AndroidHealthClinic

hulp bij eetschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hoi bedankt voor jullie reacties
Ano11_01_24
ik heb minder last van spierpijn en kan hogere gewichten pakken.
ijzer is bij mij altijd net op het randje, maar ik ben gestopt met appelstroop eten
@HB89
noten is goed idee. bedankt maar dan kom ik wel weer hoger in vettenen ik zit al 65 gram. dan kan maar 10 gram nemen ofzo
 
Muxster
ik hou niet echt van ei:) als het door een gerecht heen zit vind ik wel oke.
 
Muxster Ja dat ik ook proberen. Door havermout gooien ofzo
 
Ik vind het verwarrend dat iemand die een eetstoornis heeft gehad, nu eigenlijk ook nog steeds echt aan het strugglen is met voeding. Ik vind de vragen eigenlijk te simpel en zou willen adviseren om zelf te gaan leren over voeding. Niet omdat ik te lui ben om dat te vertellen, maar je maakt jezelf weerbaarder tegen veranderingen in je leven en helpt het bij de wensen die je hebt.

Nu is het zo:
- Ik eet dit en kan niet meer eten
- Ik vind zuivel / eieren niet lekker EN ik ben flexitarier
- Ik wil meer eiwitten

Als je googled naar eiwitten in de meest pure vorm dan kom je automatisch bij whey uit (zelf vind ik het alleen een signaal van een slecht voedingsschema als er naar whey gegrepen word op z'on laag aantal eiwit)

Misschien moet je van het een wat minder eten zodat je van het ander wat meer eet? Dus schrap een banaan of de havermout en eet 100gram kip, het is geen rocket science
Misschien moet je flexitarier uit het raam gooien omdat je het al zwaar genoeg hebt met geschiedenis van eetstoornis? Eerst goed voor jezelf zorgen en dan pas aan de beestjes denken toch? (aanname hier dat je het doet uit overtuiging)

Het kan een beetje als 'in your face' overkomen en dat doe ik ook met opzet omdat je zelf niks hebt aan dit krampachtig puzzelen met een voedingsschema. Prioriteiten stellen (eiwitten op 1, vet op 2, carbs op 3) en gaan met die bana.....kip ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven