Fitness Seller

Hulp gevraagd:Hoe Carbs ophogen na 3 jaar 50-100 gram carbs te hebben gegeten.

Bezoekers in dit topic

maxtrain

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2014
Berichten
103
Waardering
27
Lengte
1m68
Massa
71kg
Beste medeforummers,

Mijn vriendin heeft nu 3 jaar lang een voedingsschema gevolgd (levensstijl compleet omgegooid) waarin ze maximaal 50-100 gram carbs per dag heeft gegeten bij een kcal intake van ca. 1400 kcal. Ze heeft haar doel nu bereikt en is voldoende afgevallen en heeft nu een redelijk sportief fysiek. Ze vind echter nu haar vet% aan de lage kant en wil meer spieren aanzetten. Ze wil nu dus weer koolhydraten terug in haar schema zetten.

Ik weet niet goed hoe ik dat moet doen omdat ik zelf weinig ervaring heb met low carb en wat het doet met je lichaam als je weer meer carbs gaat eten.

Ze wil nu naar een voedingsschema van 1800 kcal toe puur door haar koolhydraten op te hogen. Maar hoe kan ze dat het beste doen. In 1 keer omhoog of in stappen. En als het in stappen gaat met hoeveel per stap.

Stats:
1,67
50 kg
sporten 3x per week fullbody KT
geen cardio
zittend beroep

Ik hoop dat iemand wat meer informatie hierover heeft.

Alvast bedankt.
 
Persoonlijk zou ik beginnen met de carbs verhogen rond (tijdens) de training. Dat is het effectiefst en ook mentaal 'makkelijker'. Zou er niet opeens 100 gram bijgooien, maar 100/150kcal aan carbs (25/37,5 gram) per week/ twee weken lijkt me een mooie verhoging.
 
Persoonlijk zou ik beginnen met de carbs verhogen rond (tijdens) de training. Dat is het effectiefst en ook mentaal 'makkelijker'. Zou er niet opeens 100 gram bijgooien, maar 100/150kcal aan carbs (25/37,5 gram) per week/ twee weken lijkt me een mooie verhoging.
Inderdaad zoals hij het zegt, zou ik het ook doen
 
Aankomen & Afvallen gebeurt door een Kcal tekort / overschot. Niet door te schommelen in een bepaalde E/K/V verhouding (ervanuit gaande dat je rondom de traditionele 2g eiwit per kg lichaamsgewicht + 1 gram vet per kg lichaamsgewicht zit). Moeilijk doen over 10g carbs meer of minder is onzin, zeker in de fase waarin TS (of vriendin van) zich bevindt...

Tot slot denk ik dat 1400 kcal gewoon een crashdieet is waar je inderdaad wel gemakkelijk van af zult vallen maar wat totaal niet goed voor je lichaam is. Zelfs voor een 'kleine vrouw' is 1400 kcal (ervanuit gaande dat ze ook sport) gewoon veels te weinig. Van ophogen naar 1800 zul je waarschijnlijk dan ook niet ineens wat meer spiermassa aan gaan zetten, waarschijnlijk zit je met 1800 namelijk nog steeds onder je onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Kan prima, zoals ze het bedacht heeft. Mijn ervaring is dat je in eerste instantie wat vocht vasthoudt, maar dat trekt wel weer bij... En dit kan per persoon verschillen.
 
Sorry voor de late reactie. Thanks allemaal.

De eerste week heeft ze een ophoging gedaan met 100 gram aardappelen en 20 gram havermout. Totaal dus zo een 25-30 gram aan KH erbij (ca. 150 kcal).
Met 4 dagen was ze 1,5 kg zwaarder en hier schrok ze erg van nog 2 dagen verder was het bijna 2 kg erbij en is ze toch huiverig geworden en een stap terug gedaan.
We kon niet zien dat ze vocht vasthield oid maar is dit normaal met zo een kleine ophoging?
Ik heb daar zelf namelijk totaal geen ervaring mee.

Na een paar dagen heeft ze het toch weer opgepakt maar tot nu nog niet gewogen. Maar ze durft nu ook nog niet verder in eerste instantie omdat ze bang is dat er nu elke keer bij zo een kleine ophoging zoveel in ene bijkomt. Dus van haar uit 2 vragen.
* Is het normaal bij zo een kleine ophoging zoveel aan te komen?
* Zal dit doorgaan bij elke ophoging? (Dus als ze nu weer een stap neemt met ca. 25 gram aan carbs omhoog)
* Moet ze nu eerst zo doorgaan en wachten tot haar gewicht weer stabiel is?

Alvast bedankt weer voor wie reageert. (ze leest mee.. )
 
Sorry voor de late reactie. Thanks allemaal.

De eerste week heeft ze een ophoging gedaan met 100 gram aardappelen en 20 gram havermout. Totaal dus zo een 25-30 gram aan KH erbij (ca. 150 kcal).
Met 4 dagen was ze 1,5 kg zwaarder en hier schrok ze erg van nog 2 dagen verder was het bijna 2 kg erbij en is ze toch huiverig geworden en een stap terug gedaan.
We kon niet zien dat ze vocht vasthield oid maar is dit normaal met zo een kleine ophoging?
Ik heb daar zelf namelijk totaal geen ervaring mee.

Na een paar dagen heeft ze het toch weer opgepakt maar tot nu nog niet gewogen. Maar ze durft nu ook nog niet verder in eerste instantie omdat ze bang is dat er nu elke keer bij zo een kleine ophoging zoveel in ene bijkomt. Dus van haar uit 2 vragen.
* Is het normaal bij zo een kleine ophoging zoveel aan te komen?
* Zal dit doorgaan bij elke ophoging? (Dus als ze nu weer een stap neemt met ca. 25 gram aan carbs omhoog)
* Moet ze nu eerst zo doorgaan en wachten tot haar gewicht weer stabiel is?

Alvast bedankt weer voor wie reageert. (ze leest mee.. )
Idd wachten tot gewicht stabiel is en volgens mij normaal vorige rebound na een low carb dieet ook meegemaakt...
 
Kan te maken hebben met de voeding, maar ook met andere zaken... Dat weet je niet zeker. Er even vanuit gaande dat het de carbs zijn: die zorgen voor iets meer vocht in je lichaam. Lekker doorgaan met je nieuwe voedingspatroon (als je zeker weet dat je qua calorieen goed zit en je goed voelt) en afwachten tot je lichaam weer balans vindt. Doorzetten! Het is even k in je hoofd. I know.
 
Back
Naar boven