Fitness Seller

Huisje, boompje, beestje: wordt er nog wel ECHT geleefd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Valt op zich wel mee. Geld gaat toch wel op aan lasten.
Alhoewel ik volgende week wel voor de 3e keer op vakantie gaat.
Alleen weer met het gezin. Ja saaie jongen ben ik. Sorry:D

En de kleintjes kosten natuurlijk ook wat :)
 
Precies, als iedereen snel tevreden was geweest, waren we geen stap vooruitgekomen. Dat wil zeggen dat holbewoners als RichardV ons mensheid terug de grotten in zouden jagen.

Alsof dit beter is dan? Uiteindelijk maakt het geen **** uit hoe beschaafd we zijn. Over 2000 jaar lachen ze ons waarschijnlijk ook uit. Zo zal het altijd gaan. Het was denk ik juist alleen maar beter geweest als we nog holbewoners waren en wat minder intelligentie hadden gehad.
 
Alsof dit beter is dan? Uiteindelijk maakt het geen **** uit hoe beschaafd we zijn. Over 2000 jaar lachen ze ons waarschijnlijk ook uit. Zo zal het altijd gaan. Het was denk ik juist alleen maar beter geweest als we nog holbewoners waren en wat minder intelligentie hadden gehad.

We zijn er misschien niet direct gelukkiger op geworden, maar wij mensen zijn vervloekt met ons piggelmee syndroom. We willen alleen maar meer, niet minder en "stilstand is achteruitgang". Ik meot er niet aan denken om 100, 2000 of 10.000 jaar geleden te leven. 10 Jaar is me al teveel, zonder draadloos internet enzo. Doe mij dit maar en over twintig jaar iets nieuws. Ik pas me wel aan.
 
M'n tante werkt ook zoiets, gewoon kantoorbaan, niks bijzonders verder :)
Vraag ik me altijd af wat die mensen drijft om zo lang te werken. Is het om het geld (en bijbehorende dure spullen), is het om een (misplaatst) verantwoordelijkheidsgevoel (zonder mij draait het bedrijf niet meer), is het om de kont van hogergeplaatste te likken? Nog iets anders?
 
Vraag ik me altijd af wat die mensen drijft om zo lang te werken. Is het om het geld (en bijbehorende dure spullen), is het om een (misplaatst) verantwoordelijkheidsgevoel (zonder mij draait het bedrijf niet meer), is het om de kont van hogergeplaatste te likken? Nog iets anders?

Ze is gescheiden en ze moet voor 2 kinderen zorgen, ze heeft een huur die moet worden betaald... en dan de rest nog.
Ze heeft een goeie baan, maar ze komt maar net rond:)
 
Vraag ik me altijd af wat die mensen drijft om zo lang te werken. Is het om het geld (en bijbehorende dure spullen), is het om een (misplaatst) verantwoordelijkheidsgevoel (zonder mij draait het bedrijf niet meer), is het om de kont van hogergeplaatste te likken? Nog iets anders?
wel het het rad van capitalisme moet gevoed worden door het bloed vd arbeiders*




*homer simpson :)
 
Ze is gescheiden en ze moet voor 2 kinderen zorgen, ze heeft een huur die moet worden betaald... en dan de rest nog.
Ze heeft een goeie baan, maar ze komt maar net rond:)
Tja, logisch dat ze het geld nodig heeft. Dat geldt alleen niet voor iedereen die 60 h/wk werkt.
 
Ze is gescheiden en ze moet voor 2 kinderen zorgen, ze heeft een huur die moet worden betaald... en dan de rest nog.
Ze heeft een goeie baan, maar ze komt maar net rond:)

:rolleyes: Nou... als je 60 uur werkt krijg je normaliter 70 uur uitbetaald ivm overuren op 150%. Als 1,75x het nomimale inkomen maar net genoeg is om een huishouden bij elkaar te houden, dat heeft ze ofwel een veel te dure woning, of haar werk betaalt gewoon heel erg k*t.
 
:rolleyes: Nou... als je 60 uur werkt krijg je normaliter 70 uur uitbetaald ivm overuren op 150%. Als 1,75x het nomimale inkomen maar net genoeg is om een huishouden bij elkaar te houden, dat heeft ze ofwel een veel te dure woning, of haar werk betaalt gewoon heel erg k*t.

Ze heeft ook een te dure woning, daar is ze achteraf wel achter gekomen ;) Ze wilde het verkopen maar niemand wilde het hebben.
 
Vraag ik me altijd af wat die mensen drijft om zo lang te werken. Is het om het geld (en bijbehorende dure spullen), is het om een (misplaatst) verantwoordelijkheidsgevoel (zonder mij draait het bedrijf niet meer), is het om de kont van hogergeplaatste te likken? Nog iets anders?
Same here. Als je de directeur bent dan is het nog te begrijpen, want je loon is direct afhankelijk van de winst van het bedrijf. Je kan je afvragen wat je met nog meer winst moet doen, een derde SÜV kopen ofzo?
Ik snap niet waarom mensen in loondienst zich het schompes werken en er kennelijk genoegen mee nemen dat ze niet delen in de winst die daar uit voort vloeit. Lang leve de winstdeling.

Ik vermoed dat de meeste mensen bereid zijn om meer als 25-30 uur per week te werken omdat ze dat het geld waard vinden? Omdat ze dingen voor dat geld kunnen kopen die het een 50-60 of zelfs 70-urige werkweek waard maken?
 
Dan heb je nog mensen die 60 uur werken en maar 40 betaald krijgen, want 'overwerk hoort nu eenmaal bij de functie', dus wordt overwerk niet vergoed.

Dat mensen dat pikken! ???
 
Ik vermoed dat de meeste mensen bereid zijn om meer als 25-30 uur per week te werken omdat ze dat het geld waard vinden? Omdat ze dingen voor dat geld kunnen kopen die het een 50-60 of zelfs 70-urige werkweek waard maken?

In m'n tantes geval gaat het echt niet alleen om die leuke dingen die ze dan kan kopen.
 
Vraag ik me altijd af wat die mensen drijft om zo lang te werken. Is het om het geld (en bijbehorende dure spullen), is het om een (misplaatst) verantwoordelijkheidsgevoel (zonder mij draait het bedrijf niet meer), is het om de kont van hogergeplaatste te likken? Nog iets anders?

Ooit van ambitie gehoord?
Als jij je doelen nastreeft en je dromen wilt verwezenlijken doe je hier alles voor, ook als dat betekent 60uur+ werken.

JackieBrown zei:
And what if your ambition is to get high and watch TV?
 
Ooit van ambitie gehoord?
Ambitie om wat te doen? Meer werken?

Als jij je doelen nastreeft en je dromen wilt verwezenlijken doe je hier alles voor, ook als dat betekent 60uur+ werken.
Als je 60+ uur moet werken om iets te bereiken, dan doe je iets verkeerd.
 
Ambitie om wat te doen? Meer werken?

Als je 60+ uur moet werken om iets te bereiken, dan doe je iets verkeerd.

Als je er niet toe bereid bent, is er iets verkeerd aan je wil om datgene te bereiken.
 
We zijn er misschien niet direct gelukkiger op geworden, maar wij mensen zijn vervloekt met ons piggelmee syndroom. We willen alleen maar meer, niet minder en "stilstand is achteruitgang". Ik meot er niet aan denken om 100, 2000 of 10.000 jaar geleden te leven. 10 Jaar is me al teveel, zonder draadloos internet enzo. Doe mij dit maar en over twintig jaar iets nieuws. Ik pas me wel aan.

Natuurlijk, nu kun je dat wel zeggen. Maar als je niet beter weet mis je niks. Jij mist nu ook nog niks wat er over 10 jaar zal zijn, omdat je gewoon niet weet hoe het voelt.
 
Natuurlijk, nu kun je dat wel zeggen. Maar als je niet beter weet mis je niks. Jij mist nu ook nog niks wat er over 10 jaar zal zijn, omdat je gewoon niet weet hoe het voelt.

Klopt. Dit is voor jou trouwens een ander verhaal. Jij, benchmarc, bent bevoordeeld. Jij kunt weten wat je over tien jaar zal hebben en zijn. Een retourtje randstad is alles wat je nodig hebt.
 
Klopt. Dit is voor jou trouwens een ander verhaal. Jij, benchmarc, bent bevoordeeld. Jij kunt weten wat je over tien jaar zal hebben en zijn. Een retourtje randstad is alles wat je nodig hebt.

Ik houd me liever in onbekend gebied ;)
 
Back
Naar boven