Fitness Seller

Hulp bij voedingsschema droogtrainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bethebest

Novice
Lid geworden
29 jan 2013
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
18%
Beste iedereen,

Ik doe al ruim 2 jaar aan intensieve krachttraining. Dit doe ik 4 keer in de week. Daarnaast let ik streng op mijn voeding. Omdat de zomer eraan begint te komen probeer ik zo droog mogelijk te worden, vooral rond de buikstreek. Van een ex bodybuilder van mij sportschool kreeg ik te horen dat ik mijn koolhydraten moet verlagen en mijn eiwitten omhoog moet gooien om droger te worden. Echter las ik op internet dat er een grens ligt bij de maximale inname eiwitten per maaltijd. Graag wil ik wat tips over mijn voeding tijdens droogtrainen.


Ik ben 19 jaar, 180 cm, weeg 83 kilo, vetpercentage 17%, FFM 68,8 kilo



Mijn voedingsschema op rustdag ziet er als volgt uit:

07.00 Brinta met melk+3 eieren(alleen eiwit) = 28 gram koolhydraten en 21 gram eiwitten

10.00 2 crackers met kipfilet en 250 gram pangafilet = 19 gram koolhydraten en 45 gram eiwitten

12.30 Broodje kipfilet en een cracker+bak kwark = 24 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten

15.30 2 crackers en 200 gram gebakken kipfilet = 19 gram koolhydraten en 44 gram eiwitten

18.00 Fruit, meestal een appel of een peer

19.00 Avondeten, wat de pot schaft. Eet twee volle borden

21.15 Caseine = 24 gram eiwitten

22.30 Bak kwark = 50 gram eiwitten


Ik doe 4 keer in de week 1,5 uur krachttraining. Aan het einde van mijn workout doe ik nog 25 minuten cardio op crosstrainer.


Alvast bedankt.
 
Beste iedereen,

Ik doe al ruim 2 jaar aan intensieve krachttraining. Dit doe ik 4 keer in de week. Daarnaast let ik streng op mijn voeding. Omdat de zomer eraan begint te komen probeer ik zo droog mogelijk te worden, vooral rond de buikstreek. Van een ex bodybuilder van mij sportschool kreeg ik te horen dat ik mijn koolhydraten moet verlagen en mijn eiwitten omhoog moet gooien om droger te worden. Echter las ik op internet dat er een grens ligt bij de maximale inname eiwitten per maaltijd. Graag wil ik wat tips over mijn voeding tijdens droogtrainen.


Ik ben 19 jaar, 180 cm, weeg 83 kilo, vetpercentage 17%, FFM 68,8 kilo



Mijn voedingsschema op rustdag ziet er als volgt uit:

07.00 Brinta met melk+3 eieren(alleen eiwit) = 28 gram koolhydraten en 21 gram eiwitten

10.00 2 crackers met kipfilet en 250 gram pangafilet = 19 gram koolhydraten en 45 gram eiwitten

12.30 Broodje kipfilet en een cracker+bak kwark = 24 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten

15.30 2 crackers en 200 gram gebakken kipfilet = 19 gram koolhydraten en 44 gram eiwitten

18.00 Fruit, meestal een appel of een peer

19.00 Avondeten, wat de pot schaft. Eet twee volle borden

21.15 Caseine = 24 gram eiwitten

22.30 Bak kwark = 50 gram eiwitten


Ik doe 4 keer in de week 1,5 uur krachttraining. Aan het einde van mijn workout doe ik nog 25 minuten cardio op crosstrainer.


Alvast bedankt.
Je moet minder kcal eten, terwijl je wel voldoende eiwit en vet binnenkrijgt. Dat betekent vaak dat je koolhydraten moet schrappen. Maar je moet niet koolhydraten schrappen om het koolhydraten schrappen. Dat is niet verstandig, je hebt een bepaalde hoeveelheid nodig om je training te ondersteunen (200-300g zal meer dan voldoende zijn als je 3 a 4x per week een uurtje traint).

Alle eiwitten worden opgenomen, er is geen bovengrens.

Verder;
wat is je onderhoud, en wat krijg je in totaal binnen? De namen van de producten zeggen NIETS.
 
Berekenen je Caloriebehoefte hier:
http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Vervolgens bereken je je macro's als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Zorg er wel voor dat dit minimaal op 15% en maximaal op 40% van je totale kcal inname uitkomt.
De Rest van je caloriebehoefte kun je met koolhydraten opvullen.

Daarna kun je je schema opstellen met behulp van deze sheet:
[Link niet meer beschikbaar]
of www.myfitnesspal.com
 
bedankt voor de tips. Is het ook verstandig om koolhydraten en eiwitten tijdens de cut gescheiden te eten, of maakt dit voor de rest niet uit? Ik heb ook gehoord dat je per maaltijd niet meer dan rond de 40 gram eiwitten moet binnenkrijgen, omdat de rest van de eiwitten dan afgescheiden worden?
 
bedankt voor de tips. Is het ook verstandig om koolhydraten en eiwitten tijdens de cut gescheiden te eten, of maakt dit voor de rest niet uit? Ik heb ook gehoord dat je per maaltijd niet meer dan rond de 40 gram eiwitten moet binnenkrijgen, omdat de rest van de eiwitten dan afgescheiden worden?

Beide maakt niets uit.
Eet gewoon een maaltijd die bestaat uit eiwitten, koolhydraten en vetten. Rondom de training kun je eventueel vetten vermijden.
Maximum aan eiwitten per maaltijd is ook nonsens, zorg ervoor dat je je totalen aan het eind van de dag hebt gehaald ;). Of je dit nu in 6 of 3 maaltijden doet is niet erg belangrijk.
 
oke en is daarnaast Brinta in de ochtend goed tijdens het droogtrainen of kan ik dit beter vervangen?
 
bedankt voor de tips jongens, ik kan er weer tegenaan.
 
Back
Naar boven