XXL Nutrition

Hulp bij voedingsschema en paar andere vragen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

deapengaap1

Novice
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
20
Waardering
3
Lengte
1m84
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Hallo allen,

Ik ben 2 weken terug geopereerd aan me rechter voorste kruisband, dit is gebeurt met de voetbal wedstrijd.
de totale revalidatie periode hiervan is 9 maand. Echter wil ik hierna een goed fysiek hebben opgebouwd, zodat ik sterk terug kom.

Leeftijd: 19 jaar
Lengte: 184cm
Gewicht: 73kg
Vetpercentage: 13% (heb een vetmeter thuis)

Ik wil alvast aangeven dat ik de benen train samen onder begeleiding van de fysio. Echter is advies altijd welkom.
Mijn plan is om 4x in de week naar de sportschool te gaan en me bovenlichaam trainen.(trainingschema's zijn altijd welkom)
Mijn dagelijkse behoefte is 2878 kcal.
Nu heb ik al aardig wat rondgekeken op dit forum maar wat is nu jullie advies? hier ongeveer 200-300kcal boven gaan zitten of toch 500? Ik zelf wil het liefst zo min mogelijk in vet aankomen en veel in spier. dus ik ga hier 200-300 kcal boven zitten.
Ondertussen heb ik al een voedingsschema gemaakt die je kunt zien in de bijlage.
Het totale aantal kcal komt uit op 2900 ongeveer. Ik eet gewoon wat de pot schaft. 500kcal lijkt me een redelijke schatting voor het avondeten en ik denk dat dit nog wel zelf iets meer zal zijn. Misschien is het handig om dit eerst een weekje aan te houden en kijken wat het met mijn gewicht doet?

greetzzz
 

Bijlagen

  • voedingsschema met gwn brood.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 159
Ziet er op zich netjes uit qua macro's.

Gewoon proberen en zien wat het doet.
 
Je schema ziet er goed uit.
Ik denk wel dat de schatting van 500 kcal voor het avond eten een beetje te makkelijk is.
Tenzij je altijd een lichte tot matige maaltijd in de avond neemt. Kun je eens voorbeelden geven van wat de pot zal schaffen?

Met 200-300 kcal boven onderhoud zou je zo een 250 gram per week moeten aankomen en dat is een prima hoeveelheid.

Succes!
 
Je schema ziet er goed uit.
Ik denk wel dat de schatting van 500 kcal voor het avond eten een beetje te makkelijk is.
Tenzij je altijd een lichte tot matige maaltijd in de avond neemt. Kun je eens voorbeelden geven van wat de pot zal schaffen?

Met 200-300 kcal boven onderhoud zou je zo een 250 gram per week moeten aankomen en dat is een prima hoeveelheid.

Succes!
Het verschilt per dag wel vaak, aardappelen, rijst, spaghetti, bami. Vandaag tortilla wraps meergranen gehad met kipfilet en roerbakgroente. En een beetje cheddar kaas met chili saus.
vrijwel altijd sla als groente en altijd nog wat extra groente erbij bijv; broccoli , spruitjes , sperziebonen en wortelen.
Meestal ook een stuk vlees of vis erbij. Mocht dit niet zo zijn bak ik mezelf gewoon lekker wat eieren erbij op:D
 
Het verschilt per dag wel vaak, aardappelen, rijst, spaghetti, bami. Vandaag tortilla wraps meergranen gehad met kipfilet en roerbakgroente. En een beetje cheddar kaas met chili saus.
vrijwel altijd sla als groente en altijd nog wat extra groente erbij bijv; broccoli , spruitjes , sperziebonen en wortelen.
Meestal ook een stuk vlees of vis erbij. Mocht dit niet zo zijn bak ik mezelf gewoon lekker wat eieren erbij op:D
Klinkt goed, lijkt me makkelijk om bij te houden hoeveel calorieën je hiervan naar binnen krijgt :)
 
Het verschilt per dag wel vaak, aardappelen, rijst, spaghetti, bami. Vandaag tortilla wraps meergranen gehad met kipfilet en roerbakgroente. En een beetje cheddar kaas met chili saus.
vrijwel altijd sla als groente en altijd nog wat extra groente erbij bijv; broccoli , spruitjes , sperziebonen en wortelen.
Meestal ook een stuk vlees of vis erbij. Mocht dit niet zo zijn bak ik mezelf gewoon lekker wat eieren erbij op:D
Dat zal waarschijnlijl wel meer dan 500 zijn, bij zo'n maaltijd kom ik al snel op 1200 uit :D toch even goed afwegen en tracken als ik jou was
 
Back
Naar boven