MuscleMeat

Huisje, boompje, beestje: wordt er nog wel ECHT geleefd?

Bezoekers in dit topic

Ze is gescheiden en ze moet voor 2 kinderen zorgen, ze heeft een huur die moet worden betaald... en dan de rest nog.
Ze heeft een goeie baan, maar ze komt maar net rond:)

Ze heeft ook een te dure woning, daar is ze achteraf wel achter gekomen ;) Ze wilde het verkopen maar niemand wilde het hebben.

OT

Een gescheiden vrouw krijgt toch alimentatie? 60 uur werken en 2 kinderen opvoeden is geen makkie. Dat kan toch niet? En s het nou een koopwoning of huur?;)
 
Ik wordt altijd zo misselijk van die linkse ambitieloze rakkers die zitten te mopperen op mensen die zich uit de naad werken en in een dikke villa wonen. 'Wat heb je nou aan 2 auto's?' 'Wat heb je aan zo'n dik huis?'.

Kijk dat jij je helemaal in je sas voelt met je 23283 onder 1 kap in één of andere mocro buurt waar je smorgens om 6 uur wakker wordt van de speakers van een moskee, of het gerinkel van tuigkop die de ruit van je kadet in smijt, dan moet je dat gewoon doen. Maar loop niet te zeiken op mensen die hard werken voor een dik loon en een vatsige SUV willen rijden en in het weekend willen golfen. Het zijn wel die mensen die jou van werk voorzien en die jou loon betalen. En als je altijd vind dat je loon te laag is dan moet je zelf je nek uit steken en zorgen dat je beter gaat verdienen in plaats van gaan lopen zeiken over die gast die jou in zijn porche voorbij vlamt.

Ik ga er echt niet van uit dat ik zo veel ga verdienen ofzo, maar ik heb wel respect voor mensen die dat wel doen. Als mensen 60 uur per week willen werken en daar voldoening uit krijgen moeten ze dat doen. Denk je dat die mensen gelukkig zijn met een 20 urige werkweek en de rest van de tijd in de coffeeshop hangen? Nee, werken en presteren is waar die lui gelukkig van worden, laat ze dan lekker.

Moraal: laat mensen lekker doen wat ze zelf willen en hou je bezig met waar je zelf gelukkig van wordt.

Wooordd bro nigga west side shizzle !!!!!
Leuke manier om het op te nemen voor je broertje btw ;)
 
Performer Raymond van het groenewoud
Title Gelukkig Zijn
Lyrictext Gelukkig zijn
Gelukkig zijn
Daarvoor wil ik alles geven
Weg wat te veel is
Geen stress aan mijn lijf
Gelukkig zijn

Alleen in de stad
Iedereen ongeinteresseerd
Dat kan, dat kan niet blijven duren
Ik word gek
Gelukkig zijn

Gelukkig zijn
Daarvoor wil ik alles geven
Liefde en warmte
Geen stress aan mijn lijf
Gelukkig zijn

Zonder werk, zonder gehoor
't Leven heeft geen enk'le zin
Red me, red me uit die nachtmerrie
Geef me al je warmte
Geef me al je warmte

Gelukkig zijn
Gelukkig zijn
Daarvoor wil ik alles geven
Weg wat te veel is
Geen stress aan mijn lijf
Gelukkig zijn
Gelukkig zijn
Gelukkig zijn

het is maar dat goede herinneringen zeldzaam zijn, anders zouden het geen goede herinneringen zijn
 
M'n tante werkt ook zoiets, gewoon kantoorbaan, niks bijzonders verder

Mijn moeder heeft ook een kantoorbaan die werkt toch gewoon 40 uur. Maar hoe kan je tante dan een huis bezitten met 3 badkamers 2 auto's en weet ik het allemaal.
 
A litte coke money doesn't hurt nobody :rolleyes:
 
Alles wat je doet is een keuze. Hoe iemand zijn/haar leven inricht is dat ook. Geen actie ondernemen is gedrag waarvoor je kiest. Mensen die afgeven op de geijkte levenspatronen en bewust proberen die te vermijden zijn het recalcitrante van hun eigen pubertijd nog niet te boven. Vaak weten ze heel goed wat ze niet willen, maar wat ze dan wel willen weten ze weer niet.

Als ik de plaatjes en praatjes van DBC zie word ik bekant onpasselijk van het idee mijn spanning te moeten zoeken in "droomvakanties" en zogenaamd spannende feestjes. Tuurlijk is het leuk voor een keer, maar ieder jaar weer naar een exotische bestemming met je luie reet in zo'n superluxe strandstoel of iedere twee maanden weer een aantal mooi jonge vrouwen nemen zonder emotionele band te hebben stompt toch ook af? Als dat niet het geval is, waarom dan afgeven op iemand die op zondag graag naar voetbal en F1 kijkt. Die zijn kind ziet opgroeien en daarmee een andere dimensie aan zijn leven toevoegt, iets dat weliswaar voor iedereen anders is maar vader/moeder wordt je voor het leven. Dat geldt in geen andere relatie.

Ja, ik heb ook een vrouw, drie (bijna vier) kinderen, een twee-onder-één-kap en een Volkswagen Passat Station. Een nette buurt, twee katten en wat vissen maken het feest compleet. Ik heb ook tijden dat de verplichtingen mij compleet de maag doen omkeren, maar ik heb de keuze gemaakt om dit te doen.

OK, dat betekent dat je je dus in grote lijnen conformeert aan de maatschappij. Betekent niet dat je dan ook op zondag voor de buis moet hangen. Ik mag persoonlijk graag wat rondhangen hier. Of iets lezen over ecologisch verantwoord bouwen. Ik ga iedere week mijn skitechniek bijschaven om over twee jaar te gaan poederen in Canada. Ik ben nu bezig een bedrijf van een paar miljoen te kopen. Ik ga starten met mijn MBA binnen nu en drie jaar. Ik ben bezig een reis voor te bereiden om van de noordpunt van Japan naar de zuidpunt te fietsen. Ik ga ieder jaar twee weken zonder spullen de natuur in bushcraftsT (ray mears)

Dus kom nou niet aan met je gelul over afgestompte kijkbuislijken, oordeel eerst eens objectief over jezelf en de keuzes die je gemaakt hebt.

"De sneeuw valt, elke vlok komt op z'n eigen plekje neer."
Boeddha
 
@ frenkpie, werken omdat je het leuk vind IS kicken.
elke morgen geniet ik ervan om op te staan wat havermout te eten en dan met me bestelwagen de baan op te gaan, collega ophalen, om dan te beginnen pleisteren .

slecht gemetste muren mooi rechttrekken, de blik op de mensen hun gezicht van"hoe flikt ie et toch".
De tevreden blikken en dankwoordjes als het hele huis wit en glanzend ziet.
De lunchpauzes van 30 min op de grote werven, waar je staat te ouwehoeren met metselaars, loodgieters timmermans die vrijwel altijd uitlopen tot 45 min of 1 u.

met je collega zitten grappen en meebrullen de radio
De kameraadschap onderling bv met timmermans zo van" hey Adri kun je ff een box in mekaar flanzen voor in me home gym?

De terugrit naar huis waar je als echte bouwvakker de plicht hebt om naar de vrouwen te kijken die je passeert...

en de volgende dag mag je het allemeel opnieuw doen

das kicken toch?

Supermooi vind ik dit, helaas zit mij wat intelligentie en ambitie dwars, maar dit vind ik een supermooi leven :D
 
"De sneeuw valt, elke vlok komt op z'n eigen plekje neer."
Boeddha

Mooie quote, al sinds lang nergens meer zien verschijnen. :)

Supermooi vind ik dit, helaas zit mij wat intelligentie en ambitie dwars, maar dit vind ik een supermooi leven :D

Yeah, ik ook. Ik zou soms wíllen dat ik daarmee tevreden kon zijn, schitterend om te zien van die vakmannen en hun beroep met solidaire collegialiteit :)
 
Supermooi vind ik dit, helaas zit mij wat intelligentie en ambitie dwars, maar dit vind ik een supermooi leven :D
helaas zit je geweten je niet dwars :o
 
Doel van dit topic is ook niet om mensen aan te vallen op hun levensstijl, wat ik wil bereiken is mensen wakker schudden :shake:

Iedereen vult zijn leven op zijn eigen manier in, maar veel mensen laten zich daarbij leiden door de waarden van anderen in plaats van door hun eigen waarden.

Soms is het gewoon eens nuttig je leven onder de loupe te nemen om te kijken of dit wel echt is wat je wilt.
 
Als je er niet toe bereid bent, is er iets verkeerd aan je wil om datgene te bereiken.

daar heb je gelijk in. Maar laten we eerlijk zijn: veel werken en slim werken zijn twee compleet verschillende dingen. 60+ uur per week werken in je eigen zaak kan ik me goed voorstellen. Hetzelfde doen voor een baas die je zo kan inruilen voor 10 anderen is nutteloos.
 
Laatst bewerkt:
dude ik ben al in veel plaatsen opgestapt en in nog meer buitengevlogen omwille van het feit dat ik mijn smoel niet kan houden, maar hoeveel bazen betalen overuren aan 150percent?
Alle bazen waar ik ooit gewerkt heb. Misschien zit je in de verkeerde branche.

enneuh als je tegen je baas zegt dat hij kan doodvallen zorg je er beter voor dat je verdomd goed bent in wat je doet anders kun je nog eens van een bescheten reis terugkomen
ik ben er ook altijd goed in.
 
Ik wordt altijd zo misselijk van die linkse ambitieloze rakkers die zitten te mopperen op mensen die zich uit de naad werken en in een dikke villa wonen. 'Wat heb je nou aan 2 auto's?' 'Wat heb je aan zo'n dik huis?'. ...KNIP.

Wat een frustratie toch weer :D En nee ik voelde me niet aangesproken. Ik ben overigens wel vrij ambitieloos en links, dat dan weer wel. Maar verder zal het me aan de reet roesten hoe iemand anders zijn leven indeelt. Net zo goed als het me aan de reet roest wat iemand van mijn levensstijl vind.
 
De mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat hij nooit tevreden kan zijn. Dat is een erfenis die we noodgedwongen hebben meegekregen om zo ver te kunnen komen als we nu zijn. Als we snel tevreden waren geweest waren we niet zo stom geweest het lekkere klimaatje in Oost-Afrika te verlaten en het koude noorden in te trekken. Dan hadden we wel genoegen genomen met de beperkte ruimte die we hadden.

De stammen die hun dorp continu bleven verbeteren en steeds meer voedsel van hun akkers wisten te oogsten en hun wapens bleven verfijnen wonnen van de stammen die de kunst van het tevreden zijn beter beheersten. Vandaar dat er nu bijna geen mens te vinden is die tevreden is met wat hij heeft.

Daarom leven we nu ook in een wereld waarin iemand die als arm en zielig wordt beschouwd in veel opzichten meer luxe heeft dan een koning in de middeleeuwen. Dankzij de welvaart en techniek heeft zelfs een armoedzaaier luxe tot zijn beschikking waar niemand vroeger van durfde dromen.

Niemand lijkt zich nog te herinneren dat nog maar honderd jaar geleden mensen overal ter wereld al blij waren als ze genoeg te eten hadden en een dak boven hun hoofd. Als we beelden uit onwikkelingslanden zien roepen we oe en ah, en lijken we vergeten dat pas sinds een eeuw er gebieden bestaan waar (bijna) iedereen in voorheen onvoorstelbare weelde leeft. Wat je nu in de derde wereld ziet is sinds het begin van de geschiedenis de standaard geweest.

Toch is de zogenaamde armoedzaaier niet tevreden. Hij ziet immers mensen die het nóg beter hebben dan hij. En de mensen die zelfs naar de huidige standaarden schatrijk zijn, hebben nog niet genoeg. Topmanagers riskeren liever gevangenisstraf door met de boeken te rommelen dan dat ze blijven steken op 5 ton per jaar. Als Nederland een paar jaar maar 1% groeit is iedereen in diepe rouw. Een recessie! Verschrikkelijk.

Dat probeer ik in m'n achterhoofd te houden als ik kijk naar wat ik bereik in dit leven. Ik kan wel 80 uur per week gaan werken en een topfunctie ambieren, ik zal niet meer tevreden zijn met mijn Ferrari dan iemand die bijna honderd jaar geleden voor het eerst een T-Ford kon betalen. En vergeleken met iemand die over honderd jaar leeft blijf ik een armoedzaaier. Ondertussen ben ik wel dag en nacht aan het werk.

Dromen naleven is belangrijk, als jij graag die BMW wil hebben, of dat zwembad in je tuin, moet je daarvoorvoor gaan. Ikzelf doe dat ook, maar niet tegen elke prijs. Ik werk liever 40 (misschien af en toe iets meer) uur per week met net iets minder luxe, maar wel met tijd om leuke dingen te doen. Prima als je wil gaan voor het maximale, maar ik heb liever ook nog de tijd om het geld uit te geven. En dan niet 2 weken per jaar in een zeven sterren hotel in Dubai, maar liever tien weken per jaar reizen door verschillende gebieden in de wereld.

We leven in een maatschappij waar we maar een procent of 20 van ons inkomen uitgeven aan essentiële dingen als eten en basisbescherming tegen weer en wind. De overige 80% is luxe. Toch denken de meeste mensen dat 25% meer inkomen ze eindelijk gelukkig zal maken. Dream on.

Fijn voor die kerel die mij uitlacht dat ik in een 3-serie rij en hij in een 7-serie, in de ogen van iedereen uit een vroeger tijdperk hebben we allebei en prachtwagen, en voor iemand uit de toekomst is het voor ons allbei behelpen. Maar ik ben tenminste niet opgebrand op m'n zestigste en leef hopelijk een paar jaar langer. En ik kijk dan denk ik terug op een minstens net zo gelukkig leven als de voormalige topmanager deed toen hij zijn laatste gestresste ademtocht uitblies.
 
Laatst bewerkt:
OT

Een gescheiden vrouw krijgt toch alimentatie? 60 uur werken en 2 kinderen opvoeden is geen makkie. Dat kan toch niet? En s het nou een koopwoning of huur?;)

Uhm, ja maar die man is een beetje van het rare volk... die doet niks voor die kinderen.
Het is een huurwoning.
Ze krijgt geloof ik geen alimentatie meer omdat die kinderen boven de 18 zijn, maar die zijn ook nogal apart, ach, laten we het er in ieder geval op houden dat ze veel moet werken om alles een beetje normaal te houden...
 
Vraag ik me altijd af wat die mensen drijft om zo lang te werken. Is het om het geld (en bijbehorende dure spullen), is het om een (misplaatst) verantwoordelijkheidsgevoel (zonder mij draait het bedrijf niet meer), is het om de kont van hogergeplaatste te likken? Nog iets anders?

Er zijn natuurlijk ook altijd nog mensen die veel werken simpelweg omdat ze hun baan erg leuk vinden.
En dan kan het dat ze het gewoon leuk vinden om veel tijd aan hun werk te besteden, óf omdat ze de keuze hebben dit werk doen en dat moet je veel werken, of je wil minder werken maar dan kan je deze baan niet krijgen.
En dan moet je kiezen of je het er voor over hebt om de baan te krijgen die je graag wilt en dan maar wat meer werken.

Ik werk nu nog niet, ik studeer nog maar ik weet nu al dat als ik de baan krijg die ik het liefst wil, dat ik dan meer dan een gemiddeld aantal uur moet gaan werken, en dat heb ik er gewoon voor over omdat ik dat heel graag wil doen.

En das niet voor het geld, want als ik iets anders zou doen zou ik meteen een stuk meer verdienen.
 
Stop met fuiven en feesten en zuipen en ga trainen in de plaats,trainen en bier gaan niet samen!!ik heb gesproken.Ik leef pas als ik een goede training achter de rug heb.
 
Stop met fuiven en feesten en zuipen en ga trainen in de plaats,trainen en bier gaan niet samen!!ik heb gesproken.Ik leef pas als ik een goede training achter de rug heb.


ok
 
Back
Naar boven