MuscleMeat

Hulp gevraagd na 3 jaar OFF

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
16 nov 2020
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
109kg
Vetpercentage
7%
Beste leden,

Ik zit eigenlijk al een tijdje met een probleem en heb niemand om ervaringen/adviezen aan te vragen.
Vandaar dat ik dit nu hier post..

Ik heb in het verleden al menig kuurtje gedaan en op een gegeven moment gekozen om BnC te gaan doen (achteraf een domme fout). BnC heb ik 1,5 tot bijna 2 jaar gedaan maar ik kreeg veel last van bijwerkingen waardoor ik genoodzaakt was om te stoppen.
Ik heb toen een goede PCT gevolgd en ben daarna voor mijn gevoel aardig ben hersteld.
Inmiddels ben ik al weer 3 jaar verder en een heb ik een 2e kind erbij, wat overigens zonder problemen is gelukt net zoals de vorige. Mijn bloedtest gaf aan dat ik op een Test van 17 zat in 2020, ik zal deze hier later toevoegen mocht er interesse zijn.

Alleen voor mijn gevoel is het allemaal heel erg berg afwaarts aan het gaan sinds 2 jaar. Ik ben de hele dagen zo moe, ik heb nergens motivatie/drive voor, libido is wel oke maar ook geen drive (meer van ff komen en dan klaar), moodswings, heel erg prikkelbaar, depressief, foggy brain, concentratie problemen.

kortom ik ben alles behalve mezelf en ik haat dit echt!..
Ik vraag me af wat er aan de hand is met me.
Ik had eerder altijd energie voor 10, zoveel levenslust en ondernemend enz.

Nu totaal het tegen overgestelde..

Ik heb maandag een afspraak met de HA en ik laat hem nogmaals mn bloedwaardens checken.
Ik heb echt het gevoel dat ik low-T heb, maar andere kant stel het is niet zo? wat kan het dan zijn?
waarom ben ik zo veranderd na die BnC?

Heeft iemand hier ook zo'n ervaring gehad? Of heeft iemand advies?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt 2 kinderen daar is je probleem.

OT:

Ik zou de dokter en bloedprikken eerst even afwachten.
 
Haha ja zou je bijna denken hé.

Ben ik ook van plan, maar wou het graag hier bespreekbaar maken om te kijken of iemand iets gelijkwaardige heeft gehad. Of misschien dat iemand advies heeft als het niet low-T is.
 
Zonder bloedwaarden te meten weet je niks. 2018 is al 4-5j geleden nu.
nuchter bloed afnemen en waarden laten bepalen, evt op eigen kosten
 
Zonder bloedwaarden te meten weet je niks. 2018 is al 4-5j geleden nu.
nuchter bloed afnemen en waarden laten bepalen, evt op eigen kosten
Sorry ik zie dat ik het verkeerde jaar heb genoemd, ik heb voor het laatst in december 2020 geprikt. Is inderdaad ook al even geleden. Maar het gekke is dat het daarna alleen maar berg afwaarts is gegaan.

Gelukkig heb ik een huisarts die redelijk meewerkt.
 
Ik heb inmiddels al de resultaten te horen gekregen van de huisarts. Helaas zijn ze nog niet online beschikbaar, dat volgt aankomende week nog.

Naar horens heb ik een lage Vitamine D waarde van 35. Overigens kon hij vertellen dat ik een T waarde heb van 16.

Ik ben inmiddels gestart met Vitamine D ampules van 1x pw 25000 iu en daarna opvolgend ga ik 3000iu pd nemen.

Ik vind zelf alleen dat een T waarde van 16 heel laag is, ook al verteld hij mij dat het laag-normaal is. Ik heb in het verleden resultaten van 26 en 21 gehad. Hoe meer ik kuurde hoe minder het werd.

Tijdens en na de BnC is mijn rechter testikel ook aardig klein geworden (en deed ook echt pijn) dus ik neem aan dat ik daardoor minder test aan maak.

Ik ben bang dat vitamine d supplementeren niet genoeg gaat uithalen en ik straks alsnog trt nodig heb om mij mezelf weer te voelen.
 
Verkapte ik wil horen dat ik trt nodig heb topic.

Als je denkt dat je door trt weer goed gaat voelen wat houd je dan tegen?
 
Verkapte ik wil horen dat ik trt nodig heb topic.

Als je denkt dat je door trt weer goed gaat voelen wat houd je dan tegen?
Wat een mooie observatie weer zeg..

Wie zegt dat ik graag trt zou willen doen de rest van m'n leven?

Heel jammer weer dat er altijd meteen zo hatelijk gereageerd word.
Dit is dus precies de reden waarom ik eigenlijk geen fan ben om dingen te bespreken op een forum..

In plaats daarvan zou je ook misschien normaal kunnen meedenken en adviseren over wat mogelijk is.
Anders heb ik liever dat je je er niet mee bemoeid als je niet normaal kan antwoorden.
16nmol/l is meer dan normaal.
Vind je niet dat het voor mijn leeftijd relatief gezien heel laag is? Als ik naar Amerikaanse forums kijk en ook naar wat dokters buiten de EU zeggen, dan hoor en lees je vooral dat deze waardes bij iemand 50 horen en dat dat inderdaad low-t klachten kan opleveren.
 
Het is niet aan de lage kant als je 8.6nmol/L - 29nmol/L als referentiewaarden hanteert, wel bij 12-35nmol/L wat je ook ziet. Bij LowT klachten kan er ook wat anders spelen dan echt de lage testo waarde. Maar meer waarden zijn van belang, ook je vrije testosteron index. En wat je al aangeeft is je vitamine d aan de lage kant. Misschien wel meer waarden, of zijn je klachten van psychische aard.
 
Het is niet aan de lage kant als je 8.6nmol/L - 29nmol/L als referentiewaarden hanteert, wel bij 12-35nmol/L wat je ook ziet. Bij LowT klachten kan er ook wat anders spelen dan echt de lage testo waarde. Maar meer waarden zijn van belang, ook je vrije testosteron index. En wat je al aangeeft is je vitamine d aan de lage kant. Misschien wel meer waarden, of zijn je klachten van psychische aard.
Het is eigenlijk ook best krom dat er 2 verschillende referentiewaardes in de EU worden gebruikt. Vooral als info zoekt hoe het buiten de EU word gedaan.

Ik had de dokter ook verzocht om meer te waardes te testen alleen wou hij dat als vervolgstap overlaten aan een endocrinoloog.
Nu heeft hij besloten om een paar weken aan te kijken wat de vitamine d3 gaat doen en anders toch door verwijzing.

Mijn klachten zijn sws niet van psychische aard. Ik heb wel een bepaald verleden waardoor ik ook echt wel weet wat wel of niet een probleem van mijn koppie is.
 
US lees je vaak 10-35nmol/L dus daar zit je ook niet in onderwaarde. Wil niet zeggen dat je met 25 op 35nmol zit en met 60 op 10.
 
Eigenlijk zou je gewoon een volledig bloedonderzoek moeten doen.

Schildklierhormonen, lipiden, oestrogeen etc etc.

Wellicht speelt er wel helemaal wat anders waar je ook graag vroeg bij wil zijn.

Meten = weten.
 
Mijn schildklier waardes zijn ook getest, die waren goed. Oestrogeen wil hij niet doen en lipiden zijn altijd goed en nooit een afwijking bespeurd.

Binnenkort krijg ik wss een doorverwijzing naar de endo met geluk!
Eigenlijk zou je gewoon een volledig bloedonderzoek moeten doen.

Schildklierhormonen, lipiden, oestrogeen etc etc.

Wellicht speelt er wel helemaal wat anders waar je ook graag vroeg bij wil zijn.

Meten = weten.
 
Je hebt 2 kinderen daar is je probleem.
Dit is wss een grotere factor dan je denkt. Die zullen vast wat energie van je slurpen. De verantwoordelijkheden die er bij komen kijken ook.

Je voelen zoals toen je on was mag je sowieso vergeten.

Ik zou zo veel mogelijk inzetten op een gezonde levensstijl: voldoende (en goeie) slaap, voldoende beweging, voldoende voeding, voldoende zonlicht en/of vitamine D3 suppletie.
 
Dit is wss een grotere factor dan je denkt. Die zullen vast wat energie van je slurpen. De verantwoordelijkheden die er bij komen kijken ook.

Je voelen zoals toen je on was mag je sowieso vergeten.

Ik zou zo veel mogelijk inzetten op een gezonde levensstijl: voldoende (en goeie) slaap, voldoende beweging, voldoende voeding, voldoende zonlicht en/of vitamine D3 suppletie.

Als dat geluk brengt, relatie goed is etc. zou het deels ook energie op moeten leveren. Genoeg energieke mensen met kinderen.
 
waarom laat je niet gewoon een uitgebreidere test doen? Het is niet alsof het met 175 euro (ofzo) onbetaalbaar is
 
Dat zijn psychopaten met 0 empathie meestal :roflol:

Geen beta cuck zijn in de relatie zal denk ik ook helpen, als je een beetje relatie tegenwoordig ziet heeft de man des huizes het bijzonder zwaar.
 
Back
Naar boven