XXL Nutrition

Hulp en ideeën gevraagd voor mijn home gym (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Steks

Enormous Athlete
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
39.666
Waardering
37.783
Lengte
1m82
Massa
92kg
Ik ben nog maar kort geleden weer serieus gaan trainen, maar heb het virus nu al weer zo erg te pakken dat ik aan het bedenken ben hoe ik voor mij de ideale home gym kan maken.

Nu heb ik niet veel bijzonders in huis, wat 30mm spul er een multistation (G1S - Body-Solid G1S Gym - Body-Solid Fitness), dus eigenlijk heb ik nog alles nodig en het moet hier komen te staan.

Allereerst heb ik dus een goede verstelbare bank nodig, het moet er eentje zijn met een smalle voorkant zodat hij achter een deur gezet kan worden als ik klaar ben. Ik zit te denken aan iets als dit:
MegaTec Multi Bench RAS
Barbarian Multi Bench

De uitbreidingsmogelijkheden zijn niet een pre, misschien is een bank zonder zo'n pijp aan de voorkant zelfs prettiger, maar ik wil wel leg-extensions kunnen doen (of een sissy squat apparaat kopen), en al mijn multistation te licht wordt de komende maanden/jaren, dan heb ik daar dus wel een alternatief voor nodig.
Dus is een bank waar een leg-extension accessoire op kan toch wel de beste keus denk ik mits die pijp niet in de weg zit.

Wat is wijsheid en zijn er nog andere alternatieven binnen deze prijsklasse?

Dan moeten er ook haltersteunen komen (een rack gaat niet passen), waar ik in kan benchen en squaten en het liefst ook OHP en highpulls in kan uitvoeren. De eisen zijn dat ze redelijk te verplaatsen moeten zijn, en in de breedte niet groter zijn dan 100cm ivm het opslaan als ik ze niet gebruik. Het liefst met de mogelijkheid om er ook op te dippen.
Ik zit aan iets als dit te denken:
PowerMark 415 Squat Rack Deluxe kopen? Helisports is hét adres

Dus iets als dit met uitstekende poten valt af
Barbarian Multi Free-Stand-Rack

Zoiet kan ook als het makkelijk demontabel (te maken) is:
Fortex Squat Rack
Barbarian Free-Stands + Verbindingsbalk
Muscle-Power MP106 Squat Stands | Squatrek | Squatrack

Ook dit zou kunnen want hier is zelf heel makkelijk een verbindingsbalk voor te maken:
PowerMark 460 Squat Stand kopen? Helisports is hét adres

Ook hier zou ik graag wat alternatieven van zien, of is de PowerMark 415 de enige die direct aan mijn wensen voldoet?

Dan moet er ook nog een 50 mm barbell er gewichten komen.
Ik ben niet van plan om te sumo deadliften dus dan is een barbell zonder knurling in het midden denk ik de beste keuze. Op zich zou ik denk ik met een 205cm barbell wel vooruit moeten kunnen, dat lijkt met net wat handzamer op een relatief krappen zolder, maar ik wil ook een landmine plaatsen op T-bar rows en landminepresses te doen, is dat met een lengte van 182cm ook te doen met een 205cm barbell of is 220cm dan echt de betere keuze?
En dan gewichten, ik ben niet van plan te gaan gooien en smijten dus, pro bumperplates heb ik niet nodig, wel il ik graag rubberen schijven (misschien met grepen), maar vooral die nauw sluiten om de barbell, dus met een kleine tolerantie wat betreft de boring.

Een pull-up bar zal ik zelf maken van stijgerpijp tussen de twee schuine plafonds en dan moet ik voorlopig wel vooruit kunnen, maar ik hoop (eigenlijk niet natuurlijk) dat ik al vrij snel niet meer genoeg heb aan de stack die in mijn multistation zit, namelijk 75kg. Ik wil er dan dus ook al rekening mee houden dat ik deze ga vervangen, misschien door een lat-pulley, alhoewel ik twijfel of je met relatief goedkope lat-pulley je je zelf wel vast genoeg kan zetten om een lat-pulldoen met meer dan je eigengewicht te doen.
Dus wellicht zal er dan een functional trainer/ smalle cable-cross komen:
Body-Solid GDCC210 Compact Functional Training Center
Functional Trainer

of een plate loaded multistation:
MegaTec Triplex Workout Station
Body-Solid GLGS100 Corner Leverage Homegym

Al gaat mijn voorkeur dan denk ik uit naar een functional trainer, hier wil ik dan ook al rekening mee houden bij het aanschaffen van een bank, het lijkt mij dat de megatec multi bench het makkelijkst in een functional trainer te plaatsen is.

Als laatste wil ik dan ook nog wat aan mijn vloer doen, ik heb nu een aantal tegels liggen, dit zou ik flink kunnen uitbreiden, het zijn dit soort tegels:
Rubber Puzzelmatten 12 mm

Deze liggen dan direct op plaklaminaat, kan ik hier nog iets tussen leggen om het geluid bij bijv. DL te dempen, of kan ik dan eigenlijk beter op de plaats waar ik DL nog twee van dit soort tegels neerleggen:
Rubbertegels

Al met al heel veel vragen, maar ik wil het dan vanaf nu ook gelijk goed aanpakken.
 
Heeft echt niemand advies? Vooral wat betreft de haltersteunen kan ik wel wat hulp zouden jullie de powermark 415 zwaar durven belasten met squaten? Ik ga er trouwens niet vanuit dat ik snel 150kg+ zal gaan squatten.
 
Ik bedenk me nu in eens dat uitschuifbare steunen minder stabiel zijn, er wat meer precisie vereisen bij het terug plaasten van de halter dan vaste steunen, verder moet de Barbarian Multi Free-Stand-Rack vrij eenvoudig uit elkaar te halen zijn, dus waarschijnlijk zal die het worden, of ik moet een soortgelijk iets vinden met veiligheidssteunen van meer dan 35 cm, maar die zullen er waarschijnlijk niet zijn.
 
Het is nogal een lap tekst in je topic en het is het zoveelste topic over dit onderwerp. Er is veel info te vinden op dit forum in ander topics. En zo te zien heb je al 2 goede shops gevonden met een goed assortiment. Ik zou marktplaats of een andere 2e hands site ook in de gaten houden, kan je flink wat geld sparen.
≥ Fitness - Marktplaats.nl

Heb je deze ook al gezien:
Fortex Folding Wall Rack
Lijkt me voor iemand met weinig plaats ideaal maar je moet natuurlijk wel een muur hebben waar die tegenaan kan.
 
Ik snap je helemaal, ik ga er ook niet van uit dat ik tig reacties ga krijgen, maar als een enkeling meedenkt is dat al mooi natuurlijk. Het feit dat ik nog al wat eisen heb maakt het meedenken er natuurlijk ook niet makkelijker op. Ik zal marktplaats in de gaten houden, zeker voor losse gewichten en dat soort zaken.

Een folding wall rack gaat helaas niet passen, alles moet op een zolder komen en daar heb ik maar een halve muur over die onder een schuin dak staat. Misschien toch maar een dakkapel plaatsen, dan moet een power cage wel passen. :D
 
Back
Naar boven