Fitness Seller

hulp gezocht bij schema voor een beginner ! ( ivm blessure zoek ik hulp)

Bezoekers in dit topic

murphysmurf

Novice
Lid geworden
8 aug 2018
Berichten
10
Waardering
3
Lengte
1m67
Hoi,

Zoals de titel al zegt, ik zoek hulp.

In het verleden krachttraining gedaan, ik heb enige kennis maar merk dat ik vast loop.

Helaas 6 mnd geleden mijn scheen ,kuit en enkel finaal doorgebroken, enkelbanden gescheurd, en nu nog een tendionpathisch beeld in mijn knie.

kortom er is rechts minder kracht in mijn been dan links, de breuken herstellen gelukkig erg goed,maar door de knieklachten kan ik niet zomaar benen gaan trainen.
Om een beeld te geven, ik kan nergens opstappen zonder pijn, fietsen doet pijn, lopen doet pijn, kortom overal waarbij ik de patellapees bij gebruik of met gewicht op mijn been mijn been buig gaat eigenlijk niet zo lekker..

Nu heeft dit alles niet echt veel goeds gedaan met mijn gewicht en merk ik dat na 6 mnd zeer weinig doen ik heel graag weer met krachttraining wil starten, in eerste instantie om aftevallen en mijn lijf weer in shape te krijgen.


Dus wie o wie kan mij een duwtje in de goede richting geven om toch mijn bovenlijf voorzichtig en rustig te gaan trainen?
Een seated row gaat niet, latpully alleen staand, pulups met machine gaat niet want ik kan niet op mijn knie rusten, de crossfitachtige oefeningen zoals powerclean etc gaan ook niet ivm wederom de buiging in de knie.

Ik ben iemand die graag in mogelijkheden denkt, maar ik merk dat ik simpelweg geen start krijg... ik kan wel met een dumbell op de bank bicepcurls gaan doen maar ik wil het graag goed aan pakken.

De bedoeling is dat ik 2 keer in de week mijn bovenlijf wil gaan trainen, dat naast zwemmen en evt crosstrainer voor de cardio.

Help !!

Thanks, Murphy
 
Ik zou er alles aan proberen te doen om ook LB trainingen te doen. Jaren geleden heb ik ook mijn kuitbeem gebroken en enkelbanden afgescheurd (minder erg dan bij jou dus) en ik baal er nu van dat ik te lang excuses heb gezocht om niet te kunnen sporten.

Bekijk ook dit filmpje eens.
 
Ik zou er alles aan proberen te doen om ook LB trainingen te doen. Jaren geleden heb ik ook mijn kuitbeem gebroken en enkelbanden afgescheurd (minder erg dan bij jou dus) en ik baal er nu van dat ik te lang excuses heb gezocht om niet te kunnen sporten.

Bekijk ook dit filmpje eens.
 
thanks,

nu na 6 maanden merk ik idd dat ik mijzelf echt moet pushen, aan de andere kant kan ik na een dag werken simpelweg niet meer op de fiets naar de sportschool ivm belasting.
Ik zwem nu, maar schoolslag is geen optie, dus borstcrawl. Maar tja ook dat trek ik geen uur en zo kan ik even doorgaan..

Zijn het excuses? soms wel, maar merendeel is het wel de waarheid.

Probleem is dat ik nu zelf geen goed upperbody schema in elkaar krijg wat goed is, ik kan wel gaan bankdrukken als een gek maar als ik mijn rug niet meepak loop ik krom etc etc.
Heb dus even dat opzetje nodig,
 
Voor je rug zou ik me focussen op pull-ups en chin-ups, aangevuld met chest supported rows en facepulls.
 
de chinups en pullups worden lastig, die kan ik niet zonder ondersteuning en op het apparaat kan ik niet steunen ..

wat ik wel zou kunnen is deadliften en de BOR, daar tegenover bankdrukken en nog een borstoefening.
Training eindig ik sowieso met ropepulls wat stiekem het hele bovenlijf wel meepakt. Misschien is dat ook wel even voldoende, 2 borst, 2 rug en ropepuls.
Ik denk dat het nog niet nodig is om armen al geisoleerd te trainen, die werken al mee met de oefeningen op zich.

Murphy
 
Chinups en pull ups kan je ook doen met je voet in een elastiek. Dat zou misschien wel kunnen.
 
Doe wat je kan en train om de blessure heen. Een compleet schema zit er gewoon even niet in, maar stilzitten is ook niks.
 
Als je de DL en BOR wel kunt uitvoeren, dan kan je voor je bovenlichaam toch een goed schema opstellen? Pull-ups kan je mbv een elastiek onder je goede been doen zoals marina1975 aangeeft, maar pulldowns kan je ook met 1 arm doen, dan is het niet nodig om je benen onder de rollen vast te zetten. Daarnaast zijn er nog legio andere oefeningen die je kunt uitvoeren voor je rug.
 
Wat Starx zegt, train “om je blessures” heen. Je zult merken dat je toch nog veel wel kunt doen!
 
kleine update.

Momenteel is het schema deadliften, bor, benchpres, incline db press, en daarna wat spelen met de prowler.

Lijf reageert goed op de trainingen, knie ook.

Ik heb er nu 2 workouts op zitten, deadliften zit inmiddels op 55 kilo en benchpress op 30, lichte gewichten maar het is een goede start na 6 mnd geen bovenlijf training.

thanks voor de berichtjes!
 
Back
Naar boven