Fitness Seller

Hulp gezocht, totaal geen ervaring met fitness

Bezoekers in dit topic

Angel88

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 mei 2009
Berichten
27
Waardering
0
Hallo allemaal,...


ik heb dringend hulp nodig want het gaat al heel lang fout met mij..
Ik ben een anorexia patient geweest... die later is overgestapt naar boulumia...

Ik ben behoorlijk gevorderd en spuug ook bijna niet meer.. hoogtens 3 x in de maand..

Ik ben 1.54 lang.. en weeg momenteel 48 kilo..

Ik ben niet dik, maar heb wel blubber op me buik..
en dat wil ik er zo graag af.. ik wil gewoon dat hele blubberlaagje eraf
en dat het er strak gaat uit zien.. ik wil geen echte buikspieren zoals fitness dames maar gewoon een mooi figuur zoals in mijn avatar staat..

Wat moet ik doen om me lichaam strak te krijgen?
wat moet ik eten... hoe moet ik sporten...

ik heb helemaal geen enkel idee van hoe dit werkt... en wil graag
van mijn eetstoornis af en wil het een keer op een gezonde manier oplossen...



can somebody please help me?




ik heb trouwens ongeveer het zelfde lichaam als deze vrouw..
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Oef je maakt het wel lastig voor je zelf... je wilt graag iets bereiken, maar je moet wel jezelf eerlijk afvragen of je dit gaat lukken als je ook nog last hebt van een eetstoornis.

No offense, spreek ook uit ervaring (niet dat ik het zo erg had maar zat wel in een wereldje waar het bekend is).. het is verstandig om eerst goed dingen op een rijtje te zetten en zorgen dat je als eerste die eetstoornis onder controle hebt en uiteindelijk los laat.

Als je een mooier, lichtgespierd maar wel vrouwelijk lichaam wilt is ten 1e... gezondheid erg belangrijk. En eten, sporten, ontspanning (gewoon balans) zijn daar belangrijke onderdelen van. Maar als je last hebt van anorexia/boulimia..dan is het vrij lastig om "gezond" te eten, omdat je je schuldig voelt als je wat eet..en liever zo min mogelijk dus binnen krijgt om zo af te vallen. Dit werkt alleen maar averechts..omdat je lichaam continue in spaarstand staat en als je straks meer zal gaan eten, veel zult aankomen omdat je lichaam denkt dat er weer zo'n lange periode aan zit te komen.

Ik begrijp dat je een doel voor ogen hebt, maar je kunt beter je zelf eerst trainen om je zelf te beheersen en goed over dingen na te denken.
 
ja sowieso ik heb definitief besloten niet meer te spugen en gewoon met trainen me doelen te bereiken.. alleen weet ik niet HOE ik moet trainen..

dus ik heb echt advies nodig over hoe ik moet trainen en wat ik moet eten en wanneer ik moet eten... want ik weet dat ik er klaar voor ben nu :)
 
ja sowieso ik heb definitief besloten niet meer te spugen en gewoon met trainen me doelen te bereiken.. alleen weet ik niet HOE ik moet trainen..

dus ik heb echt advies nodig over hoe ik moet trainen en wat ik moet eten en wanneer ik moet eten... want ik weet dat ik er klaar voor ben nu :)

Oke, goed van je dat je dan de stap verder durft te zetten.
Ik zou zeggen...begin met inschrijven bij een sportschool waar JIJ je prettig bij voelt. Jump in iedere geval niet meteen op de cardio apparaten, maar ga lekker beginnen met krachttraining.

Krachttraining zorgt voor spieropbouw en spieren zorgen voor een strakker lijf en mooie lijnen. Niet schrikken en denken dat je een spierbundel word, daar hebben wij vrouwen sowieso veel minder last van omdat we niet zo veel testosteron aanmaken zoals de mannen :p

Daarnaast is gezond en GENOEG! eten belangrijk, je spieren hebben rust en goede voeding nodig om te herstellen.

Even wat vragen om het wat makkelijker te maken voor ons alle die je vragen willen beantwoorden:

Heb je al een sportschool gevonden?
Hoe vaak ben je van plan te gaan sporten?
Wat eet je nu op een dag?
Wat zijn je activiteiten nu? (sport?)
 
een sportschool heb ik niet nodig want gelukkig hebben we thuis best wel veel cardio apparaten en halters en dergelijken...

ik ben al anderhalf week bezig om tenminste een uurtje te cardioen ( fietsen ).. en ja ik wil graag advies over hoe vaak ik het best kan gaan sporten.. want dat weet k eigenlijk niet.. maar ben bereid om dagelijks te sporten als dat nodig is..

wat ik nu op een dag eet..

een boterham in de ochtend... middag wat fruit ofzo..

en avond wat rijst met kip of vlees... of groente met vlees...

verdere activiteiten heb ik niet...
 
een sportschool heb ik niet nodig want gelukkig hebben we thuis best wel veel cardio apparaten en halters en dergelijken...

ik ben al anderhalf week bezig om tenminste een uurtje te cardioen ( fietsen ).. en ja ik wil graag advies over hoe vaak ik het best kan gaan sporten.. want dat weet k eigenlijk niet.. maar ben bereid om dagelijks te sporten als dat nodig is..

wat ik nu op een dag eet..

een boterham in de ochtend... middag wat fruit ofzo..

en avond wat rijst met kip of vlees... of groente met vlees...

verdere activiteiten heb ik niet...

Oké, je hoeft echt niet elke dag te gaan cardio-en, daarnaast zou ik zeggen...pak eerder de halters dan de cardio apparaten. Je moet zorgen dat je spier opbouwt en niet zorgen dat je in gewicht afvalt (door weinig eten en veel cardio) en daardoor dus veel spiermassa verliest en weinig vetmassa!

Daarnaast,... je mag echt veeeeeeeeel meer gaan eten.

Misschien dat je het niet nodig vind om naar een sportschool te gaan, maar het lijkt alsof je nu alleen maar dat blubberbuikje eraf wilt hebben en het dan wel best vind. Ik vraag me af of dit haalbaar is als je thuis traint en verder geen kennis hebt over hoe je moet trainen. (En daarnaast, dit vol te houden om je lichaam in shape te houden en gezond / meer te gaan eten) Dan is een "goede" sportschool een goede oplossing in combinatie met onze goede tips ;)
 
Goed dat je hier bent gekomen hulp komt echt wel ff volhouden en niet verslappen. En ga veel lezen hier.
 
ja wellicht heb je daar wel gelijk in, maar weetje wat het ook is..
sportscholen zijn niet echt dichtbij waar ik woon.. vandaar ook dat me broers een home gym hadden gemaakt..en ik heb wel de discpline om thuis te trainen gelukkig..

en ja ik wil wel meer eten, maar wat mag ik eten en wat mag ik niet eten?
bijv ik las hier ergens dat je om de uur moet eten om je stofwisseling omhoog te brengen.. want waarschijnlijk heb ik een erg lage stofwisseling..

en ja krachtraining doe ik nu ook al wat.. 3 4 x per week me armen en buikspieren.. maar k heb geen flauw idee van eigenlijk hoe k moet trainen...

ik heb een paar youtube filmpjes gekeken voor arm en buik oefeningen en die doe ik dan maar klakkeloos na..
 
Goed dat je hier bent gekomen hulp komt echt wel ff volhouden en niet verslappen. En ga veel lezen hier.



dankje, ja ik begon hopeloos te worden dus ik dacht nu moet het stoppen en moet eens aan me gezondheid denken.. en ik zal zeker meer hier lezen ! tnxxx
 
Voeding en rust zijn beide superbelangrijk. Ik denk dat je echt een stuk meer moet gaan eten. Natuurlijk wel gezond, en vaak per dag eten 5 maaltijden zou al een flinke verbetering zijn. Zorg ervoor dat in die 5 maaltijden veel gezonde voedingstoffen zitten, koolhydraten, eitiwitten en vetten(niet te veel vet). Daarbuiten cardio training werkt maar een paar uur door in je lichaam, terwijl fitness 48 uur doorwerkt. Ik zou dus beginnen met krachttraining en het maken van een eetschema. Iniedergeval wens ik je veel succes met het halen van je doelen, ik hoop ook dat je je ziekte onder controle kan krijgen, dat is natuurlijk wel superbelangrijk!
Succes!
 
Voeding en rust zijn beide superbelangrijk. Ik denk dat je echt een stuk meer moet gaan eten. Natuurlijk wel gezond, en vaak per dag eten 5 maaltijden zou al een flinke verbetering zijn. Zorg ervoor dat in die 5 maaltijden veel gezonde voedingstoffen zitten, koolhydraten, eitiwitten en vetten(niet te veel vet). Daarbuiten cardio training werkt maar een paar uur door in je lichaam, terwijl fitness 48 uur doorwerkt. Ik zou dus beginnen met krachttraining en het maken van een eetschema. Iniedergeval wens ik je veel succes met het halen van je doelen, ik hoop ook dat je je ziekte onder controle kan krijgen, dat is natuurlijk wel superbelangrijk!
Succes!



hey dankje wel,

maar ik had hier juist gelezen dat ik geen koolhydraten moet eten als ik van dat babyphat af wil...

heeft iemand hier misschien een training schema of een eetschema ofzoiets voor me..?
 
wel raar!een lichaamsgewicht van 48kg en blubberbuikje in een zin...Dat gaat niet samen,tenzij je een baby van 70cm bent..maar dat ben je niet!
 
hey dankje wel,

maar ik had hier juist gelezen dat ik geen koolhydraten moet eten als ik van dat babyphat af wil...

heeft iemand hier misschien een training schema of een eetschema ofzoiets voor me..?

Je bent volgens mij niet af van je eetstoornis, misschien wel een stap verder weg..

Je moet niet kijken naar hoe je afvalt...je moet kijken naar de combinatie van gezond eten en goede beweging.

Lowcarb word vaker toegepast tijdens het cutten, dat jij echt niet nodig hebt... en is zeker niet gezond om heeel lang overdreven (tell me about it) vol te houden.

Mijn advies voor jou zou zijn;
Ontbijt
eventueel tussendoortje
Lunch
eventueel tussendoortje
Avond eten

Bij alle een goede combinatie van koolhydraten (snelle meer in de ochtend of voor/na de training), eiwitten (spierherstel/opbouw) en goede(!) vetten.

Ga jezelf niet storten op al die chemische light rotzooi en low fat dingen. Eet gewoon natuurlijk en GENOEG! Ik weet dat dit tegenstrijdig voor je klinkt en lastig word..en dat je het liever eruit hebt.. maar zonder goede en genoeg voeding word het zeer lastig om je spieren te laten herstellen en op te bouwen, bovendien ook als je veel aan cardio zou doen. Je put je lichaam gewoon uit.

Goede oefening om ook mee te beginnen voor buik,onderrug, mooie benen en billen: squatten+lunges+deadlifts
 
Heb je nog wel hulp van psycholoog en diëtist? Je huidige voedingspatroon/gedachtegang is namelijk nog lang niet op orde. De fase waarin jij je bevindt is helemaal niet geschikt om weer te gaan proberen af te vallen. Als je nog geen hulp hebt: Ga dat zoeken. Heb je wel al hulp: Wees dan eerlijk over hoeveel je eet, en dat je toch weer met de gedachte speelt dat je af wilt vallen.
 
heb niet t hele topic door gelezen maar ik ga er mee eens dat je kracht training moet gaan doen.
Opzich is je vet% al vrij laag je wil de boel alleen wat strakker krijgen.
Nu zijn de meningen hierover verdeeld maar ik zou als ik jou wat krachttraining doen met bijv minder gewicht maar meer herhalingen. Je bouwt zo langzaam spieren op maar ondertussen doe je ook aan conditie training en een beetje vetverlies. Als ik je toch nog iets mag aanraden zou ik beginnen met een full body workout in ieder geval 2 maandjes volhouden 2 a 3 keer per week. Daarmee ga je lekker een beetje kracht opbouwen en eventueel kun je daarna verder gaan met het gerichter trainen van bepaalde spiergroepen. Na het Kracht trainen pak je nog lekker een half uurtje cardio op een rustig tempo en das meer dan genoeg.

Zorg dat je qua voeding binnen krijgt wat je nodig hebt. en een mooie verhouding hebt wat betreft koolhydraten, eiwitten en vetten.
probeer zo'n 5 keer op een dag te eten.
Als je meer wil weten hoor ik t wel!


ps: goed van je dat je je ziekte hebt overwonnen! en vooral dat je er voor uit durft te komen! Een goed voorbeeld voor andere meisjes.
Mag ik je vragen hoe het is begonnen?
 
Je hebt indd gelijk dat koolhydraten vet kan aanzetten. Maar je moet dat wel in verhouding zien, de mensen op dit forum eten 10-12 boterhammen en nog een berg zilvervliesrijst. Als je koolhydraten op het begin van de dag eet is er niks aan de hand. Je kan savonds gewoon wat extra groente en vlees/vis nemen en iets minder rijst of aardappel. Ik denk dat het ook belangrijk is dat je weet dat iedereen op dit forum elkaar helpt dus altijd eerlijk zijn over stats dan krijg je de beste adviezen! Nog een tip; maak je eigen eetschema en trainingsschema en post hem op het forum. OOk maak een foto van jezelf nu zodat je over een half jaar kan vergelijken.
Succes!
 
Je hebt indd gelijk dat koolhydraten vet kan aanzetten. Maar je moet dat wel in verhouding zien, de mensen op dit forum eten 10-12 boterhammen en nog een berg zilvervliesrijst. Als je koolhydraten op het begin van de dag eet is er niks aan de hand. Je kan savonds gewoon wat extra groente en vlees/vis nemen en iets minder rijst of aardappel. Ik denk dat het ook belangrijk is dat je weet dat iedereen op dit forum elkaar helpt dus altijd eerlijk zijn over stats dan krijg je de beste adviezen! Nog een tip; maak je eigen eetschema en trainingsschema en post hem op het forum. OOk maak een foto van jezelf nu zodat je over een half jaar kan vergelijken.
Succes!



Hey,

ja een foto heb ik al gisteren gemaakt..maar me voedingschema..

eerlijk gezegd ik weet niet precies wat k wel en niet mag eten.. heb een beetje hier en daar gelezen en bijv vandaag heb k in de ochtend,.. nee eigenlijk middag werd 11 uur pas wakker hehe

12.00 muslie gegeten...
15.00 tussendoortje een appel
18.00 net avond eten, een hapje brood, 2 gestoomde wortels, een stukje bief, een miniscuul klein gekookt aardappeltje.. een klein tomaatje en een stukje tonijn..

als tussendoortje rond 20.00 wil ik een stukje watermeloen ofzo eten..

en ja ik ben hier echt eerlijk, ben echt klaar voor deze verandering, heb er 3 4 maanden over nagedacht en dit is echt wat ik wil. Maar ik weet niet echt hoe ik moet trainen.. heeft iemand daar tips over? hoe verbrand ik vet en word ik toch strakker door spieren te krijgen... en op welke tijden moet ik sporten en dergelijke..?

heb in de ochtend een kwartiertje gefiets op de home trainer op een nuchtere maag.. ik las ergens dat je dan je secundaire vetten vebrand..
en ben van plan om rond 21.00 nog half uurtje te fietsen.. en daarna met halters me armen trainen en buikspieroefeningen erbij...


nou laat me maar weten wat jullie tot nu toe vinden van me eerste dag haha !
 
heb niet t hele topic door gelezen maar ik ga er mee eens dat je kracht training moet gaan doen.
Opzich is je vet% al vrij laag je wil de boel alleen wat strakker krijgen.
Nu zijn de meningen hierover verdeeld maar ik zou als ik jou wat krachttraining doen met bijv minder gewicht maar meer herhalingen. Je bouwt zo langzaam spieren op maar ondertussen doe je ook aan conditie training en een beetje vetverlies. Als ik je toch nog iets mag aanraden zou ik beginnen met een full body workout in ieder geval 2 maandjes volhouden 2 a 3 keer per week. Daarmee ga je lekker een beetje kracht opbouwen en eventueel kun je daarna verder gaan met het gerichter trainen van bepaalde spiergroepen. Na het Kracht trainen pak je nog lekker een half uurtje cardio op een rustig tempo en das meer dan genoeg.

Zorg dat je qua voeding binnen krijgt wat je nodig hebt. en een mooie verhouding hebt wat betreft koolhydraten, eiwitten en vetten.
probeer zo'n 5 keer op een dag te eten.
Als je meer wil weten hoor ik t wel!


ps: goed van je dat je je ziekte hebt overwonnen! en vooral dat je er voor uit durft te komen! Een goed voorbeeld voor andere meisjes.
Mag ik je vragen hoe het is begonnen?


Ja ik heb er al sinds me 12e last van en ben inmiddels al 20 ..
en ja ik heb het voornamelijk door me danscoach gekregen..
voor wedstrijden moest je altijd zo licht mogelijk zijn.. en het werd je gewoon geleerd om te dieeten en te kotsen... tis er gewoon ingestampt bij mij... en ja tuurlijk wil ik graag meer weten.. ik heb hiervoor nog wat gepost misschien dat je daar een aanmerking op hebt...


:)
 
tjee..heel verhaal hoor, ik denk als jij er echt voor wilt gaan, dat je alles op nul moet zetten, dus nieuwe start maken.
probeer er op een "normale" tijd uit te komen, ook al hoef je niet te werken ofzo.
daarmee begint je biologische klok weer normaal te worden, zodat je voeding ook gedurende de hele dag binnen kan komen.
het ontbijt wordt meestal als belangrijkste maaltijd van de dag gezien, dus ga er gewoon voor zitten, neem er wat tijd voor.
het geeft niet als je weinig eet, een halve of hele boterham, muslie of brinta, als je maar wat naar binnen krijgt om mee te beginnen.
hetzelfde geldt voor lunchtijd, ga gewoon rond 12 uur of half 1 aan de tafel zitten, kopje thee erbij en probeer wat naar binnen te werken :)
gewoon op je eigen tempo opbouwen is belangrijk, zodat je het niet met tegenzin gaat doen, maar plezier erin gaat krijgen om vooruit te gaan.
het trainen en oefeningen doen om het restandje vet weg te werken moet je maar van ondergeschikt belang zien, eerst je lichaam wat sterker maken voordat je het gaat belasten.

veel succes, ik hoop dat je iets aan mijn verhaaltje hebt.
 
Back
Naar boven