1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp gevraagd met Videokaart keuze

Discussie in 'Film, Foto, Tv, PC en Literatuur' gestart door Moontribe, 12 jun 2006.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Moontribe

Moontribe Advanced Bodybuilder Topic Starter

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Ik ga binnenkort een nieuwe PC kopen. Een redelijke PC voor een redelijke prijs (zelf 1 samenstellen). Ivm geldredenen ga ik niet voor het beste wat er op dit moment is, dus zoek ik iets goedkopers.

Ik heb ongeveer al een PC samengesteld wat me wel redelijk lijkt, dit heb ik samengesteld:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik weet alleen nog niet welke Videokaart ik zal nemen. Hier is een lijstje waaruit ik kan bestellen bij 't bedrijf waar ik me PC ga kopen. Ik heb gekozen tussen een prijsklasse van tussen de 110 en 240 €.

Lijstje:

Mijn vraag: welke raden jullie aan?

Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2017
  2. Marcellllll

Marcellllll Cool Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Het hangt er helemaal van af wat je wil doen.
    Veel games? Of alleen een beetje intersletten enzo.

3. Moontribe

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Voornamelijk games spelen.

Het scheen dat AMD 't beste soort processor voor gamen, vandaar dat ik die heb gekozen. Kwa videokaart zou ik niet weten welke ik moet nemen.

4. Koosjebram

Koosjebram Cool Novice

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Hier is een review waarin ze de Ati x1800gto vergelijken met o.a de 7600gt
    http://www.guru3d.com/article/Videocards/344/1/.

Aangezien je een SLI moederbord gaat halen zou ik voor de Nvidia 7600gt gaan dan kan je later desnoods nog een zelfde videokaart erbij halen en in SLi zetten.

Als je nou nog iets meer geld wilt uitgeven zou ik de 7900gt aanraden,deze is er al vanaf 265eu.
    http://tweakers.net/pricewatch/135529

Ook zou ik kwa proccesor voor de Athlon 3700+(SanDiego)gaan,deze is niet veel duurder en heeft 1mb i.p.v 512kb l2 cache=beter.

5. Moontribe

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Thanks voor je reply!

Het probleem is echter dat ik al wat boven me budget zit. Doorsparen is helaas geen optie, omdat ik de PC zo snel mogelijk nodig heb.

Als je naar me PC samenstelling kijkt, is er dan misschien iets waar ik op zou kunnen besparen? (En dat ik dan eventueel wat meer geld kan uitgeven aan die 3700+ of een 7900GT)

6. Sinlath

Sinlath DBB Dancing Queen Elite Member

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man

- goedkoper merk moederboard kopen.
    - diskette station via het werk oid uit een oudere pc fietsen (of helemaal niks en met usb sticks gaan werken, boot kan van usb, pre install drivers, zoals raid drivers, heb je zo te zien niet.)
    - begin met 512MB dual channel en koop als je weer wat centjes hebt nog een keer 512MB dual channel erbij, die Asusplank heeft 4 mem slots

7. Koosjebram

Koosjebram Cool Novice

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Kwa proccesorkoeling zou ik voor de Arctic cooling freezer 64 pro gaan,
    let wel--de pro(hij is er ook gewoon maar dan is ie niet goedkoper en zeker niet beter).
    Deze is 15 eu i.p.v bijna 50 voor die zalman en zeker evengoed.
    Ik zou zeker niet op je voeding gaan besparen aangezien dat vrij snel tot problemen kan leiden als je nog meer hd's branders e.t.c gaat aansluiten.

Als je nog gaat kiezen tussen toch een betere processor of videokaart zou ik voor de videokaart opteren omdat dat meer verschil maakt als +512mb l2 cache en 200 mhz van de 3700+.

Je kan waarschijnlijk als de nieuwe Intel proccesor er is wel een goedkope 2e hands AMD x2 of Opteron dualcore process op de kop tikken om te upgraden.

Als je een beetje handig bent kun je misschien zelf je computer in elkaar zetten en zodoende kun je misschien voor bepaalde onderdelen elders kijken.

Succes.

@Sinlath,
    Op moederbord zou ik niet besparen aangezien Asus een stabiel platform is voor upgrades,als je iets vet goedkoops neemt heb je ook weinig uitbreidingsmogelijkheden.
    1024 mb dual channel is wel een beetje de standaard tegenwoordig maar in 2en kan ook natuurlijk.
    Diskettestation kost waarschijnlijk nog geen tientje.

8. Moontribe

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Thanks voor de antwoorden.

Ik heb besloten op wat geld te lenen van me ouders en toch voor die 7900GT te gaan. Ik heb wat meer rondgevraagd op 't internet en iedereen raadde me bijna die 7900GT aan. :)

9. Koosjebram

Koosjebram Cool Novice

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Goede keuze

10. klusmier

klusmier Massive Warrior Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man

prima keuze, suc6 ermee!!;)

11. Driven1010

Driven1010 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    17
    Geslacht:
    Man
    Ik zou ook voor die 7900GT gaan, als je wil gamen en je koopt die 7600GT ga je daar spijt van krijgen.

Trouwens bekijk volgende aanbieding eens, ik heb mijn pc via die link gekocht. Ze zijn zeker te vertrouwen. En prijs/kwaliteit niet te kloppen. Je moet wel opletten, ze geven altijd de mogelijke snelheid (overklokt) weer van de processor niet de standaard snelheid. In de volgende aanbieding staat amd 4200+ maar in feite zit er een 3500+ in. Ze zetten het er wel bij maar je leest er nogal makkelijk overheen.

http://cgi.ebay.de/AM2-4200-SLI-7900-GT-2GB-DDR2-667-LG-H10-250GB-SATA_W0QQitemZ8826022568QQcategoryZ47832QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Laatst bewerkt: 14 jun 2006
  12. BRIAN DE VE

BRIAN DE VE Competitive Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    51
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m98
    Massa:
    110kg
    Vetpercentage:
    15%
    Als je veel gamed is het zeker aan te raden om een videkaart aan te schaffen van MIN 256MB. ik ben dom geweest toen ik mijn computer bij Dixons had gekocht het was opzich wel een redelijke standaard maar ik had toen voor alles hoge configuratie genomen als bv 1024mb ram maar ben toen dus vergeten om ook een goede video kaart erin te laten zetten. nu zit ik met een top pc met een klote 32mb videokaart die ook niet te vervangen is. (onbaord videokaart) Succes ermee en gameze.

13. Driven1010

Leuk Bevonden:
    17
    Geslacht:
    Man
    256 MB wil niet zoveel zeggen pixel pipelines en vertex pipelines is hetgeen wat telt

Trouwens brian je kan wel zeker een nieuwe videokaart zetten, omdat de videokaart die je nu hebt onboard is heb je zeker nog een slot over op je moederbord. Als je nu een nieuwe videokaart koopt en deze in dat slot plaatst neemt deze automatisch de taak over van die onboard kaart.

Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2017
  14. Moontribe

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man

Ziet er interessant uit, goede prijs.

Alleen die kaart zegt mij niks?... "SLI AM2 Gamer Line 4.2" , of is dat geen grafische kaart? :D

15. Koosjebram

Koosjebram Cool Novice

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    FF verder scrollen zit ook een 7900gt,zeker goede aanbieding.
    Als t idd betrouwbaar is.

16. Sinlath

Sinlath DBB Dancing Queen Elite Member

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man

er zijn meer stabielere platforms die soms minder kosten, ben zelf wel MSI aanhanger, is toch tikkeltje goedkoper.

ik schat topicstarter niet als upgarder in maar cycle koper, dus elke X jaar een ander pc-tje.

wat betreft voeding, 350watt is nogsteeds meer dan genoeg, ik zat zelf aan de waterkoeling en dat ging nog prima met een 350watter, echter de 5v lijn zakte af en toe wat in, tja dan koop je gewoon een 550 enermax ;)

en elk tientje is meegenomen ;)

17. Driven1010

Leuk Bevonden:
    17
    Geslacht:
    Man
    Ze zijn voor 100% te vertrouwen, die pc bevat volgende onderdelen:

Processor: AMD Athlon 64 3500+ (AM2 socket)
    Moederbord: MSI K9N SLI-2F (SLI wil zeggen dat het mogelijk is 2 kaarten aan een te koppelen op eenzelfde moederbord)
    Geheugen: 2 GB DDR2 geheugen
    Grafische kaart: 7900GT
    DVD schrijver: LG-H10
    Harde schijf: 250 GB

Laat voor dit systeem maar eens een prijs maken bij eender welke winkel, gegarandeert een groot verschil.

Toen ik in september mijn pc er gekocht heb was er een prijsverschil van 700 euro met een belgische winkel. Heeft natuurlijk ook met het BTW percentage te maken maar toch. Je krijgt ook een papier van garantie erbij (3 jaar) en er komt nog 50 euro verzendkosten bij.

18. Mighty

Mighty Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    7
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m95
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    10%
    Zijn Belgische winkels zoveel goedkoper dan???

19. den_dimi

den_dimi Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    46
    Geslacht:
    Man
    of probeer eens www.e-bug.de
    zeer goedkoop, ruime keuze en snelle verzending
    ongeveer 20% goedkoper dan in België
    btw, de verzendkosten zij NIET hoog, kan het me niet herinneren maar zeker geen 50 euro zoals bij die EBAY dude

20. Driven1010

Leuk Bevonden:
    17
    Geslacht:
    Man
    @ Mighty in belgie was mijn pc 700 euro duurder

Soortgelijke Topics

Deel Deze Pagina