MuscleMeat

hulp gezocht! jullie advies graag

Bezoekers in dit topic

Kylie

Novice
Lid geworden
29 sep 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
23%
Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 35 jaar, 172 lang, gewicht 68,5kg, vet 23% (tang gemeten)

Na 2 jaar 'niks' gedaan te hebben ben ik sinds een aantal weken weer begonnen met trainen. Ik heb eigenlijk altijd fanatiek getraind met als doel afvallen en strakker worden. Bij verschillende sportscholen waar ik getraind heb (commerciële sportscholen) werd mij altijd geadviseerd 3x15 sets.nadien 20 min. cardio.
Achteraf gezien heb ik eigenlijk het idee dat ik niet veel ben opgeschoten hiermee. Daarom ben ik nu lid geworden van een 'echte' sportschool waar mensen komen om echt te trainen. Ik houd er zelf van om 'tot het uiterste' te gaan met oefeningen. (b.v.3x12)
Mijn vraag is: ik wil afvallen + spieropbouw. Doe ik het dan goed door zo zwaar mogelijk met gewichten te trainen en daarna cardio? moet ik qua dieet bulken of cutten? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
 
Wil je afvallen doe dan zware compounds en cutten + cardio achteraf.
Wil je aankomen doe dan zware compounds en bulken + beetje cardio achteraf.
 
afvallen en spieropbouw tegelijk gaan niet samen.. Zou eerst zelf bulken, dan flink cutten en zo doorgaan.
 
bedankt voor jullie tips

Eerlijk gezegd snap ik nog steeds dat bulken niet. Moet ik dan meer koolhydraten of eiwitten eten?

Ik train 3 of 4 keer per week en sluit af met 30/35 minuten crosstrainer.
 
bedankt voor jullie tips

Eerlijk gezegd snap ik nog steeds dat bulken niet. Moet ik dan meer koolhydraten of eiwitten eten?

Ik train 3 of 4 keer per week en sluit af met 30/35 minuten crosstrainer.

kom eens kijken in de vrouwen sectie.... zie je ook wat andere vrouwen doen ;)

Ik zou zeggen,
wil je zwaar trainen, ga je inlezen in Rippetoe.
Begint ligt, maar wordt elke training zwaarder, je zult zelf niet geloven hoe sterk je eigenlijk bent.
PS laat je niet afschrikken door die foto's van bodybuilders, dat gebeurt je als vrouw niet zo snel ;)

kwa voeding
omdat je zolang niks gedaan hebt, zou ik zeggen begin gewoon op onderhoud te eten, je hebt veel kans dat je door "beginner gains" de eerste tijd zowel vet gaat verliezen als spieren kweken.... iets wat later steeds moeizamer gaat

Je stemt je voeding zo af dat je per kg lichaamsgewicht:
2- 2,5 gr eiwit, en minimaal 1 gram vet eet
de rest van je benodigde calorieën haal je uit KH
 
Back
Naar boven