Fitness Seller

Hulp gezocht opstellen trainingsplan [PCOS bep.]

Bezoekers in dit topic

Sue.O

Novice
Lid geworden
30 apr 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
54kg
Vetpercentage
21%
Dag iedereen!

Ik moet bekennen dat ik mij nu pas werkelijk heb aangemeld, maar hier al heel vaak advies heb opgezocht en daar ook enorm goed mee geholpen ben, dus daarvoor alsnog mijn dank! :)

Dan nu mijn probleem/vraag;
Een paar jaar geleden heb ik te horen gekregen dat ik PCOS heb. Dit is een hormonale aandoening, die nog al wat in m'n dagelijkse leven lastig maakt.
Normaliter treft deze aandoening vrouwen met aardig wat overgewicht (ik hou het even simpel, voor alle details, check: http://www.nvog.nl/sites/files/0000000109_pcos_.pdf ). Door af te vallen (en de aanmaak van testosteron hierdoor te verlagen) komen zij er vaak vanaf.

En daar ben ik... alles behalve wat de regels zeggen over vrouwen met PCOS.
Ik kom er dus nooit meer vanaf en moet er mee leren leven. Al lastig zat, maar het heeft ook een enorme invloed op de rest van m'n lichaam.
Zo is m'n lijf bezig een insuline resistentie aan het opbouwen, kan nauwelijks afvallen, kan doorbraakbloedingen krijgen als ik "te" veel beweeg en ben zeer beperkt in m'n voeding.
Nu ben ik al een hoop op weg; 9 kg afgevallen, loop 3x per week hard en doe thuis oefeningen.

Maar hulp is altijd gewenst en advies kan ik nu wel gebruiken :)
Kan iemand mij helpen met een goed plan op te stellen om m'n benen en billen beter te vormen?
Dankzij de PCOS heb ik niet het vrouwelijke uiterlijk wat ik graag zou willen, dus probeer ik daar waar mogelijk er zoveel mogelijk aan te werken.

Info;
25 jr., 1.65 m, 54 kg, gemiddeld sportief. (geen mogelijkheid tot sportschool, helaas)

Alvast heel erg bedankt!
 
Waarom kan je niet naar de gym? Gaat een hoop schelen
 
@Jwdoetookmee
Dat heeft verschillende redenen, maar met name de kosten.
Doe alles thuis; heb het eea aan spullen als gewichten, bal, mat, balanceboard, etc.

En makkerlijker, tja, makkelijk is het toch al niet :')
 
fullbody 3x pw is ideaal om te starten.

Maar kan je thuis wel alles?

Bench/squat/dl/ohp enz?
 
Ik ben heel benieuwd wat je hebt aangepast in je voeding! Ik heb namelijk ook de diagnose PCOS gekregen en ben ontzettend aan het strugglen met wat ik wel/ niet moet eten.. Moet ook vermelden dat ik dus totaal niet in het ''standaard plaatje'' pas. Ik heb geen overgewicht en juist veel te snelle menstruatie (verkorte cyclus).
Ik merk nu wel dat ik ondanks dat ik op mijn kcal let, ik niet afval maar aankom/ op onderhoud zit. En dat terwijl ik minimaal 3x per week naar de sportschool ga.
 
Back
Naar boven