Fitness Seller

Hulp gezocht > 1 minuut tijd!

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
3 jul 2017
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m86
Hallo,

Op dit moment zijn wij bezig met de ontwikkeling van een toevoeging aan dumbells. Om hiervoor draagvlak voor te creëren, doen we onderzoek naar het gebruik van dumbells in de sportschool en de stappen in kilogram die met deze dumbells genomen moet worden. Graag zouden wij een aantal meningen willen hebben van sporters. Daarom hebben we een enquete gemaakt die bestaat uit vijf korte vragen. Met de uitkomst van deze enquete kunnen we wellicht inspelen op problemen die ervaren worden door sporters en toewerken naar verbetering van de sport fitness! Als je de enquete in wil vullen, kun je op onderstaande link klikken. De enquete kan door zowel sporters als (personal) trainers ingevuld worden!

Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com



Bedankt!
 
Ingevuld. Je moet trouwens < hebben en niet > ;)

Een verschil van 500g voel ik echt niet. Tussengewicht vind ik een optie. De ene dag gaat het lekkerder of juist minder lekker dan de andere keer. Die schommelingen ervaart iedereen volgens mij. Bij ons op de gym hebben we in onze Precor-set steeds 2 kg ertussen zitten. Staat nog wel een ander setje, maar dat gaat maar tot 10kg en ligt naarmate het gewicht hoger wordt minder lekker in de hand (dikker wordende grip). Met de Precor-dumbells train ik het fijnst. Dunne grip is ideaal. De stap om te verhogen met 2kg vind ik persoonlijk prima. Als het niet lukt, nog even goed doortrainen of gewoon ervoor gaan. Dat laatste geeft vaak wel een kick, omdat ik vaak merk dat ik het met een klein beetje doorzettingsvermogen wel kan. Techniek is er dan nog niet, maar het begin wel.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het invullen! Haha klopt, ik bedoelde het als pijltje, niet als minder dan 1 minuut :)
Ik zelf merk het met de isolatie oefeningen waar je minder gewicht voor gebruikt, bijvoorbeeld bij trainen van schouders. Daarbij is het ook een mentaal aspect. Als ik 3 setjes doe, wil ik bij het tweede setje een 'tussengewicht' zodat ik voor mezelf toch een klein stapje vooruit ben gegaan.
 
Zo ontzettend veel dingen in onze tak van sport zijn persoonlijk, Dumbanddumbell . We hebben hier ook wel eens discussies over hoe een bepaalde oefening te doen. Neem bv. de squat. De één vindt het squatrek daarvoor prettig, de ander dumbells. Er is dus geen goed of fout. Soms zou ik ook wel een tussengewicht willen, 1kg extra erop ipv 2. Als die 2kg lukken, top. Dan is het werken aan de techniek en blijven oefenen. Lukt het niet, jammer dan. Een veelgemaakte grote fout is te snel zwaarder willen, zowel met losse gewichten als op apparaten.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, je noemt hier exact een paar redenen op waarom het onderzoek gedaan wordt :)
 
Back
Naar boven