AndroidHealthClinic

hulp gevraagd

Bezoekers in dit topic

Beginners kunnen in 48 tot 72 uur zo goed als hersteld zijn, wat inhoud dat er zo'n 3 keer per week getraind kan worden:
Ma, Wo, Vr
Een beginner zal bij elke training de gewichten kunnen verhogen (lineaire progressie) mits een goed schema gevolgd wordt (denk aan Rippetoe / Stronglifts 5*5).
Dit is juist het hele kenmerkende aan een beginner.

In de fase daarna zal lineaire progressie niet meer vol te houden zijn en zullen andere trucs moeten worden toegepast om toch sterker te kunnen blijven worden.
Meer daarover kun je nalezen in: "Practical Programming for Strength Training"
http://www.amazon.com/Practical-Programming-Strength-Training-Rippetoe/dp/0982522754

Als beginner kun je ook progressie maken op een split schema (een beginner zal op elk schema vooruit gaan vanwege de geheel nieuwe trainingsprikkel), alleen zal dat niet 'optimaal' zijn.

Je kan op elk progressieve schema sterker blijven worden. Maar elke training de gewichten kunnen blijven verhogen? Gaat niet gebeuren. Zelfs niet met een shitload aan chemische wondermiddeltjes. Er komt echt vlot een eind aan het eindeloos verhogen.
 
Havermout kan je op verschillende manieren klaarmaken.
Ik krijg het bijvoorbeeld warm (met sojamelk ivm lactose intolerant ) niet weg.. Ik ga dan echt over mijn nek.
Ook koud me sojamelk vind ik het niet het je van het.

Daarentegen als ik het koud door de (soja)yoghurt of kwark doe met wat eiwitten en eventueel wat zonnebloempitten/pompoenpitten/chiazaad en kaneel kan ik er geen genoeg van krijgen. :o
Dus een beetje proberen om te zoeken wat het beste voor je werkt.

Probeer caseine eens met yoghurt ter variatie. Ook zalig. ;)

Ik zou je vetten wat hoger doen. ca. 1 gr vet per kg lichaamsgewicht.
Gewoon wat nootjes door je caseine doen of los eten.
 
Dank je wel voor de input, ik zal variatie's zeker proberen om het allemaal wat leuker te maken :)

Ik had inderdaad nog niet aan noten gedacht, deze nu ook toegevoegd aan het geheel en links en rechts wat getrimd om de Kcal op orde te houden.

Volgens mij ziet het er al een stuk beter uit zo denk ik zelf.
Het liefst wil ik nog een 100 kcal er af hebben maar ik zie zo niet waar ik dit voor mekaar kan krijgen.
Misschien nog een suggestie ?

Voor de rest moet ik vandaag dus nog boodschappen gaan doen :D
 

Bijlagen

  • voedsel.xlsx
    6,2 KB · Weergaven: 24
Ik zou je schema gewoon even zo houden.
Eet je namelijk gewoon aardappelen groente en vlees bij je vondeten dan zal het aantal kcal wat lager uitvallen dan wanneer je rijst met vlees en groente eet.

Probeer het gewoon eerst een paar weken zo. Val je 0,2-0,5 kilo per week af dan is het prima. Beter te langzaam dat te snel. Val je meer dan 0,5 kg af dan zal je misschien wat meer moeten eten.
Kijk gewoon even hoe dit gaat.

Succes
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Je kan op elk progressieve schema sterker blijven worden. Maar elke training de gewichten kunnen blijven verhogen? Gaat niet gebeuren. Zelfs niet met een shitload aan chemische wondermiddeltjes. Er komt echt vlot een eind aan het eindeloos verhogen.

Klopt wel ongeveer wat je zegt, echter komt er iets meer bij kijken dan stomweg verhogen van de gewichten (hoewel dit, zeker in het begin, wel het belangrijkste is).
In het boek dat ik linkte worden er nog meer mogelijkheden gegeven om het stagneren van de progressie tegen te gaan en/of te verhelpen.
Dit kan door de oefeningselectie aan te passen, verandering in sets/reps, eventuele resets en zo nog wat trucs. Zeker de moeite waard om dit boek te 'kopen' (...:o).
In ieder geval zul je de eerste drie maanden ongeveer zonder teveel moeite de gewichten per training moeten kunnen verhogen bij een goed schema (ongetrainde beginner).
Daarna zul je wat trucjes moeten uithalen om zo nog ongeveer 1 jaar door te kunnen gaan met een (wellicht iets mindere) progressie.
Na die fase ben je de 'novice' fase gepasseerd en ben je 'intermediate'. Dan zul je naar wekelijkse progressie moeten streven.
 
Alle info uit dat boek kan je ook online vinden, maar er zijn veel meer wegen die naar Rome leiden.
Ik vind z'n boeken persoonlijk trouwens helemaal niks. Is niet mijn ding.
 
Back
Naar boven