Fitness Seller

Hulp bij Intermittent Fasting. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nindo17

Cool Novice
Lid geworden
10 apr 2013
Berichten
121
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Beste leden,

Ik wil graag beginnen met Intermittent Fasting.
Ik zou eerst mezelf even voorstellen:
Ik ben 18 jaar ik train nu ongeveer 1 jaar serieus en ben ik op mijn voeding gaan letten. In totaal ben ik 10 kilo afgevallen maar heb ik ook meer massa er bij gepakt. Ik heb een tijdje geprobeerd om 6-7 maaltijden per dag te eten, maar ik vond dit toch wel lastig om steeds alles mee te nemen. Zelf zit ik nog in me laatste jaar van me middelbare school. Dit jaar doe ik examen in Havo 5.

Waarom ik met IF wil beginnen is omdat ik toch weer wat lichaamsvet kwijt wil raken en nog meer spier wil kweken. Zelf ben ik redelijk sterk mijn stats zijn:
Deadlift: 140 KG 4-6 keer.
Benchpress: 110KG 4 keer.
Incline dumbell press: 40-40KG 3 sets van 6.
Shoulderdumbell pres: 38-38KG 6x.
latt-pully 86 kg 6x
squat: 140 kg 4-5 x

Mijn onderhoud is 3000 kcal ( laten berekenen door een PT)
tijdens If probeer ik 2000-25000 kcal binnen te krijgen

Ik wil graag 16 uur vasten en 8 uur eten. Ik eet van 12-20:00, en ik train na school en voor mijn avond maaltijd dus tussen 4-6. Cardio doe ik alleen met wat hardlopen af en toe.
Omdat ik in mijn examenperiode zit moet ik nog even uitzoeken hoe ik het met mijn trainingschema ga doen.
Zelf zit ik te twijfelen tussen een SPLIT schema maar zelf vind ik 3x trainen per week niet genoeg. Het liefst train ik elke dag maar ik probeer dit te beperken tot 4- 5 x per week.
Ik wil mijn trainings schema en me eetschema niet nu al vast gaan leggen. Dit is me eerste dag dat ik het probeer. En deze week wil ik graag dingen uitproberen. Ik ga alles opschrijven wat ik eet hoe ik train en hoe ik me voel, dit word dus een soort dagboek. Elke avond probeer ik de dag dan op te schrijven.



Ik heb er zelf al veel over door gelezen op verschillende sites:
http://www.theiflife.com/intermittent-fasting-101-how-to-start-part-i/
http://www.victormooren.com/wat-zijn-de-gezondheidseffecten-van-intermittent-fasting/
http://www.fitnesskeuken.nl/?p=403
http://www.leangains.com

Maar ik heb nog steeds een aantal vragen:
- Welke supplementen handig zijn om te gebruiken tijdens IF?
- Soort trainingsschema handig is?

Als iemand tips heeft of meer handige sites weten om door te lezen, let me know!
 
Misschien is een Protein shake handig.
En ik zou ook veel vitamines en mineralen innemen.

Van deze site afgehaald: http://www.salusi.nl/dieet/intermittent-fasting/
@ABCgym Dankje!
Zelf dacht ik inderdaad ook na over een eiwit shake maar welke, casein, whey of isolaat?
Ook leek het me handig om een PWO te nemen.
En ik vroeg me nog af of het nodig is om: Creatine, beta-alanine, glutamine, amino's of bcaa's te nemen?
 
@ABCgym Dankje!
Zelf dacht ik inderdaad ook na over een eiwit shake maar welke, casein, whey of isolaat?
Ook leek het me handig om een PWO te nemen.
En ik vroeg me nog af of het nodig is om: Creatine, beta-alanine, glutamine, amino's of bcaa's te nemen?

Ik denk whey shakes, die vullen het best waarschijnlijk.
En een PWO is waarschijnlijk wel handig, het is misschien ook een tip er zout bij te doen. Klinkt raar, maar ik las het laatst ergens.
Als jij denkt dat je creatine nodig hebt, dan gebruik je dat. Als je denkt dat je het niet nodig hebt dan laat je het zitten en hoef je daar geen geld aan uit te geven, je kunt het natuurlijk altijd proberen of het invloed op je heeft en of je die invloed ook nodig hebt. Dus als je nog geen creatine hebt, begin met een klein potje om het te proberen.
Van beta-alanine, glutamine, amino's en bcaa's heb ik verder niet veel verstand van, het is eerder goed dan slecht om het in te nemen denk ik.
 
Of whey beter vult dat weet ik niet. Ik heb nu een maandje casein gebruikt en dit vult ook wel aardig! Ook is dit beter lijkt mij omdat de afgifte langer is !
Als je zout bij je laatste maaltijd eet voor dat je gaat trainen krijg je inderdaad meer de POMP !
Van het feit dat iets eerder goed is dan slecht ben ik met je eens, maar ik heb geen zin om geld uit te geven aan iets wat maar een klein beetje helpt.
Bedankt voor je reacties ABCgym!
dus als iemand een logische verklaring heeft over waarom ik een supplement moet gebruiken en waar het goed van is hoor ik het graag!

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:37 ----------

Vandaag begonnen met IF.

om 12 uur had ik me eerste maaltijd:
dit bestond uit : 1 kippenpoot( zo grote geen kleine)
3 eieren,handje brocolli en 3 asperges en zilvervlies rijst.
Mijn 2e maaltijd was mijn pre meal dit was om 15:15.
1 rijstewafel met pindakaas en 2 met avocado.
Om 4 uur ben ik gaan trainen:
Borst: flat bench press 15-15KG opwarmen
30-30 12x, 35-35 12x 40-40 10x 50-50 5x 30-30 10x ( met 4 sec laten zakken)
Decline dumbell flyes
12-12 15x opwarmset, 14-14 12x 16-16 12x 18-18 10x 20-20 8x
Incline dumbell press, 40-40 7x, 40-40 6x, 36-36 10x 32-32 10x
Overhead dumbell raises- 24 12x 26 12x 30 11x 32 10x

Schouders: Dumbell press, 12-12 15x 24-24 12x 26-26 10x, 30-30 6x 22-22 10x
4x Tri set- front raise + side raise + bent over raise.

4x dipping till failure.

Buik: 3x weighted cable crunch + 3x15 hanging knee raises
4x25 crunch. + 4x20 hanging leg raises

Om 7 uur mijn maaltijd een uur na mijn training,
maaltijd: rijst met 1 ei en zalm en spinazie, en een bord sla met spinazie en komkommer, tomaat etc.
8 uur: casein shake en handje amandelen.

Net even nieuwe supps besteld bij Body en Fit shop!
pre workout besteld (unstoppable) en coconut olie om in te baken en green tea van huismerk B&F.

om 10 uur ga ik richting me bed zodat ik morgen om 12 uur weer kan eten na mijn ochtend LEG training!
 
heb al enkele keren gelezen dat velen tijdens de cut isolaat gaan gebruiken ipv whey (concentraat)
 
heb al enkele keren gelezen dat velen tijdens de cut isolaat gaan gebruiken ipv whey (concentraat)
Ja klopt isolaat is inderdaad ook beter voor de lean gain omdat het minder vetten en minder kcal bevat!
Deze ga ik ook weer aanschaffen denk ik als mijn caseine op is. alleen zit ik wel nog te twijfelen tussen huismerk van B en F of gold standard whey 100%
 
xxlnutrition is ook zeker niet slecht, wel rekening houden bij het prijsvergelijken dat de whey shakes van xxl hoger gedoseerd zijn en dus per verpakking minder shakes bevatten (bij evenveel kg per verpakking)
 
xxlnutrition is ook zeker niet slecht, wel rekening houden bij het prijsvergelijken dat de whey shakes van xxl hoger gedoseerd zijn en dus per verpakking minder shakes bevatten (bij evenveel kg per verpakking)
okee top dank jewel!
Ik heb eigenlijk altijd bij B en F besteld, maar ik ga zeker keertje kijken bij xxl nutrition!
 
Vanmorgen benen getraind op een lege maag!
Ik had geen spotter dus kon me squats niet heel zwaar doen.

Training om 8:30 zag er als volgt uit:
- 5 min rekken en strekken.
- squats: 40kg 15x, 60Kg 12x, 80kg 12x, 100kg 10x 120kg 9x 100kg 8x
- Stiffed deadlift: 40kg 12x, 60kg, 12x 70kg 10x, 80kg 9x.
- Dumbel lunges: 18-18 12x, 22-22 12x, 26-26 8x, 32-32 5x.
- Standing calf raises in smith machine: 20-20 20x, 20-20 20x, 25-25, 19x, 25-25 22x.
- Ab roller: 4 sets 20 reps.

Om 12uur begin ik met mijn eerste maaltijd van de dag: Zalm met rijst en broccoli!
 
Vanmorgen benen getraind op een lege maag!
Ik had geen spotter dus kon me squats niet heel zwaar doen.

Training om 8:30 zag er als volgt uit:
- 5 min rekken en strekken.
- squats: 40kg 15x, 60Kg 12x, 80kg 12x, 100kg 10x 120kg 9x 100kg 8x
- Stiffed deadlift: 40kg 12x, 60kg, 12x 70kg 10x, 80kg 9x.
- Dumbel lunges: 18-18 12x, 22-22 12x, 26-26 8x, 32-32 5x.
- Standing calf raises in smith machine: 20-20 20x, 20-20 20x, 25-25, 19x, 25-25 22x.
- Ab roller: 4 sets 20 reps.

Om 12uur begin ik met mijn eerste maaltijd van de dag: Zalm met rijst en broccoli!
Anders maak je even een logje aan! if is altijd interessant om te lezen!
 
Anders maak je even een logje aan! if is altijd interessant om te lezen!
Hoe kan ik een log starten?
Ik snap er namelijk geen k*t van haha !
 
Back
Naar boven