XXL Nutrition

Hulp bij Post Workout (Dextrose, Fine oats, Caseine,...?) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JannickVG

Novice
Lid geworden
10 apr 2013
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
87kg
Vetpercentage
14%
Tot op vandaag nam ik altijd een whey shake na men training, dit lijkt me na wat speurwerk op het inernet niet meteen de beste keuze. Het is me namelijk duidelijk geworden dat je lichaam na een intensieve training meer nood heeft aan snelle carbs en dat langzame eiwitten (caseïne) een langer effect hebben dan enkel een whey shake.

Na hier op het forum wat rondgekeken te hebben is het me niet meteen duidelijk wat nu eigenlijk de beste keuze is als post workout?

Ik zou opteren om 60 minuten voor de training een whey shake te drinken en dan meteen na de training de whey shake, gemengd met dextrose pure van B&F shop.

Dextrose Pure
Energie 1560 Kjoule / 380 Kcal
Vet 0 gram
waarvan verzadigd 0 gram
Koolhydraten 92 gram
waarvan suikers 92 gram
Vezels 0 gram
Eiwitten 0 gram
Zout 0 gram


Maar hier op het forum gaat de meerderheid blijkbaar eerder voor een whey shake in combinatie met fine oats als PWO?

Fine Oats
Samenstelling per 100 gram:
Energie 347 kcal
Eiwit 15 gram
Koolhydraten 63 gram
Vet 6 gram
Voedingsvezels 10 gram



Als ik naar de samenstellingen kijk van beide supplementen lijkt de Fine Oats me toch meer iets om 's morgens als ontbijt in je shake te mixen?

En na het lezen van volgende artikels ben ik nog meer in de war geraakt
(http://www.ergogenics.org/na-kracht...n-caseine-whey-soja-eiwit-beter-dan-whey.html

http://www.ergogenics.org/sportvoeding75.html#1)


en zou ik durven overwegen om in plaats van na de training de whey shake + dextrose enkel een perfect protein shake (http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/eiwitten-alle/body-fit-sportsnutrition/perfect-protein/) te nemen omdat daar het langzamere eiwit caseïne in zit dat niet in de een pure whey shake zit.

Dus dan zou het er zo gaan uit zijn:

Voor de training: Whey Perfection
Na de training: Perfect Protein

Of zouden jullie toch eerder opteren voor de whey perfection + dextrose ? Of perfect protein + dextrose?

Graag jullie advies! :thumb:
 
het verschil is even de opname en afgifte van koolhydraten / glucose suikers in het lichaam.

Oats (havermout) duurt wat langer om verteerd te worden en is daarom een "complexe" carb. Deze soort dus voor een gelijkmatige afgifte van insuline aan het lichaam. uitstekend geschikt als ontbijt dus

Dextrose is een supersnelle suiker, die je gebruikt meteen na het sporten om het spierglycogeen aan te vullen en om meteen na het sporten een insulinePIEK te creeeren. Deze piek zorgt voor meer spieropbouw.

Casseine neem je voor het slapen, bij voorkeur kwark. Je hoeft niet overal een aparte shake voor te maken.

's morgens whey met oats
na het sporten whey evt met een beetje dextro max 20 gram ofzo.
voor het slapen kwark
 
Duidelijke genoeg! ;-)

Maar om even verder te gaan over die Dextrose. Is dit ook aan te raden als je voor droge spiermassa gaat?
Maw; krijg je hier geen "opgeblazen"-effect / volle spieren van?

Gr
 
Duidelijke genoeg! ;-)

Maar om even verder te gaan over die Dextrose. Is dit ook aan te raden als je voor droge spiermassa gaat?
Maw; krijg je hier geen "opgeblazen"-effect / volle spieren van?

Gr

nee, wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld creatine (creapure) toevoegen aan je shake.
dat geeft wel dit effect. iedere dag 5 gram.
 
nee, wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld creatine (creapure) toevoegen aan je shake.
dat geeft wel dit effect. iedere dag 5 gram.


Creatine neem ik 's morgens al. Maar die Dextrose Pure is dus is niet aan te raden als je droge spiermassa nastreeft? Ik begrijp je antwoord niet helemaal..
 
Ik neem alleen op training dagen na het sporten whey perfection met 20gr dextrose en 5gr creapure. Op rustdagen in de ochtend alleen creapure, 5gr.
 
Ik zou me hier niet al te druk over maken, gewoon zorgen dat je de hele dag door genoeg eet.
 
Dat kan inderdaad, maar het is weeral €30. Met gewoon een pot wms zit je al goed lijkt me ;)


is ook al 20 euro voor waxy maize met suiker..


Dextrose gaat niet zorgen voor droge spiermassa...direct..
dextrose zorgt ervoor dat je lichaam een hoge suikerspiegel krijgt wat in gevolg meer insulineafgifte geeft wat op zijn beurt zorgt voor meer spieropbouw.

ECHTER dextrose zijn niet te vergeten nog altijd suikers en dus ook caloriën.

Droge spiermassa krijg je alleen als de rest van je dieet klopt zoals iemand anders al zei, dat gaat dat beetje dextro meer of minder niet bepalen
 
is ook al 20 euro voor waxy maize met suiker..


Dextrose gaat niet zorgen voor droge spiermassa...direct..
dextrose zorgt ervoor dat je lichaam een hoge suikerspiegel krijgt wat in gevolg meer insulineafgifte geeft wat op zijn beurt zorgt voor meer spieropbouw.

ECHTER dextrose zijn niet te vergeten nog altijd suikers en dus ook caloriën.

Droge spiermassa krijg je alleen als de rest van je dieet klopt zoals iemand anders al zei, dat gaat dat beetje dextro meer of minder niet bepalen


:thumb:

Ik neem alleen op training dagen na het sporten whey perfection met 20gr dextrose en 5gr creapure. Op rustdagen in de ochtend alleen creapure, 5gr.

Ga ik zeker eens proberen! ;-)
 
is ook al 20 euro voor waxy maize met suiker..


Dextrose gaat niet zorgen voor droge spiermassa...direct..
dextrose zorgt ervoor dat je lichaam een hoge suikerspiegel krijgt wat in gevolg meer insulineafgifte geeft wat op zijn beurt zorgt voor meer spieropbouw.

ECHTER dextrose zijn niet te vergeten nog altijd suikers en dus ook caloriën.

Droge spiermassa krijg je alleen als de rest van je dieet klopt zoals iemand anders al zei, dat gaat dat beetje dextro meer of minder niet bepalen

http://www.bodyenfitshop.nl/carbs/waxy-maize-starch/body-fit-sportsnutrition/waxy-maize-starch/

15 euro voor 4 kg vind ik best wel mooi :)
 
15 euro voor 4kg carb bron...eet gewoon wat. :rolleyes:
 
als je echt voor pure droge spiermassa wilt gaan eet je best zo weinig mogelijke dingen zoals dextrose.
Kun je evengoed complexe carbs gebruiken.

je spieren zullen hier van minstens even goed herstellen en groeien ;)
 
Back
Naar boven