AndroidHealthClinic

Hulp bij voeding

Bezoekers in dit topic

Ik kom nu met mn zelfgemaakte schema op dit uit :

2600kc / 81g vet (27.5g verzadigd & 18.5g onverzadigd) / 290g koolhydraten / 66.1g suiker / 46g vezels / 172 g eiwitten / 5.5g zout

Is dit deftig, voor gewoon op gewicht te blijven?

Bullshark heeft al bevestigd dat het prima is, als iemand nog feedback heeft hoor ik het toch nog graag!

Het klinkt alsof je er nogal obsessief mee bezig bent. Zorg dat je een duidelijk voedingsschema voor jezelf hebt waarbij macro’s K/V/E in orde zijn en je voldoende beweegt/sport.
Je mag best een keer te vet, te zout, te zoet eten naar binnen gooien, zolang het maar niet dagelijks is en je totaal aantal kcal op weekbasis niet structureel overschrijdt.

Al het andere is mierenneuken achter de komma.
 
Het klinkt alsof je er nogal obsessief mee bezig bent. Zorg dat je een duidelijk voedingsschema voor jezelf hebt waarbij macro’s K/V/E in orde zijn en je voldoende beweegt/sport.
Je mag best een keer te vet, te zout, te zoet eten naar binnen gooien, zolang het maar niet dagelijks is en je totaal aantal kcal op weekbasis niet structureel overschrijdt.

Al het andere is mierenneuken achter de komma.
Haha ja als je dit leest kan ik begrijpen dat het obsessief klinkt, maar het is gewoon om zeker te zijn dat alles op punt staat. Ik zelf heb hier geen verstand van, daarom dat ik het hier wou vragen. Dit schema is voor 6 dagen in de week, en zondag cheat day. Dus ik ga zeker nog wel vettig/zoet eten.
 
2600kc / 81g vet (27.5g verzadigd & 18.5g onverzadigd) / 290g koolhydraten / 66.1g suiker / 46g vezels / 172 g eiwitten / 5.5g zout
Is dit deftig, voor gewoon op gewicht te blijven?
Op gewicht blijven = eten op onderhoud. En dat is puur een KCal kwestie. Hoe ben je aan die 2600 KCal gekomen? Want als ik je openingspost goed lees, zou het me niets verbazen als je onderhoud op werkdagen flink hoger ligt.

Ook stap ik een hele dag op het werk + fiets ik 2x 25m naar werk/huis.
m = km neem ik aan?
 
Op gewicht blijven = eten op onderhoud. En dat is puur een KCal kwestie. Hoe ben je aan die 2600 KCal gekomen? Want als ik je openingspost goed lees, zou het me niets verbazen als je onderhoud op werkdagen flink hoger ligt.


m = km neem ik aan?
25 minuten, geen 25km. Ik zit nu ongeveer 2400/2500 kcal en val steeds nog een beetje af. Daarom dat ik dacht op 2600 te beginnen, en verhogen indien nodig. Wil ook geen vet aankomen of zo. Zoals eerder vermeld ik heb geen verstand van voeding en alles wat er bij komt kijken. Daarom dat ik hier kom voor tips & hulp. Wat denk jij dat mijn onderhoud zou zijn?
 
Back
Naar boven