XXL Nutrition

Huisje, boompje, beestje: wordt er nog wel ECHT geleefd?

Bezoekers in dit topic

Precies, een gedwongen maatschappij dus.

Beetje wel ja.

Maargoed, je moet toch iets doen om niet de hele dag thuis te zitten?;) ik zou niet 40 jaar elke dag thuis kunnen zitten niks te doen.
 
Het lijkt me verschrikkelijk om, zoals ik er veel zie, niet veel meer te kunnen, altijd last van je rug te hebben en dat soort dingen.

Misschien is dat jouw probleem, je ziet alleen de negatieve aspecten van het ouder worden/oud zijn. Er zijn ook genoeg jongere mensen die een ziekte hebben waardoor, in jouw ogen, hun leven van mindere kwaliteit is. Waarschijnlijk waarderen zij het leven meer dan jij en genieten ze meer van de dingen om hun heen die jij als simpel en nutteloos ziet.

Btw, lijkt het mij ook verschrikkelijk om minder te kunnen naarmate je ouder wordt, maar tegen die tijd zal ik er waarschijnlijk anders tegenaan kijken dan nu.
 
Misschien is dat jouw probleem, je ziet alleen de negatieve aspecten van het ouder worden/oud zijn. Er zijn ook genoeg jongere mensen die een ziekte hebben waardoor, in jouw ogen, hun leven van mindere kwaliteit is. Waarschijnlijk waarderen zij het leven meer dan jij en genieten ze meer van de dingen om hun heen die jij als simpel en nutteloos ziet.

Mogelijk, maar dat heb je niet voor het zeggen.
 
Vaste verkering, samenwonen, trouwen, een 2 onder 1 kap een goldenretriever, stationwagen en een stuk of 3 koters. Sommigen mensen kiezen bewust voor zo'n leven en worden er heel gelukkig van.

Andere mensen hebben zo'n levensstijl omdat ze de ballen niet hebben om van de norm af te wijken. En vervolgens reageren ze zich af op mensen die wel van de norm durven af te wijken, omdat ze met hun gebrek aan lef worden geconfronteert.

Het verbaast me hoeveel mannen zich laten af richten door hun vriendin. Ze zitten onder de plak en dat is compleet hun eigen schuld. Mannen zijn sukkels.
 
Kan iemand vertellen wat de beschrijving van ECHT leven is?

Ieder weekend onder de invloed zijn? Rondreizen? Trouwen, kinderen, huisje? Leven als Ronnie? Wie bepaald dat?

Simpel gezegd is leven toch gewoon overleven. Als je daarbij lol hebt en gelukkig bent dan is dat toch genoeg.
 
precies Maniac, echter de vraag is of het gros van de Nederlandse bevolking dat daadwerkelijk doet of zich voornamelijk laat leiden door klassieke opgedrongen dogma's.
 
Beetje wel ja.

Maargoed, je moet toch iets doen om niet de hele dag thuis te zitten?;) ik zou niet 40 jaar elke dag thuis kunnen zitten niks te doen.

Mikki, het is niet OF meedoen met de maastchappij zoals die dat van je verwacht met huisje-boompje-beestje, OF thuiszitten. Zo zie je maar weer, veel mensen denken dat dat het enige alternatief is: thuiszitten.

Mensen zijn blind geworden voor de mogelijkheden die er naast een verplicht leven in het rad is.
 
ik vind het trouwens een bijzonder interessante thread. Main goal in mijn leven is ook gelukkig zijn, maar moet toegeven dat ik me vaak laat leiden door die dogma's. Ook is veel wat ik doe en energie insteek gebaseerd op surrogaatdromen, ik denk dat ik zodoende gelukkig zal zijn, maar het is maar zeer de vraag of dat daadwerkelijk het geval is. Groot gedeelte komt ook voort uit gevoel er 'toe willen doen'.

De vraag resteert dan: wat maakt mij nou precies gelukkig? Wat zijn dromen die ik wil gaan verwezelijken? Ik ben er nog niet uit...
 
Ten eerste wil ik even kwijt dat niemand kan zeggen dat een ander zijn levenswijze zuigt, als die persoon er blij mee is. Iedereen heeft andere dingen waar hij van geniet. Misschien geniet Jan als hij 21 is van elk weekend als een gek bier tanken en geile mokkels nken. Als hij 25 is Krijgt hij een vaste vriendin en ziet hij in hoe geweldig dat wel niet kan zijn, samen een huis kopen, kinderen kweken en samen lekker een leven uitstippelen.
Het is maar net waar je zelf van geniet.

Ik ben nu 17, maar ik zit nu al te kijken naar het leven van, is dit het nou? Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik van geniet. Ik kan genieten van lekker uitgaan met vrienden, maar dan wil ik de dag daarop wel gewoon relaxen. Maar dan verveel ik me me, maar als ik uit had gegaan had ik alleen maar gedacht aan relaxen thuis op de bank.

Ik heb nu gekozen voor een opleiding Human Resource Management, omdat ik wel hou van lekker lullen en het is een opstap naar een eigen bedrijf. JUIST! Ik ga proberen zelf mijn leven in te vullen door zelf mijn werktijden etc. te bepalen. Tuurlijk heb je vaste lasten als vrouw, kinderen huis enzovoort, maar je bepaald wel zelf wanneer en hoe.

Ik heb zelf een goede vriend waarvan zijn vader een eigen bedrijf heeft. Hij heeft met 1 idee een jaar gelopen, en heeft zijn baan daarvoor opgezegd. Hij is nu bijna een jaar bezig en heeft al tonnen verdiend, en dit gaat binnenkort veranderen in miljoenen per jaar. Ze leven daar met 4 kinderen in een aardig groot huis in een dorpje. Ze hebben geen enorme uitgaven aan Ferrari's maar rijden wel bijden in een dikke Mercedes, ze werken wanneer ze zin hebben(wat ze vaak doen want ze kiezen zelf wat ze leuk vinden) en hebben vaak feesten en leuke uitjes.

Dat wil ik met mijn leven, zelf invullen naar de dingen die ik leuk vind. Het lijkt me leuk een vaste relatie te hebben, eventueel met kinderen en een vaste baan erbij. Kan heel erg leuk zijn, als je er maar van geniet!

Daarom heb ik me voorgenomen goed te kijken naar de mensen om mij heen, en te leren van de goede dingen en de fouten.

Tot die tijd zal ik dan wel nog moeten leven met een standaard studentenleventje, soms uitgaan, een k*tbaantje hebben die geen ruk verdient en leren. Dit vind ik niet echt een geweldig leven, maar ik heb wel een idee hoe ik het wil hebben later.

@Sportfood, damn, beter had ik het niet kunnen zeggen.
 
En mensen die klagen over sleur, kunnen jullie de volgende vraag even beantwoorden:

Wat is standaard 5x per week trainen, een voedingsschema en minstens 8 uur slaap per nacht, week in week uit dan?

Bijna iedereen leeft in een sleur.
 
Het lijkt me verschrikkelijk om, zoals ik er veel zie, niet veel meer te kunnen, altijd last van je rug te hebben en dat soort dingen.
Ik heb ook altijd last van mn rug. Ik ben dus oud en mn leven is voorbij?

En een gedwongen maatschappij? Natuurlijk. Ken jij een maatschappij waar men NIET meestal gedwongen wordt een bepaald stramien te volgen?


Natuurlijk accepteren veel mensen het standaard gezinsleven omdat ze hun hele leven door ouders, familie en media wordt wijsgemaakt dat dat is wat ze MOETEN willen. Maar als iemand daar blij mee is (al is het alleen maar omdat ze niet beter weten), dan maakt dat toch weinig uit? Onbegrensde persoonlijke vrijheid door de massa is geprobeerd. Hoeveel echte hippies zijn er nu nog? De meeste mensen hebben de sociale structuur die ze voorgeschreven wordt hard nodig.


En er zijn ook mensen die nu aan alle saaie normen lijken te voldoen (afhankelijk van hoe je het bekijkt), maar slechts in het toneelspel meedoen om uiteindelijk een andere droom te verwezenlijken. Ikzelf probeer ook niet serieus verder te komen in het management omdat het me leuk lijkt. Het is puur om mezelf in staat te stellen om mn dromen buiten werk snel te kunnen gaan realiseren.
 
Ten eerste wil ik even kwijt dat niemand kan zeggen dat een ander zijn levenswijze zuigt, als die persoon er blij mee is. Iedereen heeft andere dingen waar hij van geniet.

Daar gaat het ook niet om. Ik heb het over de mense die een saai leven leiden zoals vele andere burgo's, daar in blijven zitten en hun stiekeme dromen niet meer waar maken. Dus eigenlijk helemaal niet zo gelukkig zijn.
Men heeft het altijd over dat anderen 'stiekem jaloers zijn op hen die vrouw en kinders hebben' maar laten we het eens omdraaien: veel kerels zijn maar wat jaloers op hun collega of vriend die wél die vrijheden nog heeft en zich niet laat opsluiten in een maatschappelijke kooi van werken om te leven, leven om te moeten werken, alles thuis op tijdschema en geen ruimte meer voor z'n eigen dingen.

@MIkki: Laat maar. Zo jong en nu al als enige uitweg zien ' carriere, kids, trouwen'.
 
daarom vond god de midlifecrisis uit, al je verloren kansen willen compenseren door een porche/brommer te kopen

vrouwen verkloten echt alles, daarom nooit serieus met een vrouw zijn tot ze 35 is
 
Daar gaat het ook niet om. Ik heb het over de mense die een saai leven leiden zoals vele andere burgo's, daar in blijven zitten en hun stiekeme dromen niet meer waar maken. Dus eigenlijk helemaal niet zo gelukkig zijn.
Men heeft het altijd over dat anderen 'stiekem jaloers zijn op hen die vrouw en kinders hebben' maar laten we het eens omdraaien: veel kerels zijn maar wat jaloers op hun collega of vriend die wél die vrijheden nog heeft en zich niet laat opsluiten in een maatschappelijke kooi van werken om te leven, leven om te moeten werken, alles thuis op tijdschema en geen ruimte meer voor z'n eigen dingen.

@MIkki: Laat maar. Zo jong en nu al als enige uitweg zien ' carriere, kids, trouwen'.

Als ik daar toch gelukkig van word, who cares?

En ik weet wel wat om te doen behalve thuiszitten, maar daar kan ik geen 40 jaar mee vullen
 
Ik heb wel wat om je tijd (en wat andere dingen) mee te vullen hoor !
 
kinderen kunnen idd veel tijd opslorpen maar is de angst voor binden en verantwoordelijkheidwegmoffelen door stoere uitspraken te doen als "ik doe wat ik wil waneer ik wil" niet een beetje liegen tegen jezelf?

als we allemaal heel eerlijk zijn is het net DAT wat knaagt.

wat heb je dan bereikt in je leven?
op je 70ste alleen sterven en terugkijken op je leven en realiseren dat je nooit opgegroeid bent en je leven weggekloot hebt?

ik ben ook alleen gebleven tot me 24ste.
ik heb ook al die uitspraken gedaan zoals jullie nu
"ik trouw nooit blablabla geen kids blablabla"
maar diep vanbinnen was ik toch jaloers op vrienden die WEL een gezinsleven hadden
wat heb jij eigenlijk al bereikt? niks noppes nada

men trouwt enkel om niet alleen te sterven en dat er hopelijk één van je kinderen je bezoekt in je home
 
Het lijkt me verschrikkelijk om, zoals ik er veel zie, niet veel meer te kunnen, altijd last van je rug te hebben en dat soort dingen.



.

dan zou je beter stoppen met trainen want last van je rug krijg je ZEKER op de lange duur
 
dan zou je beter stoppen met trainen want last van je rug krijg je ZEKER op de lange duur

Je neemt de tekst veel te letterlijk. Er zijn zoveel nadelige dingen aan een ouwe knar zijn....
 
Back
Naar boven