XXL Nutrition

Huisarts zei bigorexia

Bezoekers in dit topic

nu je foto erop staat geloof ik best dat je er zo over denkt ja
 
Waarom gebruik je geen synthol?
 
Heb je de arts niet verkeerd verstaan? Waarschijnlijk zei hij:
 
Bigorexia = pseudo-wetenschappelijk verzinsel van jaloerse ecto's ;)

NECEDO maakt zich met dat stukje weer eens zwaar belachelijk. Het verzinsel bigorexia is trouwens niet eens vergelijkbaar met anorexia en is ook al niet het omgekeerde. Het heeft er eigenlijk niets mee te maken.

Het omgekeerde van anorexia zou zijn iemand die elke dag veel teveel eet en zo dik mogelijk wil worden, zonder rekening te houden met de gevolgen voor de gezondheid. Je kan zo merken dat dit totaal niet overeenkomt met het doel van een verstandige bodybuilder.

Ik ken eigenlijk ook geen BB die op een ziekelijke en ongezonde manier bezig zijn met eten, omdat ze steeds als een dolle vrezen dat ze te mager zijn. Men verwart hier duidelijk het "steeds meer spieren willen winnen" met "het steeds denken dat men te dun is".

Er is een belangrijk verschil tussen krachttraining doen en daar de vruchten van plukken (op een gezonde manier) en het verhaal van de outsiders die blijkbaar niet de motivatie van de BB begrijpen en het dan maar als een "ziekte" gaan beschrijven. Het is eigenlijk best wel triest dat zulke mensen bestaan.
 
Bigorexia of spierdysmorfie ook wel bigorexia nervosa genoemd is een aandoening waarbij de patiënt obsessief (en onterecht) het idee heeft dat zijn/haar lichaam te weinig spieren (en te veel vet) bevat.

Met extreme bodybuilding tracht een bigorexiapatiënt zijn obsessie te verwezenlijken, maar zonder succes; er blijft in diens perceptie steeds te weinig spieren en te veel vet. Bigorexie valt binnen het Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders onder body dysmorphic disorder.

Categorie: Psychische aandoening
 
De correcte term voor iemand die steeds denkt te weinig spiermassa en teveel vet te hebben is inderdaad muscle dysmorphia of spierdysmorfie.

De term bigorexia slaat gewoon nergens op, die term past beter bij mensen die zo dik mogelijk willen worden.

Verder gaat het erom dat men hier twee zaken op een hoop gooit. Namelijk enerzijds mensen die gewoon graag aan krachttraining doen en graag het uiterste uit hun lichaam halen, en anderzijds mensen met een psychische afwijking die een duidelijke vrees/angst hebben waarbij ze zich steeds klein voelen.

Wie dat verschil niet kan zien moet zelf eens naar de dokter.
 
Is dat wel je eigen foto? je hebt geen bigorexia dan hoor, je armen zijn gewoon dun. Bij bigorexia vind je omgeving je armen gespierd en groot en jij vind ze dan klein.
Bigorexia is volgens mij ook minder gevaarlijk/ongezond als anorexia, tenzij je overmatig AAS gaat gebruiken mischien. Dat het je beiden psychisch erg in de war kan maken kan ik wel begrijpen.
 
Is dat wel je eigen foto? je hebt geen bigorexia dan hoor, je armen zijn gewoon dun. Bij bigorexia vind je omgeving je armen gespierd en groot en jij vind ze dan klein.
Bigorexia is volgens mij ook minder gevaarlijk als anorexia, tenzij je overmatig AAS gaat gebruiken mischien.

:roflol: true
 
Ik vind het maar raar man, wat je allemaal zit te vertellen. Post hier dan een foto en laat je beoordelen.. :P
 
Wat jij hebt is niet zo moeilijk uit te leggen.. het is in ieder geval geen bigorexia.
Wij Nederlanders noemen het 'aandachtstekort'...
Voor de vaste leden ook wel bekend als...

AttentionWhore.jpg
 
Back
Naar boven