MuscleMeat

Hulp gevraagd

Bezoekers in dit topic

Matth3w

Novice
Lid geworden
1 sep 2016
Lengte
1m68
Massa
65kg
Vetpercentage
20%
Hey!

Ik ben nieuw hier en heb al heel wat kennis kunnen opdoen over fitness/bodybuilden door veel te lezen op dit forum. Echter weet ik nog niet echt met wat ik moet beginnen (bulken/cutten) en hoe ik het zou aanpakken. Ik ben 17jaar, 168cm, 65kg en van mn vetpercentage heb ik echt geen idee. Ik zou graag beginnen met trainen om me weer beter in mn vel te voelen en gewoon weer een betere conditie te hebben aangezien deze echt pure shit is, want ik sport al 6 jaar niet meer.

Tips zijn dus zeker welkom!

Laatst bewerkt:
OP
M

Matth3w

Novice
Lid geworden
1 sep 2016
Lengte
1m68
Massa
65kg
Vetpercentage
20%
Zou het niet beter zijn om eerst wat te cutten, dat ik wat droger sta als ik begin te bulken? Of zou de massa eerder mn vet "vervangen" na een tijdje bulken?

RensV

Novice
Lid geworden
11 feb 2016
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
bulken hoofddoel is opbouwen van spiermassa. (hogere calorie inname dan je dagelijkse behoefte)
cut hoofddoel is verliezen van vet (lagere calorie inname dan je dagelijkse behoefte)

OP
M

Matth3w

Novice
Lid geworden
1 sep 2016
Lengte
1m68
Massa
65kg
Vetpercentage
20%
bulken hoofddoel is opbouwen van spiermassa. (hogere calorie inname dan je dagelijkse behoefte)
cut hoofddoel is verliezen van vet (lagere calorie inname dan je dagelijkse behoefte)
Zover was ik ook al, ik wil gewoon weten waarmee ik het best zou beginnen, bulken of cutten en of ik met 5 dage per week me niet zal overtrainen

RensV

Novice
Lid geworden
11 feb 2016
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
ik zou persoonlijk zelf een bulk starten, wanneer je gaat cutten hou je nu nog niet veel over met spiermassa.

5 dagen in de week kan.
ik zou beginnen met een 3 daags full-body schema of een 3/4 daagse split

staat ook heel veel in de stickys op dit forum wat best interessant is om te lezen over waarmee je het beste kan beginnen etc.

• Like
Waarderingen: cnh

cnh

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
21 jan 2015
Lengte
1m92
Massa
86kg
i
ik zou beginnen met een 3 daags full-body schema of een 3/4 daagse split
Dit,

Ik raad starting strength, greyskull LP of 5x5 stronglifts aan

GThomas

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jan 2015
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
Zou inderdaad een full body schema pakken in jou geval, zijn er meerdere te vinden. In begin gaan bulken is sowiso slim, pak die beginner gains. Maar eventjes cutten daarvoor is ook echt geen drama joh

SvP0501

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
5 jul 2015
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
. Echter weet ik nog niet echt met wat ik moet beginnen (bulken/cutten)

Zou het niet beter zijn om eerst wat te cutten, dat ik wat droger sta als ik begin te bulken? Of zou de massa eerder mn vet "vervangen" na een tijdje bulken?

Allereerst welkom hier
Je vraagt advies omdat je zelf er totaal geen ervaring meer heeft , dan geeft iemand je advies en daarna lijk je deze in de wind te slaan en het tegenovergestelde te willen.

Als je de adviezen zelf ontkracht of in de wind slaat zul je steeds minder feedback gaan krijgen ..

Bereken je onderhoud eens , en stel dan jezelf de vraag , wil ik massa aankomen ( groter worden ) of wil ik afvallen ?

Naar boven