XXL Nutrition

Hulp gevraagd Full body (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ijsklont

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2006
Berichten
76
Waardering
0
Goeiedag mensen.. ik zal me ff voorstellen, frank 18 jaar, 72kg..
Einde van de vakantie is geweest, klaar voor een nieuwe start, van de zomer weinig mogelijkheid gehad om te kunnen trainen (helaas!)
Ik ben van plan een Full Body training te volgen (3x per week) vind het altijd lastig een nieuw schema, je hoort van iedereen weer wat anders..

Nou las ik wat over HST??? , is dat de bedoeling maar begreep het niet echt want was in het engels, is het nou de bedoeling dat je de eerste 2 weken traint op 15 reps, de 4e en 5e week op 10reps en de 6e en 7e op 5 reps? Of is het de bedoeling dat ik ma 15 reps doe, wo 10 reps en vr 5 reps? (sorry als dit al ergens staat op het forum maar kon het zelf niet echt vinden.. nu heb ik een schema en zou graag ook willen weten of het wat is?

CHEST
Dumbbell Chest Press
Cable Crossovers, Pec Dec or Incline Flys

BACK
Wide Grip Pulldown
Seated Lat Row

SHOULDERS
Dumbbell Shoulder Press

BICEPS
Barbell Curls

TRICEPS
Triceps Press Machine or bench dips
Pulley Pushdown

LEGS
Leg Press or Squats
Semi-stiff Legged Deadlifts
Leg Curl
Calf Raises


kom maar op met de kritiek:cool:
 
het aantal oefeningen die je hebt genomen zijn redelijk uitgebalanceerd echter denk ik dat je dit niet binnen een uur hebt afgerond dat betekent dat het steeds zwaarder wordt naarmaten de tijd vorderd. daarnaast mis ik natuurlijk de buikspier oefeningen of je moet het hebben van de deadlift (die trouwens redelijk vooraan zou zetten).

waar train je
hoelang wil je trainen
wat is je doel.
 
ja buikspieren daar buiten gelaten die pak ik ook mee.. ik ben zelf in opleiding voor fitnesstrainer en op me stage geef ik buikspiertraining dus die worden wel getraind.. me doel is spiermassa.. inderdaad binnen een uur red je het niet en dat weet ik! maar weten jullie iets over de reps?
 
Ik deed voorheen 10-8-6-8-10, maar begin nu alleen met 10-8-6.

Dus drie setjs; eerste setje 10 herhalingen, tweede setje 8 herhalingen en derde setje 6 herhalingen.

Ik ben wel benieuwd hoe lang jij over je workout zal doen. En ikzelf natuurlijk.. :)
 
In het subforum over trainingsmethoden staat HST in het Nederlands uitgelegd. Ik wou je de link geven maar dat werkte niet???
 
ik heb me training gedaan.. uurtje bezig geweest maar overal 8 reps.. black rush, als het je lukt om het hier te posten, graag!!! training beviel me ook goed, keihard getraind en me broer en ik waren echt kapot
 
1 setje (maar) per oefening..?
Ik heb net een portie spinazie op, even laten zakken (alsmede de koppijn) en dan ga ik zo ook proberen te knallen!
 
Bench Press <> DB bench Press
DeadLift
Squat
Military Press
Dips
Barbel Curls
Leg Extensions
Wide grip Pull ups
Calf Raises
Abs


Probeer dit maar eens als full body routine, hiermee train je je complete lichaam en de meeste oefeningen zijn compund, dus je traint meer dan alleen maar het hoofdaanspreekpunt. Dit is misschien wel erg zwaar voor je, maar prober het maar eens zou ik zeggen.
 
ik heb me training gedaan.. uurtje bezig geweest maar overal 8 reps.. black rush, als het je lukt om het hier te posten, graag!!! training beviel me ook goed, keihard getraind en me broer en ik waren echt kapot

Dat heb ik geprobeerd maar gaat dus niet :P. Je moet bij Trainingen en Oefeningen een subforum aanklikken, dat heet Trainingsmethoden, daar staat een topic dat heet: HST voor een en altijd uitgelegd.. oid. Daar staat wel veel info in het Nederlands en kan je ook vragen erover stellen.
 
Pfff,...ik ben net terug van m'n eerste fullbody en ik moet zeggen dat het aardig ging. Alleen ga ik er in mijn schema langzaam aan wél wat extra oefeningen bij knallen, te beginnen bij de borst. Twee oefeningen is me niet genoeg.

Ik was ongeveer in een uur klaar, nu kijken hoe het de rest van de week gaat. Ik heb de andere twee dagen namelijk NIET precies hetzelfde rondje, maar ietwat andere oefeningen. Dit is een eerste concept waarvan ik netdus Dag 1 heb gedaan:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Bench Press <> dumbbell bench Press
DeadLift
Squat
Military Press
Dips
Barbel Curls
Leg Extensions
Wide grip Pull ups
Calf Raises
Abs

@ MarcJ

Is dat echt zwaarder dan ik nu heb? ik denk dat het qua hoeveelheid wel overeenkomt met wat ik nu doe.. maar ik zal het zeker een keer proberen... morgen zal ik merken wat de spierpijn is... net op me werk voelde ik me benen wel aardig trekken.. heeerlijk hè dat trainen:D
Het concept full body bevalt me wel
 
Wat jij hebt als schema is denk ik misschien iets te veel, er op het einde wat je doet dan aardig wat afgerafeld terwijl je zwaarder had kunnen pakken, het is een kwestie van combineren.

Ik had gister voor het eerst borst gedaan bij mijn been training en doordat ik de benen in en sneller tempo deed met zelfde gewicht en misschien iets meer reps was ik na 4 oefeningen al bijna dood en moest nog borst doen en leg extensions en leg curls. Leg extensions kwam ik niet verder dan 97,5 terwijl ik de vorige keer 110 nam met goede inspanning, ik had gewoon niet meer in me door de squats, lunges, hack suqats en leg press die ik darvoor gedaan had. Mijn punt is dat als je 8 oefeningen pakt en daar alles in geeft de rest ook wel goed komt. Vooral full body moet je echt weten wat je doet en deadlift squat en bench press horen daar nu eenmaal bij. Wide grip pull ups en military press zijn ook vereist en dan zou ik bent over rows ook doen. dan nog dippen en leg extensions/leg curls en dan is het goed geweest.

but anyhow, die gast boven mij heeft een goede work out kwa ful body, dan incline, dan flyes, dan dumbbells enz dat werkt goed
 
Wat jij hebt als schema is denk ik misschien iets te veel, er op het einde wat je doet dan aardig wat afgerafeld terwijl je zwaarder had kunnen pakken, het is een kwestie van combineren.

Dat klopt wel en besefte ik me gisteren toen ik dus ook voor het eerst fullbody trainde. Op een gegeven moment zweette ik als een paard en liep te puffen als een oude man, ik dacht dat ik stierf en moest toen nog biceps, triceps en buik doen. Ik heb dat niet afgeraffeld, maar toch wel een beetje..

Misschien zou je dus bij fullbody de ene dag bovenaan je lijstje beginnen en een volgende dag bijvoorbeeld van onder naar boven moeten werken. Zodoende verwaarloos je niet de spiergroepen die 'toevalligerwijs' onderaan je trainingslijstje staan. Ik kijk wel uit naar woensdag wanneer ik Dag 2 van m'n schema ga doen.. :)
 
Ik vraag me af hoe lang je dat volhoudt. Is veeeeeel te veel voor een fatsoenlijk fullbody schema. Tenzij het een HST workout is, dan hou ik mn mond.
 
Pfff,...ik ben net terug van m'n eerste fullbody en ik moet zeggen dat het aardig ging. Alleen ga ik er in mijn schema langzaam aan wél wat extra oefeningen bij knallen, te beginnen bij de borst. Twee oefeningen is me niet genoeg.

Ik was ongeveer in een uur klaar, nu kijken hoe het de rest van de week gaat. Ik heb de andere twee dagen namelijk NIET precies hetzelfde rondje, maar ietwat andere oefeningen. Dit is een eerste concept waarvan ik netdus Dag 1 heb gedaan:

[Link niet meer beschikbaar]

Wat wil je nu doen? een HST schema of een echt full body schema.
Want dit is voor een full body schema overdreven veel (14 oefeningen??)

Stick bij full body to core work!! en some assistance
 
Ik doe de workout als volgt: Maandag 6 reps per set, woensdag 10 reps per set, vrijdag 8 reps per set... om zo afwisseling te houden..
 
Ik doe de workout als volgt: Maandag 6 reps per set, woensdag 10 reps per set, vrijdag 8 reps per set... om zo afwisseling te houden..

kun je beter 4 reps, 8 reps 12-15 reps doen om de verscheidene spiervezels aan te spreken, natuurlijk wel met darbij behorende gewichten en rustpauzes
 
Back
Naar boven