MuscleMeat

Hulp bij voedingschema gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DevilsAngel

Novice
Lid geworden
5 jun 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
70kg
Hallo allemaal,
Ik probeer al een tijdje een schema op te zetten, om te beginnen met cutten.
Gezien ik dit nooit eerder heb gedaan, denk ik dat ik jullie hulp hard kan gebruiken.
Het volgende heb ik al berekend:
Mijn minimale kcal behoefte is 1680 kcal
Om te cutten zou ik rond de 1300 kcal uit komen.
Dat betekend naar mijn mening per dag 156 gr eiwit, 78 gr vet, en uiteindelijk maar 13 gr koolhydraten.
Ik ben alleen niet goed in het uitzoeken hoeveel ik van welk voedsel ik mag eten naar deze berekening.
Zou iemand me hier een schema voor kunnen maken?

Groetjes :cool:
 
Laatst bewerkt:
Bereken je caloriebehoefte maar eens opnieuw. Die klopt niet (uitgaand van je stats op het forum en 3 tot 5 keer sporten per week).
TDEE wordt dan ongeveer 2300 en om af te vallen dus zo´n 1850.
 
Hallo allemaal,
Ik probeer al een tijdje een schema op te zetten, om te beginnen met cutten.
Gezien ik dit nooit eerder heb gedaan, denk ik dat ik jullie hulp hard kan gebruiken.
Het volgende heb ik al berekend:
Mijn minimale kcal behoefte is 1680 kcal
Om te cutten zou ik rond de 1300 kcal uit komen.
Dat betekend naar mijn mening per dag 156 gr eiwit, 78 gr vet, en uiteindelijk maar 13 gr koolhydraten.
Ik ben alleen niet goed in het uitzoeken hoeveel ik van welk voedsel ik mag eten naar deze berekening.
Zou iemand me hier een schema voor kunnen maken?

Groetjes :cool:

Wat eet je normaal dan? Want wat je voorstelt is wel heel erg laag.
Je hebt niet zo heel veel KH nodig, maar 13 gram .... is zeer weinig.
 
Bereken je caloriebehoefte maar eens opnieuw. Die klopt niet (uitgaand van je stats op het forum en 3 tot 5 keer sporten per week).
TDEE wordt dan ongeveer 2300 en om af te vallen dus zo´n 1850.


Hoi hoi
Ik sport niet 3 tot 5 keer per week, door tijd gebrek met mijn baan krijg ik dat niet geregeld.
 
Hoi hoi
Ik sport niet 3 tot 5 keer per week, door tijd gebrek met mijn baan krijg ik dat niet geregeld.

Je beseft dat je op een bodybuilding forum zit?
In ieder geval. Als je je calorieën hebt en je macro's (eiwitten, koolhydraten en vetten), kun je je schema in elkaar gaan draaien.
Hiervoor kun je een app gebruiken als MyFitnessPal of Fatsecret, of een Excel sheet (zwerft ergens op het forum rond).
Vul in wat je op welke tijden wilt eten en speel met de voedingsmiddelen, hoeveelheden en tijdstippen waarop je eet en zorg dat onder de streep de getallen overeen komen.
Zorg voor zoveel mogelijk 'gezonde' voedingsmiddelen (persoonlijk houd ik de verhouding 'gezond' vs. 'ongezond' tussen 80/20 en 90/10 procent, waarbij de eerste de uitzondering is).
 
Back
Naar boven