XXL Nutrition

Hulp bij training gevraagd

Bezoekers in dit topic

pino1989

Novice
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal,

Ik fitness al enige tijd en ben de laatste maanden weer behoorlijk serieus aan het trainen. Ik ben 182 m, 75 kg en heb 11% vet.
Ik eet 3 grote maaltijden per dag, + shake met 60 % koolhydraat en %35 eiwit. Uiteraard ook veel tussendoortjes, zoals bananen, krentenbollen en hier en daar een kwarkje.
Daarnaast is het misschien goed om te vertellen dat ik voetbal (1 keer trainen + wedstrijd)

Ik train 3/4 keer per week (eigenlijk om de dag) en split mijn trainingsschema.
Borst/triceps
Rug/Biceps
Benen/schouders

Nu jullie een beetje achtergrond informatie hebben, heb ik een aantal vragen.

- Is mijn voeding voldoende met het oog op mijn schema en voetbal?

- Ik heb altijd al een laag vet % gehad, is dit lage % een probleem?

- Mijn taille is in verhouding met mijn bovenlichaam smal te noemen, niet super smal maar er is een verschil tussen taille en schouders. Zijn er manieren om je taille te vergroten? bepaalde oefeningen? (het lijkt me niet de bedoeling dat ik boven lichaam steeds breder en breder wordt)

- Ik sla af en toe mijn benen over in de gym, dit met het oog op de voetbal (anders wordt het voetballen erg zwaar), is dit een probleem?

- Wat zijn de ideale hoeveelheid setjes per oefening en hoeveel herhalingen per setje met het oog op meer massa?

- En de laatste, hoeveel oefening per spiergroep is aan te raden, kijkend naar mijn spit schema?

Super bedankt ik waardeer jullie input!

Groet Pieter
 
Hallo allemaal,

Ik fitness al enige tijd en ben de laatste maanden weer behoorlijk serieus aan het trainen. Ik ben 182 m, 75 kg en heb 11% vet.
Ik eet 3 grote maaltijden per dag, + shake met 60 % koolhydraat en %35 eiwit. Uiteraard ook veel tussendoortjes, zoals bananen, krentenbollen en hier en daar een kwarkje.
Daarnaast is het misschien goed om te vertellen dat ik voetbal (1 keer trainen + wedstrijd)

Ik train 3/4 keer per week (eigenlijk om de dag) en split mijn trainingsschema.
Borst/triceps
Rug/Biceps
Benen/schouders

Nu jullie een beetje achtergrond informatie hebben, heb ik een aantal vragen.

- Is mijn voeding voldoende met het oog op mijn schema en voetbal?

Moeilijk te bepalen, mijn eerste indruk is dat je veel te laag zit in eiwitten en kcals om te gainen, maar je geeft te weinig informatie om dit met zekerheid te kunnen zeggen: maak een voedingsschema en vermeld de bouwstoffen

- Ik heb altijd al een laag vet % gehad, is dit lage % een probleem?

Waarom zou dit een probleem moeten zijn? Mooi toch?

- Mijn taille is in verhouding met mijn bovenlichaam smal te noemen, niet super smal maar er is een verschil tussen taille en schouders. Zijn er manieren om je taille te vergroten? bepaalde oefeningen? (het lijkt me niet de bedoeling dat ik boven lichaam steeds breder en breder wordt)

Veel van ons willen juist een V-vorm hebben, maar is het erg uit verhouding dan ziet dat natuurlijk ook niet uit. Probeer de deadlift maar eens uit, een killer voor je middel ;)

- Ik sla af en toe mijn benen over in de gym, dit met het oog op de voetbal (anders wordt het voetballen erg zwaar), is dit een probleem?

Pak je benen toch op een andere dag, onthoud, benen zijn de helft van je lichaam, dat verdient zeker jouw aandacht

- Wat zijn de ideale hoeveelheid setjes per oefening en hoeveel herhalingen per setje met het oog op meer massa?

Met oog op meer massa word van 8-10 reps aangeraden, hier prikkel je de meeste spiervezels mee. Ik zou het op 3 setjes per oefening houden (excl. warming up)

- En de laatste, hoeveel oefening per spiergroep is aan te raden, kijkend naar mijn spit schema?

je spiergroepen 1 keer per week pakken is voldoende, sterker nog: het zal meer voor je doen dan 2 x per week


Succes gozer!!!
 
Back
Naar boven