AndroidHealthClinic

Huisarts verbied bloedprikken

Bezoekers in dit topic

Momcharlie

Cool Novice
Lid geworden
14 feb 2018
Berichten
90
Waardering
111
Lengte
1m58
Massa
52kg
Hey dames (en waarschijnlijk ook heren die meelezen),

Voodat ik mijn vraag stel zal ik me even kort voorstellen want dit is gelijk mijn 1e bericht op dit forum.

Ik ben Lisa, 34 jaar oud, moeder en werkzaam in de zorg.
Ik doe 5-6 keer per week aan krachtsport. Zonder de intentie om ooit een wedstrijd te gaan doen. Gewoon voor mezelf dus.
Ik train samen met een coach.

Binnenkort wil ik een kuurtje anavar doen, nadat ik netjes mijn onderzoek heb gedaan, video's heb bekeken, fora heb gelezen etc. Hier ben ik ongeveer 10 maanden mee bezig geweest, omdat ik me niet wilde of hoefde te haasten. Het trainen doe ik uiteraard al veel langer dan 10 maanden.

Het hoe en waarom zal ik verder overslaan, want daar gaat mijn vraag niet over.

Mijn idee was dus om vooraf en na afloop van de kuur bloed te laten prikken. In ieder geval op cholesterol (compleet lipidenprofiel), leverwaarden, glucose, testosteron en oestrogeen.

Ik heb wel eens tussen neus en lippen door verteld aan mijn huisarts waar ik mee bezig was en wat mijn plannen waren.
Nu vond ik het van de week een mooi moment om eens mijn bloed te laten prikken dus ik belde naar de ha en heb gezegd tegen de ass dat ik graag bloed wilde laten prikken op bovenstaande punten en met welke reden. Ze zou het overleggen met de ha en ik zou teruggebeld worden. Inderdaad werd ik die middag teruggebeld met de mededeling dat de dokter absoluut niks te maken wil hebben met mijn 'anabolen gebruik' en dat ik daarom dan ook geen bloed mag laten prikken.
Heb gezegd dat ik ook niks verwacht van de ha wat betreft begeleiding hierin oid, dat ik dit enkel op een verantwoorde manier wil doen en graag op ee hoogte ben van hoe ik er op dit moment voor sta wat betreft mijn waardes. Dit was prima, maar niet met haar handtekening.

Ik weet nu even niet goed wat mijn volgende stap is. Kan ik bloedonderzoek aanvragen via een andere huisarts? Ga ik hier blind in? Of doe ik bloedonderzoek via een particulier bedrijf? Laatsgenoemde is ook zeker een optie, maar kost me een hoop geld.
Hoe hebben jullie die aangepakt en weet iemand hoe ik hiermee verder moet?

Met vriendelijke groet, Lisa
 
Je kunt een andere huisarts nemen, als dat bij jullie in de buurt niet op wachtlijst gaat.
ik heb mijn huisarts al jaren, en kan ermee lezen en schrijven.
 
Kan ik bloedonderzoek aanvragen via een andere huisarts?
Zou dat eerst proberen als ik jou was.
Ga ik hier blind in?
Wat bloed laten prikken van te voren is natuurlijk altijd een goed idee. Dus ik zou als ik jou was nog een poging wagen via een andere huisarts o.i.d.
Of doe ik bloedonderzoek via een particulier bedrijf?
Zou een goede laatste optie zijn maar je zult wel snel 100-150eu aftikken daarvoor.

Maar wat flauw van je huisarts.
 
Zou het een idee zijn om op het spreekuur te komen en nog eens uitleggen waarom ik dit belangrijk acht en als het antwoord dan nog steeds nee is dat ik haar dan vraag om een doorverwijzing voor een second opinion?
 
Cholesterol waardes laten controleren doet de huisarts vrijwel nooit moeilijk over, vooral als je al wat ouder bent en je dit jaarlijks uit voorzorg wilt laten doen.
 

je kan altijd hier kijken, kost je inderdaad wel wat geld maar beter weten waar je aan toe bent dan niet weten wat voor "schade" het mee heeft gebracht en wat je moet doen om het weer te kunnen corrigeren achteraf.
 

je kan altijd hier kijken, kost je inderdaad wel wat geld maar beter weten waar je aan toe bent dan niet weten wat voor "schade" het mee heeft gebracht en wat je moet doen om het weer te kunnen corrigeren achteraf.
Thanks! Had er inderdaad al een paar bekeken. Denk dat het zoiets dan wordt indd. Verwacht geen afwijkende waarden, maar toch goed om even te checken vooraf.
 
Zou het een idee zijn om op het spreekuur te komen en nog eens uitleggen waarom ik dit belangrijk acht en als het antwoord dan nog steeds nee is dat ik haar dan vraag om een doorverwijzing voor een second opinion?
Kan zeker, als je het gevoel hebt dat de assistente je afwijst.
 
Ga je nog een Log bijhouden hier ?
Ben wel benieuwd naar hoe vrouwen anavar ervaren
 
Huisarts moet een medische reden hebben tegenover de verzekering om bloed te laten prikken en daarom is het dus een nee want de reden is er niet. Andere Huisarts zoeken die iets meer meegaand is kan helpen, uiteindelijk betaal je nog steeds zelf een gedeelte ook via de huisarts.
 
Huisarts moet een medische reden hebben tegenover de verzekering om bloed te laten prikken en daarom is het dus een nee want de reden is er niet. Andere Huisarts zoeken die iets meer meegaand is kan helpen, uiteindelijk betaal je nog steeds zelf een gedeelte ook via de huisarts.
Ja ergens ook wel logisch. Was ook meer de manier waarop het gebracht werd. Al met al teleurstellend. Maar had al niet een hele hoge pet op van ons zorgstelsel, en dan werk ik er nog voor ook. Dan maar via de particuliere weg.
 
Huisarts moet een medische reden hebben tegenover de verzekering om bloed te laten prikken en daarom is het dus een nee want de reden is er niet. Andere Huisarts zoeken die iets meer meegaand is kan helpen, uiteindelijk betaal je nog steeds zelf een gedeelte ook via de huisarts.

Voor elke scheet die dwars ligt krijg je al AD of Pammetjes, hier is ook wel een 'oplossing' voor. :)
 
Ja ergens ook wel logisch. Was ook meer de manier waarop het gebracht werd. Al met al teleurstellend. Maar had al niet een hele hoge pet op van ons zorgstelsel, en dan werk ik er nog voor ook. Dan maar via de particuliere weg.
Misschien serieus overleggen met de huisarts of een hele trits vage klachten benoemen, of duidelijk maken dat jij wel wil weten of je van binnen net zo goed werkt als van buiten. En dat je dat over een half jaar nog een keer wilt doen.
 
Ja ergens ook wel logisch. Was ook meer de manier waarop het gebracht werd. Al met al teleurstellend. Maar had al niet een hele hoge pet op van ons zorgstelsel, en dan werk ik er nog voor ook. Dan maar via de particuliere weg.
Geef aan dat familiair hypercholesterolemie een probleem is en je het daarom in de gaten wilt houden in verband met je kuur. Medisch gegronde reden ...
 
Als je het zelf betaalt is er geen reden om tegen je huisarts te zeggen waarvoor toch? Ik was destijds bij een sportdietist die oa vitamine D wou weten dus heb er direct een hele rits bij gezet die ik zelf wou weten. Was volgens mij binnen de 385 eigen risico nog, dus iets van 125 euro betaald.
 
Back
Naar boven