AndroidHealthClinic

Hulp gevraagd bij voedingschema > Iets klopt niet

Bezoekers in dit topic

Anton1979

Novice
Lid geworden
25 mei 2011
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
88kg
Beste allemaal,

Sinds 6 maanden heb ik het trainen en de bijhorende voeding weer opgepakt. Daarvoor heb ik 3 jaar door persoonlijke omstandigheden er weinig tot niets aan gedaan. In de afgelopen maanden heb ik van calisthenics, via een 4 dagen split bij een full body 3 dagen schema terecht gekomen. Het laatste voelt eigenlijk best wel goed aan.

Het probleem is echter dat ik zelfs op onderhoud of daaronder 5-6 kg ben aangekomen. Ik zie dat er ook spiermassa is aangekomen maar de vetjes in de buikstreek blijven maar plakken. Ik kan daar mee leven maar uiteindelijk wil ik toch vanaf.

Kunnen jullie me helpen met het tweaken van mijn voeding- en trainingschema? Na veel hier op het forum te hebben gelezen kom ik er niet uit. Dit gelet op het doel om eerst in massa te groeien en daarna de vetpercentage actief te gaan verlangen.

Mijn stats:

Lengte:183 cm
Gewicht: 88 kg
Vet%: onbekend

Berekend onderhoudbehoefte: ongeveer 2950 kcal

Voeding:

6:00 - 33gr whey isolaat (water) + 70gr ultra fine oats + banaan

9:00 - 250gr magere kwark of skyr + 40gr walnoten/pinda's

12:30 - sla + 100gr zalm of kip + 1 ei + 2 snee donker bruin brood + plak jonge kaas + 1/2 avocado + 1 tomaat

15:30 - whey 33gr + water

16:45 - training + amino's intra + celltech creatine scoop + 5gr creatine monohydraat + whey isolaat 33gr half uur na training

19:00 - 150gr kip of rund + zoete aardapel of rijst + groene salade

22:30 - 250gr magere kwark

Suplementen bij ontbijt: multivitamine + omega 3 pil + vit. D3 pil + 10 gr creatine op niet trainingsdagen

Trainingschema: DI - DON - ZON:

https://drive.google.com/open?id=0B9j-Iwg31wGZSEZQZ2lqS0tNMTQ
https://drive.google.com/open?id=0B9j-Iwg31wGZTUd0S1QzZEJNYlE
https://drive.google.com/open?id=0B9j-Iwg31wGZQ2k0MWc3YW5jM28
 
Bijkomen onder onderhoud= not likely.

Dan zal je er boven gezeten hebben.

Als je bijkomt op 2950 kcals dan kan je eens zien wat het geeft als je 250 kcals zakt.Doet het nog niets dan nog eens zakken.
 
Aankomen op of onder onderhoud gaat hem niet worden. Zoals johny zegt, ga langzaam je kcal naar beneden schroefen tot je wel afvalt
 
Bijkomen onder onderhoud= not likely.

Dan zal je er boven gezeten hebben.

Als je bijkomt op 2950 kcals dan kan je eens zien wat het geeft als je 250 kcals zakt.Doet het nog niets dan nog eens zakken.

Ik vermoed dat 2-3 kg erbij is gekomen door gebruik van creatine. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik juist weinig eet want na het avond eten heb ik vaak nog trek.
Dus ik denk dat ik meer moet eten om schone massa op te bouwen. Nog idee waar ik het beste zou kunnen toevoegen?
 
Trek en daadwerkelijk het nodig hebben van voeding om meer massa op te bouwen zijn 2 verschillende dingen he
 
Trek en daadwerkelijk het nodig hebben van voeding om meer massa op te bouwen zijn 2 verschillende dingen he
Dat geloof ik ook wel. Het punt is alleen dat ik niet zo geod meer weet waar ik het in moet zoeken.
 
Zoals in ieder topic gezegd wordt: 2gram eiwit per kg lichaamsgewicht, 1 gram vet, de rest opvullen met koolhydraten.

Verder post je dat je eet: 100gr zalm of kip... Dit zijn nogal verschillende dingen, zalm is veel vetter dan kip. Dus de een of de ander maakt nogal uit voor je schema.
Ook valt me op dat je erg veel supplementen gebruikt, voor eiwitten heb je echt zoveel supplementen niet nodig, beetje kip, bakje kwark en een bakje tonijn, paar eieren en je bent er al bijna...

Ik zou gewoon ALLES wat je eet op een dag bijhouden in een app als myFitnesspal. En dan ook vooral naar de verhoudingen kijken. Als je dan de ene dag kip eet ipv zalm, dan zie je aan het einde van de dag dat je nog wat vetten mist, en kan je dat gat opvullen met noten. Op die manier werk je stricter.. En vanaf daar is het simpel: kcal per dag omhoog gooien = groeien, omlaag gooien = cutten.
 
Zoals in ieder topic gezegd wordt: 2gram eiwit per kg lichaamsgewicht, 1 gram vet, de rest opvullen met koolhydraten.

Verder post je dat je eet: 100gr zalm of kip... Dit zijn nogal verschillende dingen, zalm is veel vetter dan kip. Dus de een of de ander maakt nogal uit voor je schema.
Ook valt me op dat je erg veel supplementen gebruikt, voor eiwitten heb je echt zoveel supplementen niet nodig, beetje kip, bakje kwark en een bakje tonijn, paar eieren en je bent er al bijna...

Ik zou gewoon ALLES wat je eet op een dag bijhouden in een app als myFitnesspal. En dan ook vooral naar de verhoudingen kijken. Als je dan de ene dag kip eet ipv zalm, dan zie je aan het einde van de dag dat je nog wat vetten mist, en kan je dat gat opvullen met noten. Op die manier werk je stricter.. En vanaf daar is het simpel: kcal per dag omhoog gooien = groeien, omlaag gooien = cutten.

Welke supplementen zou ik dan weg kunnen laten en waarom?
Ik merk een groot verschil in kracht en hersteltijden als ik wel of niet creatine en amino's(intra) gebruik.
 
Welke supplementen zou ik dan weg kunnen laten en waarom?
Ik merk een groot verschil in kracht en hersteltijden als ik wel of niet creatine en amino's(intra) gebruik.

Ik zou de shake van 1530 vervangen voor echt voedsel.
 
Aminos ga je geen verschil in kracht merken. Creatine wel.

Ik zou de aminos laten vallen als je gaat bukken, in de cut kan je ze eventueel gebruiken.

Als je niet aan het cutten ben zou ik isolaat vervangen voor normale whey, maar dat is mijn mening.

Whey en isolaat kan je inprinciepe zoizo weg laten als je genoeg eiwit binnen krijgt.

Vitamine d pil, heb je die echt nodig? Loop je nooit buiten of zit er niet genoeg in ke multivit ?
 
Aminos ga je geen verschil in kracht merken. Creatine wel.

Ik zou de aminos laten vallen als je gaat bukken, in de cut kan je ze eventueel gebruiken.

Als je niet aan het cutten ben zou ik isolaat vervangen voor normale whey, maar dat is mijn mening.

Whey en isolaat kan je inprinciepe zoizo weg laten als je genoeg eiwit binnen krijgt.

Vitamine d pil, heb je die echt nodig? Loop je nooit buiten of zit er niet genoeg in ke multivit ?

De aminos zijn idd nie nodig en dus geld weggesmeten toch tijdens de bulk. Creatine mag ook beetje lager dan 10 gr per dag.

Timmy turner Mag je geen aminos nemen als je je bukt?
 
De isolaat heb ik gekocht omdat deze heel goedkoop in de sale bij b&f was.
Amino's vind ik lekker smaken en voor 15 euro drink ik 2 maanden.
Ik zat te denken om de maaltijden van 9:00 en 15:30 om te draaien waarbij ik om 9:00 ook 2 sneetje brood met 75 gram kalkoenfilet en een plakje kaas neem.
 
De aminos zijn idd nie nodig en dus geld weggesmeten toch tijdens de bulk. Creatine mag ook beetje lager dan 10 gr per dag.

Timmy turner Mag je geen aminos nemen als je je bukt?
Haha nee als je bukt mag je geen amino's nemen, alleen als je weer opstaat is het aan te raden ze wel te pakken
 
De isolaat heb ik gekocht omdat deze heel goedkoop in de sale bij b&f was.
Amino's vind ik lekker smaken en voor 15 euro drink ik 2 maanden.
Ik zat te denken om de maaltijden van 9:00 en 15:30 om te draaien waarbij ik om 9:00 ook 2 sneetje brood met 75 gram kalkoenfilet en een plakje kaas neem.

15 euro weg gooien aan aminos omdat ze goed smaken :)
 
Haha ja. Ik dacht dat het goed was om het intra te nemen en daarnaast lekker en goedkoper dan een isotone sportdrank.
Wel goedkoop voor een suikerrijke drank!
 
Ik gebruik Amino X van BSN. Waar zie jij al die suikers? Ik denk dat jij aan een pre workout denkt maar dat is het niet.
Verkeerde quote van mijn kant, doelde op Iso van body & shit.
 
Back
Naar boven