MuscleMeat

Hulp gevraagd

Bezoekers in dit topic

kokkie0

Novice
Lid geworden
2 jul 2017
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Beste bodybuilders,

Zal me kort voorstellen;

Ben een jongeman (Of oude man net hoe je het bekijkt ;) ) van 28 jaar oud.
1.80 Lang, gewicht momenteel 72 kilo.
Jaren lang met overgewicht gekampt en na vele dieëten/sportscholen/personal trainers gehad te hebben uiteindelijk 3 jaar geleden de keuze gemaakt om een GBP (Gastric Bypass - Maagverkleining) te ondergaan en met succes veel gewicht kwijt geraakt!
Van 130 kilo ben ik nu naar de 72 gegaan.
Maar dan...
Ik wil nu gaan trainen om me wat beter te gaan voelen :) (Hoef er niet uit te zien als een professional body builder en is ook eerlijk gezegd niet me intentie)

Ik heb totaal geen ervaringen met schema's, de begeleiding die ik voorheen kreeg is allemaal eigenlijk al uit mijn hoofd en wil met een schone lei beginnen!
Heb voor mij eigen de keuze gemaakt om thuis te willen gaan trainen.
Sportschool is niets voor mij (Vooral niet omdat iedereen je dan zo aan zit te gapen als je bezig bent. Vooral voorheen een probleem voor mij geweest vanwege het gewicht, en het zit eigenlijk nog in mijn hoofd dat ik "dik" ben)
Naar aanleiding van apparaten die ik heb aangeschaft (Zie hieronder) had ik op internet rond gezocht naar trainingen en kwam eigenlijk uit op deze schema)

Hiervoor een aantal apparaten aangeschaft via marktplaats, maar nu eigenlijk een hulp schema? (Hopelijk zeg ik het goed, of iig een schop in de goede richting) om mij op weg te helpen om me beter te gaan voelen!

Ik heb de volgende apparaten:

Dumbell Set
Fitness Apparaat (Zie foto hieronder, soort gelijke. Je kan met deze je benen trainen door ze naar voren te douwen. Armen trainen en borst geloof ik ook nog.) Alleen de mijne heeft niet zo een bar bovenaan. De arm gedeelte kan je naar voren douwen, en ook naar binnen toe (Hopelijk leg ik het goed uit)
taurus-kraftstation-ws3-001_600.jpg

Crosstrainer
Fiets trainer (Zittend fietsen)

Nu wat ik eigenlijk wil doen aan mijn lichaam:

- Buikspieren (Proberen nog wat vet rolletjes weg te werken :) )
- Armspieren (Wat meer kracht erin krijgen)
- Beenspieren (Hier hetzelfde)
- Borstspieren (Hier ook nog wat "rolletjes" weg werken)
- Cardio (Om toch mijn conditie op pijl te houden!)

Klinkt eigenlijk als een full body workout?

Ik heb zelf op internet rond gekeken naar schema's maar eerlijk gezegd kom ik er niet echt uit wat voor mij nou ideaal is om mee te starten. (Zie schema op google drive)
Zou iemand mij hiermee in de goede richting willen helpen

Qua eten zit ik op ongeveer dit per dag:

Ontbijt: 1 snee brood met vleeswaren (Of 2 crackers volkoren met vleeswaren)
Tussendoor: 1 stuk fruit (appel/banaan/peer/sinasappel)
Lunch: 1 snee brood met vleeswaren (Of 2 crackers volkoren met vleeswaren)
Tussendoor: Soms muesli met magere yoghurt, anders weer stuk fruit
Avondeten: Aardappels, groenten + vlees
Tussendoor: Verschilt eigenlijk, ene keer fruit, andere keer weer een cracker met vleeswaren

Ik kan niet veel eten dmv de GBP dus kan niet "bulk" eten.
En dan nog eigenlijk een vraag,

Is het verstandig om poeders te gebruiken? Bedoel eiwit poeder of die proteïne poeders? Zo ja wat zou eventueel een goed merk zijn wat niet al te duur is?

Hopelijk kan iemand mij helpen in de goede richting, en mochten er vragen zijn of eventuele opmerkingen hoor ik ze graag! Ook mijn excuses als iets niet duidelijk is, heb mijn best gedaan om alles zoveel mogelijk en duidelijk te beschrijven zodat het voor jullie duidelijk is.

Alvast bedankt,

Kokkie20
 
Laatst bewerkt:
Je kan om te beginnen eens zoeken op 5x5 starting strength en hier wat rondlezen.
 
Een 5x5 schema is voor iedere beginner het beste, schaf mischien een simpel bankje aan voor dumbell presses etc. je hoeft aan het begin niet persee een bar en zodra je iets meer zelfvertrouwen hebt zou ik toch een gym gaan opzoeken.
 
Sorry voor late reactie,
Bedankt zal eens kijken naar een 5x5 schema :)
Heb me eigen nu ook aangemeld voor een bootcamp + crossfit in 1 (Met een grote groep mensen)
Benieuwd of me dat meer zelfvertrouwen zal opleveren dan alleen maar thuis alleen aan de gang gaan.
 
Back
Naar boven