AndroidHealthClinic

Hulp bij een vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rubennvg

Novice
Lid geworden
21 dec 2018
Berichten
15
Waardering
4
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
18%
Momenteel ben ik bezig met een voedingschema om gewicht te verliezen. Dit schema heb ik gebaseerd op een Excel bestand om je calorie behoefte uit te rekenen. Het gaat hierbij om dit bestand in de 1e post >> https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Persoonlijke informatie:
85kg
25 jaar
183cm
Vet percentage zo rond de 20/23%
Activiteit: Ik doe voor mijn werk veel aan beweging. Denk hierbij aan hardlopen en kracht. ik zo mezelf zo in de 1,55 / 1,75 activiteiten factor schatten.

Volgens verschillende online, en ook deze calculator kom ik zo rond de 2400/2500 calorieën om te cutten.
Nu heb ik een Polar vanatage V horloge aangeschaft en deze een periode van 2 weken gedragen.
Wat er uit komt is op dagen dat ik niet sport zit ik zo rond de 3000 kcal. en op dagen dag dat ik wel sport kom ik al gauw aan de 3800/4000. Ik weet dat je je niet blind moet staren op deze techniek. Maar ik ben wel van mening dat dit verschil te groot is om maar links te laten liggen. Ik ben benieuwd naar wat jullie mij aanraden...

1. zouden jullie gaan rekenen met de getallen die het horloge aangeeft en dit na een tijd van 2/3 weken evalueren d.m.v kijken of het gewicht afneemt, zo ja hoeveel?
2. vasthouden aan die 2400/2500 kcal en kijken wat daar het effect van is.

Cheers!
 
Kijk eerst eens hoeveel je nu eet. Kijk of je daarmee aankomt of afvalt en hoeveel.
Zowel ed excel sheet is gebaseerd op formules die een indicatie geven en ook een polar watch geeft een indicatie op basis van wat je ingeeft.
Het gaat er uiteindelijk om dat geen van beide exact weten hoe jouw stofwisseling is. Dat zal je zelf moeten bepalen.

Gezien je leeftijd lengte gewicht en activiteit zou ik zeker niet insteken op 3800-4000.
Dus hoeveel eet je nu en wat doet je gewicht nu?
aan de hand daarvan bepaal je hoeveel je gaat eten. Maar ik zou zeker niet naar de waardes van de polar gaan.
 
marina1975 Bedankt voor je antwoord. Momenteel eet ik dus zo +- 2400 kcal per dag. Ik zal dit nog ongeveer twee weken aanhouden en tussentijd meten wat mijn gewicht doet.
De dagen dat ik op 3700/4000 zit zijn vaak wel dagen waar ik 10km+ loop of een uur hardloop. De dagen dat ik niks doe en gewoon een normale werkdag heb zit ik zo rond de 2800/3000.
Lijken jou deze getallen nog steeds onwaarschijnlijk met deze info? En daarmee bedoel ik kan dit reeël zijn of niet. Wat jij ook zegt, helemaal zeker weten doe je het nooit.
 
Kijk eerst eens of je nu afvalt op die ca. 2400 kcal.
Ik kan jouw lijf niet voorspellen maar 3800 lijkt me op t eerste gezicht, gezien je stats wel erg hoog.
 
Back
Naar boven