XXL Nutrition

Huiszoeking bij 'cocaïnedealer Boonen' levert niets op (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
14 apr 2006
Berichten
12.699
Waardering
1.031
De politie is woensdag binnengestapt in de ouderlijke woning van Tom Boonen in Retie. Het zou gaan om een onderzoek in het kader van de drugsaffaire rond veldrijder Tom Vannoppen die Boonen zou genoemd hebben als zijn cocaïnedealer.

Toen de speurders woensdag aan het ouderlijk huis van Tom Boonen in Retie aanbelden, gaven de moeder van Boonen en hijzelf de toestemming om een huiszoeking uit te voeren. Die huiszoeking heeft niets opgeleverd. Dat maakten de procureur des konings van Hasselt Marc Rubens en zijn substituut Christel Vanreyten bekend.

Veldrijder Tom Vannoppen, die speurders over de vloer kreeg in een cocaïnezaak, zou verklaard hebben dat Tom Boonen een cocaïnedealer was. Een uitspraak die door Vannoppen zelf ontkend wordt in een reactie vanuit Treviso.

"Het is pertinent onjuist dat ze bij mij thuis cocaïne gevonden hebben", zegt de Limburger. "Ook de vraag waar die vandaan gekomen was, heb ik dus niet moeten beantwoorden. De naam van Tom Boonen als leverancier is bijgevolg nooit uit mijn mond gekomen. Wel is het zo dat die controle van het gerecht bij mij thuis er gekomen is na een positieve controle op cocaïne bij de Vlaamse gemeenschap. De controleurs waren me komen opzoeken de dag na mijn ontslag bij Sunweb-Projob. De avond voordien had ik inderdaad een feestje gebouwd maar daar is het bij gebleven", verduidelijkt Vannoppen.

Naar aanleiding van elementen in het onderzoek bij Vannoppen trokken speurders in opdracht van het parket in Hasselt naar het ouderlijk huis van Tom Boonen in Retie. "Het ging om een informatie-onderzoek van het parket, waarbij nog geen onderzoeksrechter was gevorderd en omwille van de berichtgeving in bepaalde media kunnen we niet anders dan deze mededeling doen. Het kan niet dat het imago van Boonen verder beschadigd wordt", aldus procureur Rubens.

Boonen wordt niets ten laste gelegd

Tom Boonen wordt op dit ogenblik niets ten laste gelegd. Dat zeiden de Hasseltse procureur des Konings Marc Rubens en substituut Christel Vanreyten.

"Ik ontken niet dat het informatie-onderzoek naar Vannoppen is opgestart naar aanleiding van een mededeling van een controle door een dopinglab van de Vlaamse Gemeenschap. Vannoppen is verhoord en er is een huiszoeking verricht. Tijdens dat onderzoek viel de naam van Boonen en vervolgens werd een bezoek gebracht bij de ouders van Boonen. We hadden graag in alle discretie dit dossier willen afronden, maar het kan niet dat deze gegevens in bepaalde media als waarheid verspreid worden. Het is een onaanvaardbare berichtgeving. We zagen ons verplicht om deze persmededeling te doen. We hadden het onderzoek neutraal moeten kunnen voeren", aldus procureur Rubens.

"De verklaringen van Vannoppen werden tegengesproken door Boonen. Er zijn ten aanzien van Boonen helemaal geen aanwijzingen dat hij iets met de zaak te maken heeft. Het onderzoek naar Boonen is nog niet afgerond. Als Vannoppen en Boonen uit het buitenland terugkeren, gaan we ze confronteren met hun verklaringen. Gezien de verspreide persartikels is dit al een besmet onderzoek", besluit de Hasseltse procureur des konings.

Tom Boonen zit op dit moment in Qatar waar hij zich voorbereidt op de Ronde van Qatar. Tom Vannoppen vertoeft momenteel met de Belgische selectie in Treviso, waar zondag het WK veldrijden plaatsvindt.

(bron : nieuwsblad)


tienermeisjes en coke, Tommeke is een echte levensgenieter :D
 
je maakt dezelfde fout als de op sensatie beluste journalisten..
je topictitel : Boonen de cocaïne-dealer..
terwijl er nog nix bewezen is
en terwijl er ten 2e ook nix bezwarends gevonden is bij de huiszoeking..
 
Tja apart wereldje die pro wielrenners, ze zullen allemaal wel iets gebruiken,handelen...

Wat ik mij altijd afvraag: hoe is het mogelijk om dagen aan een stuk te kunnen blijven presteren in de tour de France bv (aantal dagen in top 20 staan). Dit is volgens mij zonder roids onmenselijk..
 
je maakt dezelfde fout als de op sensatie beluste journalisten..
je topictitel : Boonen de cocaïne-dealer..
terwijl er nog nix bewezen is
en terwijl er ten 2e ook nix bezwarends gevonden is bij de huiszoeking..

ik maakte een g-r-a-p-j-e

jE kEnT mE ToG ? :D
 
ik maakte een g-r-a-p-j-e

jE kEnT mE ToG ? :D

ik nam et ook zo kwalijk niet op hoor ;)
ben trouwens niet echt een fan hoor v die strandjeanet..
maar vind wel dat iemand pas schuldig is, als dat bewezen is..that was my point..:cool:
 
Dat Boonen niet helemaal vreemd is aan coke zou mij niet verwonderen gezien zijn foto die ik vroeger op de site van de Space gezien heb.
 
Back
Naar boven