MuscleMeat

Hulp Gezocht! Cutten & Motivatie

Bezoekers in dit topic

RFRF

Novice
Lid geworden
10 dec 2013
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m71
Beste DBB'S,

ik ben momenteel helemaal radeloos en weet echt even niet meer wat ik moet doen, graag zou ik mezelf willen introduceren.
Ik ben 19 jaar en sport ongeveer anderhalf jaar nu, kort geleden ben ik gaan cutten ,omdat ik onder andere probeerde te bulken maar dit heel snel escaleerde in het snel aankomen van vet.

Ik cut nu ongeveer 2 a 3 maanden, in de eerste paar weken ging het prima ik verloor goed vet en bleef spiermassa behouden. Na een lange tijd ben ik kracht gaan verliezen in de sportschool en ook spiermassa in de spiegel. ik volg nu al een tijdje het schema van ''Buff Dudes' http://www.buffdudes.net/2014/04/buff-dudes-12-week-plan.html wat me zeker bevalt qua workouts.

Ik zit nu in de laatste weken van het schema en merk dat ik heel zwak begin te worden, waardoor ook me motivatie naar beneden gaat. Elke dag uit stage in de avond sporten helemaal gesloopt en dan ook nog kracht verliezen, Ik voel me er gewoon naar door. Al dat harde werken en gezond eten levert maar niks tot weinig op. Ik ben in de loop der tijd wel wat massa aangekomen en afgevallen alleen telkens als ik weer cut daal ik weer in kracht en dan kan ik weer opnieuw beginnen met bulken. Er gaat gewoon iets fout, maar ik heb geen idee wat...

Ik heb een eetschema laten maken specifiek naar mijn behoeftes etc. maar heb er maar een hard hoofd in. Ook doe ik aan een refeed day in het weekend waarbij ik een cheat meal neem of in iedergeval meer koolhydraten eet. De supps die ik momenteel neem zijn
- Whey
- BCAA
- Animal Pack vitamine
- Creatine
- Omega 3
- Groene Thee Extract

Hierbij mijn voedingsschema
Voedingsschema
Ontbijt
10 Eetlepels ontbijtgranen: muesli/havermout (= muesli * 2)
1 Portie zuivel: ¾ bakje magere yoghurt, beker magere melk, ¾ bakje magere kwark
1 Portie fruit: 1 portie = 1 stuk fruit bijv. appel, 2 mandarijnen of kiwi’s, een bakje druiven/bessen, ½ mango, ¼ meloen

Tussen ontbijt en lunch
2 Porties brood en broodvervangers: 1 portie = 1 snee volkoren brood/ 2 volkoren beschuitjes/ 2 rijstwafels/ 2 volkoren knäckebrod (wasa/ah) / volkoren tortilla wrap (staat gelijk aan 2 porties)
3 Porties magere vleeswaren: 1 portie = 1 plakje ham, casselerrib, kip/kalkoenfilet, magere fricandeau, rosbief, filet american light, rookvlees, 1 ei = 3 porties
1 Portie gezonde vetten: 1 handje niet gecoate noten (mag gezouten), ½ avocado, 100 gram olijven, eetlepel pindakaas, eetlepel houmous

Lunch
4 Porties brood en broodvervangers: 1 portie = 1 snee volkoren brood/ 2 volkoren beschuitjes/ 2 rijstwafels/ 2 volkoren knäckebrod (wasa/ah) / volkoren tortilla wrap (staat gelijk aan 2 porties)
6 Porties magere vleeswaren: 1 portie = 1 plakje ham, casselerrib, kip/kalkoenfilet, magere fricandeau, rosbief, filet american light, rookvlees, 1 ei = 3 porties
1 Portie fruit: 1 portie = 1 stuk fruit bijv. appel, 2 mandarijnen of kiwi’s, een bakje druiven/bessen, ½ mango, ¼ meloen

Tussen lunch en avondeten
2 Porties brood en broodvervangers: 1 portie = 1 snee volkoren brood/ 2 volkoren beschuitjes/ 2 rijstwafels/ 2 volkoren knäckebrod (wasa/ah) / volkoren tortilla wrap (staat gelijk aan 2 porties)
3 Porties magere vleeswaren: 1 portie = 1 plakje ham, casselerrib, kip/kalkoenfilet, magere fricandeau, rosbief, filet american light, rookvlees, 1 ei = 3 porties

Avondeten
5 Opscheplepels groente: gekookte/gestoomde groente (niet a la crème) en sla (zonder vette dressing)
1 Portie mager vlees/vis/ei: kipfilet, biefstuk, rosbief, varkensfilet, varkenshaas, varkensfricandeau, hamlap, runderbaklappen, entrecote, tartaar, rundergehakt of kalkoen, alle soorten vis mits niet gepaneerd, ½ tonijn uit blik, 2 eieren


Na het avond eten
1 Portie zuivel: ¾ bakje magere yoghurt, beker magere melk, ¾ bakje magere kwark
1 Portie fruit: 1 portie = 1 stuk fruit bijv. appel, 2 mandarijnen of kiwi’s, een bakje druiven/bessen, ½ mango, ¼ meloen

Extra op trainingsdagen
Portie fruit: 1 portie = 1 stuk fruit bijv. appel, 2 mandarijnen of kiwi’s, een bakje druiven/bessen, ½ mango, ¼ meloen
1 schep Whey protein

Hopelijk dat iemand mij hiermee kan helpen, of enige tips heeft. Zelf heb ik de E/K/V niet berekend van dit voedsel schema maar werd me wel gezegd dat het precies naar mijn doel is gemaakt.

Alvast bedankt!
 
Ik zou het maar toch berekenen ;)
Je zit volgens mij veel te laag in Kcal en carbs, wat verklaart krachtverlies en waardoor je spieren "leeg" lijken.
Ook jouw vet inname is te laag.
Weet niet wie het gemaakt heeft, maar zou Kcal en e/k/v/ ervoor willen zien.
 
Voor welk doel is je schema gemaakt? Toen je ging bulken? Toen je ging cutten?

Daarnaast moeten schema's mee veranderen met je doelen; als je groeit door een bulk moet je nog meer gaan eten om deze spieren te behouden, als je vervolgens gaat cutten moet je ook meer eten dan in je vorige cut.

Ik zou je willen adviseren om zelf alles te berekenen en zelf te leren hoe je schema's maakt. Want daar zit het probleem denk ik, dat je niets over voeding weet en gewoon blind het schema volgt.

En ik vind dit geen schema, dit zijn misschien wel 100 verschillende schema's in elkaar. Een schema biedt juist vastigheid, maar je hebt hier zoveel keuzes die je totaal plaatje op een andere manier beïnvloeden (Bijvoorbeeld: ¾ bakje magere yoghurt óf een beker melk of ¾ bakje magere kwark verschilt nogal qua voedingswaarden).
 
Voor welk doel is je schema gemaakt? Toen je ging bulken? Toen je ging cutten?

Daarnaast moeten schema's mee veranderen met je doelen; als je groeit door een bulk moet je nog meer gaan eten om deze spieren te behouden, als je vervolgens gaat cutten moet je ook meer eten dan in je vorige cut.

Ik zou je willen adviseren om zelf alles te berekenen en zelf te leren hoe je schema's maakt. Want daar zit het probleem denk ik, dat je niets over voeding weet en gewoon blind het schema volgt.

En ik vind dit geen schema, dit zijn misschien wel 100 verschillende schema's in elkaar. Een schema biedt juist vastigheid, maar je hebt hier zoveel keuzes die je totaal plaatje op een andere manier beïnvloeden (Bijvoorbeeld: ¾ bakje magere yoghurt óf een beker melk of ¾ bakje magere kwark verschilt nogal qua voedingswaarden).

Bedankt voor je reactie, het is niet zo zeer dat ik niets van voeding af weet heb in de loop der tijd me eigen schema´s gemaakt en ging met het idee van ja ik wil het nog professioneler aanpakken, waardoor ik dit schema liet maken. Maar toen ik het schema kreeg had ik er ook niet zo een goed gevoel bij.

Bedankt voor de tip ik ga hier iets mee doen!

---------- Toegevoegd om 10:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:22 ----------

Ik zou het maar toch berekenen ;)
Je zit volgens mij veel te laag in Kcal en carbs, wat verklaart krachtverlies en waardoor je spieren "leeg" lijken.
Ook jouw vet inname is te laag.
Weet niet wie het gemaakt heeft, maar zou Kcal en e/k/v/ ervoor willen zien.

Ik ga het even allemaal berekenen en zal dan inderdaad me onverzadigde vetten, carbs en kcal wat omhoog krikken en kijken of dat werkt. Super bedankt!
 
Een snelle blik op je voeding laat mi zien dat daar niets mis mee is. Waar je volgens mij de fout in gaat is je training.

'Iedere avond na stage de sportschool in' schrijf je. Breng dat gerust terug naar 3x per week een intensieve training van een uur hooguit. Bijvoorkeur een 3-daagse split, 5-9 sets per spiergroep, 6-10 reps.

Overigens train je met een schema van stevige anabolen gebruikers (Buff Dudes) en dat is voor mij al reden genoeg om het met argusogen te bekijken ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven