1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

Ontzet Notitie

Hulp bij schema.

Topic in 'Tieners en Beginners' gestart door Slipstream, 21 dec 2018.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Slipstream

Slipstream Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    60kg
    Voor het opstellen van mn nieuw schema zit ik een beetje in de knoop.
    Vermits ik maar 2 x per week naar de fitness kan, wou ik graag een schematje opstellen waarmee ik iedere spiergroep 2 x week train. Dus eigenlijk 1 schema, iedere training hetzelfde.
    De laatste 5-6 maanden heb ik de stronglift gedaan. En een pak progressie gemaakt. Maar doordat ik maar 2x train, krijg ik hiermee niet iedere spier 2x getraint. (En ik vind het ook behoorlijk saai)
    Enkele van deze wou ik dan wel als basis gebruiken.
    Ik had gedacht aan de pull up, de squat, de bench press, de row en de militairy press.
    Hierbij wou ik nog enkele 'kleinere' oefingen bij doen zoals de bicep curl, pec fly, calf raises en/of iets dergelijks....
    Mijn vraag is dus als ik met die 5 main oefeningen en goede combinatie heb gemaakt, en welke oefeningen ik er best nog bijneem? Waarschijnlijk die wat ik opnoem totaal niet... welke dan wel, en waarom.
    Alvast bedankt!

2. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    In je rijtje mis ik deadlift ...

Zou het gewoon bij de main lifts houden dan als je maar 2 x per week gaat.
    Misschien een idee om thuis wat DB (verstelbare) aan te schaffen voor de ondersteunende oefeningen (bi/tri oid).

Met 2x per week kan je bijvoorbeeld bij de eerste training starten met DL en bij de tweede bijvoorbeeld met SQ of BP.
    Bij je training kan je ook BP afwisselen met incline BP. Dan hou je ook wat variatie.

Maar er zijn hier mensen met meer ervaring qua trainingschema's dan ikzelf. :o

Inb4 vindt dit leuk.
  3. Inb4

Inb4 XXX Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.666
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m75
    Massa:
    50kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    De oefeningen van Stronglifts zijn een mooie basis, als je daar 2x per week los op gaat (een Full Body dus).

Dan heb je je handen vol, zeker goed Squatten en Dead liften in een sessie is al pittig.
    Isolatie-oefeningen zou ik dan pas toe gaan voegen als je eerst de 5 main lifts volbracht hebt.

marina1975 vindt dit leuk.
  4. Slipstream

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    60kg
    Dus ik kan gewoon de 5 main lifts van de stronglifts 2 x week doen en dat volstaat?
    Ik wou idd ook de pressen met dumbells doen. Owv afwisseling, stabliteit en er zijn ook maarv2 degelijke barbells bij ons altijd aanschuiven geblazen

5. Inb4

Inb4 XXX Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.666
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m75
    Massa:
    50kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    Lijkt me wel, je hebt al een pak progressie gemaakt, dus ik neem aan dat je het spelletje begrijpt ?

6. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    Je kan voor borst bijvoorbeeld ene x BB BP doen en andere keer met DB.
    Evenals MP afwisselen met DB presses voor schouders.

Maar met de mainlifts pak je in principe genoeg mee.

Na je mainlifts kan je altijd kijken als je nog de puf hebt.. (wat ik me niet voor kan stellen als je goed zwaar traint :o ) om wat isolatie te pakken.

7. Slipstream

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    60kg
    Ik ben 10kg toegenomen sinds sept vorig jaar, int begin wat moeten zoeken hoe en wat betreft voeding en oefeningen. Maar sinds ik de stronglifts doe en mn voeding beter (en vooral meer) merk ik dat mn lichaam veel harder reageert als voordien...
    Echte isolatie doe ik ook niet zo graag, bicepcurls bv doe ik bv altijd staand zodat mn core ook mee moet werken

Welke main oefeningen zijn dan het beste te combineren? Want bv de pull up en de row nemen beide de rug...
    Ik had gedacht aan het volgende:
    Pull up
    Squat
    Benchpress
    Deathlift
    Overhead press

8. Stefanovich

Stefanovich Monstrous Giant +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    1.389
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    88kg
    Vetpercentage:
    12%
    Inderdaad altijd de main lifts in je schema hebben, mag ik vragen waarom je maar twee keer per week kan trainen?

9. Slipstream

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    60kg
    Omw medische reden bij 1 van mn kinderen. Mn vrouwtje heeft ook hobbies en werken moeten we ook nog af en toe
    Bovendien volstaat het voor mij als ontspanning.
    Ik ben 38j en wil helelaal geen schwarzenegger of iets worden. Maar wat steviger min mn schoenen staan.
    Ik ben afgelopen jaar van 52kg naar 62kg gegaan, met 'slechts' 2x trainen/week. En mn buikspieren zijn nog te zien. Dus dat is allemaal wel in orde voor mij
    Ik wil gewoon het onderste uit de kan halen op die 2 trainingen en iedere spiergroep 2x week trainen. Als ik dan op mn gewilde gewicht ben, dan kan ik nog gaan 'finetunen' waar ik het nodig vind.
    Daarom ben ik dus op zoek naar de optimaalste combinatie van mainlifts, zonder iets te missen en zonder iets te overbelasten.

10. Hercules27

Hercules27 Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    351
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    104kg
    Vetpercentage:
    16%
    2x in de week groei je ook op maar dan wat langzamer aangezien je relatief weinig volume doet, ik train 2x in de week 75min en bankdruk nu 150kg dus je kunt zeker progressie maken.

die bankdruk is wel zonder pauze op mijn chest met pauze doe ik 140kg

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie