Fitness Seller

Hulp gezocht, totaal geen ervaring met fitness

Bezoekers in dit topic

jij moet helemaal nog niet aan afvallen denken. Je moet aan jezelf denken. leren tevreden te zijn met wat je hebt en hoe je eruit ziet. Pas als je jezelf kan accepteren kan je gaan denken aan het verbeteren van je lichaam.

Zonder het tzelf te weten heb je waarschijnlijk een lichaam waar de meeste meiden een moord voor zouden doen.... Je moet je zelfbeeld aanpassen voordat je echt gaat trainen/afvallen.

Als je denkt..wat lult ie stom. Mijn ex had anorexia dus ik weet heel goed hoe het is om er mee om te gaan. Het feit dat jij nu al over afvallen praat komt op mij niet goed over.
 
oke voor iedereen hier nogmaals...



ik ben een EX-eestoornis patient.. Ik ben hier JUIST omdat ik er mee gekapt ben.. jullie denken allemaal dat dit opeens een alternatief voor me eetgedrag is MAAR DAT IS HET NIET.. ik ben hier juist na jaren lang tegen me hele denkwijze te vechten beland. en ben eindelijk zo ver dat ik normaal net zoals jullie kan leven.. Tuuuurlijk blijft er wel altijd iets in me net zoals een roker die stopt.. maar NEE ik ben gediciplineerd en ik zie de voordelen van trainen en het gaaT GOED MET ME...

dus willen jullie aub.... en dan echt AUB... hierover kappen en me advies geven over hoe ik mijn DOEL kan behalen.. want ik weet heus wat me probleem is en geloof me ik heb echt artsen en dietisten en de hele mikmak al om me heen die me allemaal bijstaan... ik zou alleen graag hier advies willen in plaats van TELKENS te worden aangevallen....


ik eet GOED.. ik eet VOLDOENDE... me lichaam fucntioneerd nu PRIMA...


oke sorry maar dit moest er echt uit ik voel me echt telkens aangevallen en dat ik me moet verdedigen.. en hiervoor was k hier ni..

k ben hier echt voor adviezen en STEUN... :)
 
jij moet helemaal nog niet aan afvallen denken. Je moet aan jezelf denken. leren tevreden te zijn met wat je hebt en hoe je eruit ziet. Pas als je jezelf kan accepteren kan je gaan denken aan het verbeteren van je lichaam.

Zonder het tzelf te weten heb je waarschijnlijk een lichaam waar de meeste meiden een moord voor zouden doen.... Je moet je zelfbeeld aanpassen voordat je echt gaat trainen/afvallen.

Als je denkt..wat lult ie stom. Mijn ex had anorexia dus ik weet heel goed hoe het is om er mee om te gaan. Het feit dat jij nu al over afvallen praat komt op mij niet goed over.



en ja je hebt gelijk waarschijnlijk heb ik een lichaam waar anderen een moord voor plegen dat weet ik dondersgoed.. maar ik heb ietjes buikvet waar ik graag van af wil.. is dat dan zo slecht? ik denk helemaal niet aan afvallen maar aan aftrainen!
 
en ja je hebt gelijk waarschijnlijk heb ik een lichaam waar anderen een moord voor plegen dat weet ik dondersgoed.. maar ik heb ietjes buikvet waar ik graag van af wil.. is dat dan zo slecht? ik denk helemaal niet aan afvallen maar aan aftrainen!
Je hebt helemaal gelijk.
Wat je ook moet doen is reageren op de goede adviezen die je hebt gekregen, want zoveel als je je aangevallen voelt, zo negeer je de goede adviezen (of reageert er niet op).
Je eet te weinig, zeker voor iemand die gaat trainen.
Buikvet gaat net als ander vet er af door een cutschema op te stellen. Je lijf ziet er stukken beter uit met wat meer spiermassa, lijkt me slim om daarop te focussen (al was het maar dat cardio op lege maag en andere 'drastische maatregelen' alleen effectief zal zijn bij voldoende spiermassa - je lijf kan dan wat meer hebben, en schiet niet snel in overlevingsmodus).

Wil je nu neerzetten wat je eetschema en trainingsschema zal zijn de komende tijd? Want daar is ook al eerder advies over gegeven.
 
Goedzo!
Nou alleen nog om de 2,5 uur ongeveer gaan eten, en dan niet 1 worteltje ofzo... je merkt al dat je lijf meer nodig heeft: geef het dat dan ook! ;)

Om de 2,5 uur is niet persé nodig...
 
en ja je hebt gelijk waarschijnlijk heb ik een lichaam waar anderen een moord voor plegen dat weet ik dondersgoed.. maar ik heb ietjes buikvet waar ik graag van af wil.. is dat dan zo slecht? ik denk helemaal niet aan afvallen maar aan aftrainen!

afvallen of aftrainen... maakt niet uit hoe je het beestje noemt want het effect is hetzelfde.

Mijn eerdere posting was geen aanval maar een advies om je eerst te gaan concentreren op jezelf waarderen. Als een beetje buikvet je al dwars zit waardeer je jezelf niet genoeg óf ben je bang wat de buitenwereld van je zal vinden.

Zodra je accepteert hoe je bent kan je alles aan (zelfvertrouwen).... ook die grote stap om je lichaam te perfectioneren.

Zonder een grenzeloos zelfvertrouwen en zelfbeeld is kans op terugval een stuk groter. Want stel dat het afvallen/aftrainen nu niet lukt (of niet snel genoeg gaat) dan is het een stuk gemakkelijker om in een oud patroon terug te vallen dan een geheel nieuw patroon in te gaan. Als je zelfvertrouwen hebt heb je de kracht om het nieuwe pad in te gaan en ondanks eventuele tegenslagen af te maken!

Aansluitend advies is ga krachttraining doen.... liefst op een sportschool waar veel uitgezakte huisvrouwen en dikke huisvaders de apparaten bezet houden en vergelijk jezelf met hen én voel je superieur!!!
 
De halve dag niet eten is absurd weinig, dan liever om de 2,5 uur dan te weinig.

Ik eet zelf ook om het 1,5 á 2 uur,dit is voor mij meer om eventuele vreetbuien te voorkomen.Maar ik denk toch dat 2500 kcal 2500 kcal blijven...
 
Mijn voedingsschemaper dag is nu momenteel


om 10.00 musli of havermout

rond 12.00 een stuk fruit.. appel, banaan, kiwi of wat we in huis hebben

rond 15.00 neem ik weer een stukje fruit, of een wortel

rond 17.00 eet ik gewoon uitgebreid avondeten.. dat is dan een stukje vlees kip of vis ,.. met veel groentes erbij... tomaat komkommers en dergelijke..

rond 20.00... gtst tijd :D hehe blijf een vrouw.. kopje thee met een paar dadels of dergelijke.. of walnoten of andere noten..

en als ik na 20.00 weer honger heb neem ik wat groente wat van het avondeten is overgebleven..



-------

maar hoe zit dat met junkdagen.. ik las ergens dat dat is toegestaan want k voel me vet klote omdat ik een swirl op heb... hehe
 
Mijn voedingsschemaper dag is nu momenteel


om 10.00 musli of havermout

rond 12.00 een stuk fruit.. appel, banaan, kiwi of wat we in huis hebben

rond 15.00 neem ik weer een stukje fruit, of een wortel

rond 17.00 eet ik gewoon uitgebreid avondeten.. dat is dan een stukje vlees kip of vis ,.. met veel groentes erbij... tomaat komkommers en dergelijke..

rond 20.00... gtst tijd :D hehe blijf een vrouw.. kopje thee met een paar dadels of dergelijke.. of walnoten of andere noten..

en als ik na 20.00 weer honger heb neem ik wat groente wat van het avondeten is overgebleven..



-------

maar hoe zit dat met junkdagen.. ik las ergens dat dat is toegestaan want k voel me vet klote omdat ik een swirl op heb... hehe
VEEL TE WEINIG!
Zelfs met een Swirl er bij kom je nog niet aan de Kcal die je op een dag nodig hebt.
Als jij je klote voelt vanwege een Swirl...

ben je écht klaar om dingen te veranderen?
 
VEEL TE WEINIG!
Zelfs met een Swirl er bij kom je nog niet aan de Kcal die je op een dag nodig hebt.
Als jij je klote voelt vanwege een Swirl...

ben je écht klaar om dingen te veranderen?



heh... meen je dat? dat kan toch niet want ik ging berekenen hoeveel kc ik nodig had en ik ben een super klein meisje.. 1.54... en weeg ondertussen 47 kg... dus ik had rond de 1280 calorien nodig had ik ergens uitgerekend... weet je zeker dat dat te weinig is?????
 
Zucht, je maakt het jezelf wel erg moeilijk. De reacties die je krijgt zijn mijn inziens niet aanvallend bedoeld, begrijp dat je ze misschien zo kan interpreteren. Je geeft aan dat je een ex-anorexiapatiënt bent en daarna benoem je in je posts de drang om "vet' te verliezen en drastisch te willen sporten, met het oog op cardio. Dan is het toch niet zo gek dat mensen denken dat je 'nog' niet van je eetstoornis af bent? Maar goed, ik denk dat je hele goede adviezen hebt gekregen, neem eens de tijd om ze goed te lezen en maak van daaruit een goed begin. Laat je eerste doel niet het afvallen zijn, zorg eerst dat je een normaal eetpatroon krijgt. Zolang je geen normaal eetpatroon ontwikkeld, zul je sowieso blijven schommelen in gewicht en je buikvet niet 'blijvend' kwijtraken. Dat neemt de paniek/compensatiedrang ook niet weg.
 
Je hebt helemaal gelijk.
Wat je ook moet doen is reageren op de goede adviezen die je hebt gekregen, want zoveel als je je aangevallen voelt, zo negeer je de goede adviezen (of reageert er niet op).
Je eet te weinig, zeker voor iemand die gaat trainen.
Buikvet gaat net als ander vet er af door een cutschema op te stellen. Je lijf ziet er stukken beter uit met wat meer spiermassa, lijkt me slim om daarop te focussen (al was het maar dat cardio op lege maag en andere 'drastische maatregelen' alleen effectief zal zijn bij voldoende spiermassa - je lijf kan dan wat meer hebben, en schiet niet snel in overlevingsmodus).

Wil je nu neerzetten wat je eetschema en trainingsschema zal zijn de komende tijd? Want daar is ook al eerder advies over gegeven.

Daar ben ik volkomen mee eens, ik heb je een paar dingen uitgelegd...en ik probeer hier jou ook te helpen. Ik weet zelf hoe het is om een eetstoornis te hebben, maar helaas reageer je niet op mijn reacties.
 
In een goed voedingsschema is een maaltijd pas een volwaardige maaltijd als er eiwitten in zitten. Een stuk fruit is dus geen maaltijd!
Als je sport heb je meer Kcals nodig.
Doe eens dapper en maak een schema met eten op onderhoud, sport meegerekend. Daar ga je in mijn optiek héél veel mee bereiken.
 
Er zijn veel goede adviezen gegeven waar je wat aan hebt.
Succes!
 
Daar ben ik volkomen mee eens, ik heb je een paar dingen uitgelegd...en ik probeer hier jou ook te helpen. Ik weet zelf hoe het is om een eetstoornis te hebben, maar helaas reageer je niet op mijn reacties.



nee ik lees je adviezen echt wel hoor en stel het erg op prijs, maar ik had echt het gevoel alsof ik goed bezig was en verantwoord aan het eten was... Vind het ook apart dat jullie vinden dat ik te weinig eet..

wat eten jullie zoal dan? misschien helpt het mij als jullie een keer een voedingsschemahier plaatsen dan kan k kijken hoe jullie dat doen en wellicht kan ik daar wat van leren...
 
Kijk eens in de logjes die wij bijhouden bij de missbeachproof contest. Dan kun je zien wat wij zoal eten.
Succes!
 
Kijk eens in de logjes die wij bijhouden bij de missbeachproof contest. Dan kun je zien wat wij zoal eten.
Succes!


waar staat dat? kan je aub linken.. alvast bedankt :)
 
Back
Naar boven