Fitness Seller

Hulp bij 2e (cut) kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

justshane

Novice
Lid geworden
3 jun 2013
Berichten
21
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
84kg
Goedemorgen

Ik ben aan het overwegen om voor de tweede keer aan een kuur te starten. De eerste kuur is een aantal jaar geleden waarbij ik mezelf niet goed had voorbereid. Eindresultaat was een enorme gyno welke inmiddels operatief is verwijderd (er is helaas nog een gedeelte blijven zitten).

Omdat ik het deze keer wel goed wil aanpakken, heb ik mezelf zo goed mogelijk ingelezen, maar jullie feedback is meer dan welkom. Het doel van de kuur is om droger te worden en wat kilo’s droge spiermassa aankomen en uiteindelijk uitkomen ongeveer 10% bf.

Mijn huidige stats:

28 jaar
176cm
87kg
16%

Wat betreft training doe ik een 5-daagse split + 2x per week een kickboks of MMA training (wedstrijd niveau).

Qua voeding wil ik de eerste helft van de kuur een lichte clean bulk doen om wat massa te pakken. Vervolgens wat omlaag in de calorieën de 2e helft van de kuur om echt droog te worden.


Onderhoudsniveau: 2850 Kcal
Cut (-25%): 2130 Kcal
Bulk (+10%): 3140 Kcal

Eiwitten zal ik gedurende de hele kuur hoog houden (2,5g per kilo lichaamsgewicht / Vet 1g per Kg / aanvullen met KH)


Oke, dus na de lange intro hierboven dan eindelijk door naar het kuurvoorstel.

Week 1- 12: Test-E 500mg EW
Week 6 -12: Winny tabs 50mg ED
Week 14-16: Nolva 40mg ED

Eventueel Arimidex 0,5mg EOD


Omdat in het verleden gebleken is dat ik zeer gevoelig ben voor Gyno en vochtretentie wil ik Arimidex bijdehand houden. Ik heb gelezen dat niet preventief genomen dient te worden omdat het de gains sterk zou tegenwerken. Hoor graag hoe jullie hierin staan aangezien ik echt als de dood ben dat de Gyno weer terug komt. Mocht ik de Ari nodig hebben, tot welke week zou ik dit moeten nemen?

Daarnaast ligt er mariadistel voor de lever en Vitamine B5 tegen de acne (waar ik in het verleden ook zeer gevoelig voor ben geweest in de pubertijd)

Ik twijfel of ik Bold in de kuur moet gooien tegen een lage dosering (400mg EW). Gaat dit een toegevoegde waarde hebben? En is de kuur van 12 weken in dat geval niet te kort?

Het is een heel boekwerk met vragen - Brand los zou ik zeggen!
 
Laatst bewerkt:
Wat was je eerste kuur?
 
ik heb me destijds (4 jaar terug) wat laten aanpraten en me er niet genoeg ik verdiept. Ik was op dat moment ook helemaal niet klaar om uberhaupt wat te gebruiken.

Uit mijn hoofd was het:

Test P: 100mg EOD
Tren-E: 250mg EW
Winny: 50mg (tabs) ED
Anavar: dosering vergeten

Uiteindelijk de kuur halvewege gestopt vanwege persoonlijke problemen. Nauwelijks aan mijn PCT gehouden waardoor er later flinke problemen onstonden met gyno. Uiteindelijk klierweefsel laten verwijderen ter grootte van een manderijn.
 
Wat ik me serieus afvraag is waarom ga je uberhaupt nog kuren?
Je hebt gyno gehad en daar ben je aan geholpen.
Lijkt me dat dat erg vervelend is geweest?
 
ja het was zeker ververlend...
Daarom wil ik mezelf nu goed informeren voordat ik echt de stap neem.

Ik zie genoeg verhalen van mensen die ook vatbaar zijn voor gyno en het toch in de perken weten te houden.
 
Beetje vreemde kuur als je bang bent voor gyno

Pak dan 300test en 200 masteron

Kreeg je na de kuur gyno? Hoelang na de kuur en hoe snel ontstond het? Waarom deed je er niks aan?
Heb je een source voor nolvadex vanuit de apotheek?
 
Beetje vreemde kuur als je bang bent voor gyno

Pak dan 300test en 200 masteron

Kreeg je na de kuur gyno? Hoelang na de kuur en hoe snel ontstond het? Waarom deed je er niks aan?
Heb je een source voor nolvadex vanuit de apotheek?

Winny er dan ook nog bijpakken?

Ik kreeg de gyno echt ruim nadat ik gestopt was. Het kliefweefsel is gedurende 3 jaar gewoon door blijven groeien.

Ik kan nu aan nolva uit de apotheek komen. Destijds nauwelijks nagekuurd (misschien 2 a 3 dagen PCT gedaan) heel dom, dat weet ik...
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik heb dus heroverwogen en ga het als volgt doen:

1-12: test-e 250mg EW
1-12: mast-e 200mg EW
1-4: winny orals 40mg ED

14-16: nolva 40mg ED

Een stuk lichtere kuur als eerder vermeld. Ik zal kijken hoe mijn lichaam hierop reageert en de ervaring meenemen naar een eventuele volgende kuur.

Mochten er nog op of aanmerkingen zijn, hoor ik het graag
 
Op wedstrijd niveau MMA en dan kuren ..

Neem aan dat er op gecontroleerd wordt , das pech wedstrijdlicentie weg
 
Ik train nog wel mee met de wedstrijdgroep. Alleen ik vecht zelf geen wedstrijden meer
 
Als je eenmaal gevoelig bent voor gyno kan je het deze kuur weer terug verwachten. Tevens ben je er meer vatbaar voor met een hoger vetpercentage. Ook ben ik er niet voor om te cutten middels een kuur.

Advies:

Eerst naturel dalen naar 10 tot 12 % bf. Dan:

Test e 500 mg pw.
Evt. Masteron 200mg pw.
Hcg laten mee lopen gedurende kuur.
 
Oke bedankt voor de feedback iedereen!
 
Ik zit inmiddels in de 5e week van mijn kuur.
Ik heb vrij laag ingezet op de Testo (250mg EW) vanwege eerdere gyno.
Helaas merk ik dat er toch klierweefsel gevormd wordt onder mijn tepel. Is het tijd om een AI bij te gaan nemen, aangezien ik deze niet vanaf het begin heb laten meelopen?

Zat zelf te denken aan het volgende:

1-12: test-e 250mg EW
1-12: mast-e 200mg EW
1-4: winny orals 40mg ED

5-14: Arimidex 0.5mg EOD
14-15: nolva 40mg ED
15-16: Nolva 20mg ED
 
Je bent wel een beetje dom bezig zeg... je hebt eerder al dusdanige last gehad van gyno dat het operatief verwijderd diende te worden en vervolgens ga je weer kuren en maak je opnieuw dezelfde fouten.

Je had vanaf het begin van je cycle Nolvadex mee moeten laten lopen. Een AI gaat weinig doen tegen gyno. Galen heeft dit onlangs nog bevestigd.
 
Oke snap je punt maar had in deze hoeveelheid in combinatie met de Mast had ik verwacht dat er nauwelijks tot geen aromatisering plaats zou vinden.

Daarnaast is de groei / aanwezigheid van klierweefsel minimaal, maar omdat ik juist extra alert op wil zijn trek ik hier nu aan de bel.

Als ik nu Nolva mee laat lopen tot na het einde van mijn kuur, zou dit dan nog invloed hebben op het klierweefsel?

Welke hoeveelheid zou je aanraden? 10mg of 20mg per dag?
 
20mg per dag is denk ik wel voldoende mits het zoals je zelf aangeeft nog geen al te grote knobbels zijn. Mocht het na een paar dagen/weken compleet weggetrokken zijn, zou ik verlagen tot 10mg Nolvadex en dit blijven nemen tot het einde van je cycle/pct.
 
Back
Naar boven