AndroidHealthClinic

Huisje, boompje, beestje: wordt er nog wel ECHT geleefd?

Bezoekers in dit topic

Ten eerste hoeft je baas niet te bepalen hoe jouw leven eruit ziet. Naast die x aantal uur dat je voor een baas werkt, blijft er nog altijd genoeg tijd over om zelf in te delen. Verder verplicht niemand je om voor een baas te gaan werken.
Helaas heeft een baas nog veel te zeggen over wanneer je vrije tijd hebt. Ik neem geen genoegen met de hoeveelheid vrije tijd die je overhoudt na een 40-urige week met 3 weken vakantie. Ik wil meer vrije tijd, maar net zoveel geld, dus wil ik een andere constructie.

Ik weet wat ik wil, ik weet hoe ik het wil, maar de baas zegt nee... Als je hiermee al wordt tegengewerkt, hoe kun je dan een doorbetaalde wereldreis maken? Het is mogelijk, maar dan zullen ook andere mensen hun strakke stramien moeten loslaten!

Natuurlijk kan ik eigen bedrijf beginnen, maar dat wil ik niet.
 
We zouden ook gewoon met z’n allen kunnen besluiten dat we onze drang naar status en bezittingen opgeven. Dan kunnen we ook de helft minder gaan werken. Dan houden we meer vrije tijd over om te nken en te sporten. :thumbup:

Mijn ex-schoonvader klaagt dat hij 60 uur in de week zo hard moet werken. De beste man heeft 3 badkamers en 1 jacuzzi in de kast van een huis waarin alleen hij en z’n vrouw wonen.

De meeste mensen werken zich te pleuris. En voor wat?
 
We zouden ook gewoon met z’n allen kunnen besluiten dat we onze drang naar status en bezittingen opgeven. Dan kunnen we ook de helft minder gaan werken. Dan houden we meer vrije tijd over om te nken en te sporten. :thumbup:
Status ontleen ik aan mijn persoon, niet aan mijn bezittingen. Als ik nog meer bezittingen op moet geven, moet ik voortaan in mijn blote kont over straat... :o (not a pretty sight)
 
De meeste mensen werken zich te pleuris. En voor wat?
Vraag ik me ook vaak af, als je kijkt naar wat voor onzinnig dure dingen mensen kopen die ze echt niet nodig hebben, dat je leuk wilt wonen is logisch maar waarom zou je kamers willen die altijd leeg zijn en spullen hebben die je nooit gebruikt, geef dan goed geld uit aan de dingen die je echt wilt en gebruikt
 
Mijn ex-schoonvader klaagt dat hij 60 uur in de week zo hard moet werken. De beste man heeft 3 badkamers en 1 jacuzzi in de kast van een huis waarin alleen hij en z’n vrouw wonen

Wat doet die vent dan als die 60 uur werkt is die rechter of zo.
 
Vraag ik me ook vaak af, als je kijkt naar wat voor onzinnig dure dingen mensen kopen die ze echt niet nodig hebben, dat je leuk wilt wonen is logisch maar waarom zou je kamers willen die altijd leeg zijn en spullen hebben die je nooit gebruikt, geef dan goed geld uit aan de dingen die je echt wilt en gebruikt

Weet je wat ironisch is: SlettieBettie en ik willen graag samen op een boerderijtje leven. Gewoon iets kleins, wil het met eigen handen bouwen. Dus geen gigantische villa o.i.d. Een stukje grond erbij (paar hectare) en we zijn gelukkig EN zelfvoorzienend. Maar om zonder geld te verdienen rond te kunnen komen... moet je eerst heel veel geld hebben! :mad: Het systeem is er niet meer naar om onafhankelijk van de maatschappij te kunnen leven -- tenzij je geld hebt. En dus moeten we eerst jarenlang meelopen met de grote horde en werken aan onze carriere. :rolleyes:
 
Ik ben wel graag keer serieus en opt gemak keer thuis maar ik blijf praten over vrouwen (die wil ik wel eens :hornyna: ) en ik blijf soms het varken uitgangen... Moet kunnen!!!
 
Vraag ik me ook vaak af, als je kijkt naar wat voor onzinnig dure dingen mensen kopen die ze echt niet nodig hebben, dat je leuk wilt wonen is logisch maar waarom zou je kamers willen die altijd leeg zijn en spullen hebben die je nooit gebruikt, geef dan goed geld uit aan de dingen die je echt wilt en gebruikt

Heb ik geen last van hoor.
Ik woon in een normaal huis. Al mijn kamers zijn in gebruik.
Heb geen dure gadgets.
 
Weet je wat ironisch is: SlettieBettie en ik willen graag samen op een boerderijtje leven. Gewoon iets kleins, wil het met eigen handen bouwen. Dus geen gigantische villa o.i.d. Een stukje grond erbij (paar hectare) en we zijn gelukkig EN zelfvoorzienend. Maar om zonder geld te verdienen rond te kunnen komen... moet je eerst heel veel geld hebben! :mad: Het systeem is er niet meer naar om onafhankelijk van de maatschappij te kunnen leven -- tenzij je geld hebt. En dus moeten we eerst jarenlang meelopen met de grote horde en werken aan onze carriere. :rolleyes:
Op zich heb je dan wel echt een mooi doel/droom om naartoe te werken, je weet waarvoor je het doet, dat heb ik met op mezelf gaan wonen, ook al is dat een heel standaard iets

Heb ik geen last van hoor.
Ik woon in een normaal huis. Al mijn kamers zijn in gebruik.
Heb geen dure gadgets.
Zo wil ik dat ook doen, des te meer geld heb je om dingen te doen, uitstapjes, vakantie, etc
 
Op zich heb je dan wel echt een mooi doel/droom om naartoe te werken, je weet waarvoor je het doet, dat heb ik met op mezelf gaan wonen, ook al is dat een heel standaard iets
Dat het standaard is, dat maakt niet uit. We moeten allemaal ergens beginnen. :) Zolang je maar, zodra je dat hebt bereikt, weer andere doelen gaat stellen.
 
Op zich heb je dan wel echt een mooi doel/droom om naartoe te werken, je weet waarvoor je het doet, dat heb ik met op mezelf gaan wonen, ook al is dat een heel standaard iets

Zo wil ik dat ook doen, des te meer geld heb je om dingen te doen, uitstapjes, vakantie, etc

Valt op zich wel mee. Geld gaat toch wel op aan lasten.
Alhoewel ik volgende week wel voor de 3e keer op vakantie gaat.
Alleen weer met het gezin. Ja saaie jongen ben ik. Sorry:D
 
Ach sommige mensen willen gewoon veel cash maken en kicken daar op. Prestatie drang. Tis maar goed dat er van die mensen zijn.
 
Precies, als iedereen snel tevreden was geweest, waren we geen stap vooruitgekomen. Dat wil zeggen dat holbewoners als RichardV ons mensheid terug de grotten in zouden jagen.
 
Precies, als iedereen snel tevreden was geweest, waren we geen stap vooruitgekomen. Dat wil zeggen dat holbewoners als RichardV ons mensheid terug de grotten in zouden jagen.

Je bent soms best lief klein D.je van me:D
 
Precies, als iedereen snel tevreden was geweest, waren we geen stap vooruitgekomen. Dat wil zeggen dat holbewoners als RichardV ons mensheid terug de grotten in zouden jagen.

vooruitgekomen? We zijn nu significant gelukkiger als laten we zeggen 100 jaar geleden?

We hebben meer luxe. Dat is alleen vooruitgang als je van die luxe kan genieten.
 
vooruitgekomen? We zijn nu significant gelukkiger als laten we zeggen 100 jaar geleden?

We hebben meer luxe. Dat is alleen vooruitgang als je van die luxe kan genieten.
wel dankzij schoenen heb je nu geen last meer van wormen (wel als je ze kunt betalen) en ook hebben we geen last meer van t-rexen
 
wel dankzij schoenen heb je nu geen last meer van wormen (wel als je ze kunt betalen) en ook hebben we geen last meer van t-rexen

Jah als ge het zo bekijkt :mier:
:D
 
wel dankzij schoenen heb je nu geen last meer van wormen (wel als je ze kunt betalen) en ook hebben we geen last meer van t-rexen
Hmmm, onze voorouders hadden ook geen last van T-rexen. (dino's waren al uitgestorven voor er mensen verschenen)

Maar ondanks alle 'luxe' lijkt het me niet dat we gelukkiger zijn. Het leven is veel gehaaster, omdat alles sneller kan en dus sneller moet. Mensen zijn er ook niet op gemaakt om in een klein hokje met een electronisch kastje rare rekeningetjes te maken.
 
Back
Naar boven