AndroidHealthClinic

Hulp gezocht, totaal geen ervaring met fitness (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Uh,volgens mij is dat dus echt onzin.En de hongerbuikjes in Afrika komt door eiwit tekort.

Niet alleen eiwit zet je darmen aan het werk. Gewoon voedsel, zoals vezels zijn gewoon hard nodig om de stofwisseling hoog te houden..

literatuur zegt t ook? (ook eiwit tekort, maar dat is logisch als je niets eet.)
 
''het is gewoon zo dat je vet aanmaak groter wordt na 3 a 4 uur niets eten. (vandaar hongerbuikjes in Afrika)''.

De zin klopt volgens mij gewoon niet,zowel van de hongerbuikjes als dat je vet aanmaak groter wordt na 3 of 4 uur niets eten.
 
Die 'Buikjes' In Afrika ontstaan door scheurbuik, dat is een ziekte die ontstaat als je geen groente/fruit eet.
 
Opgeblazen hongerbuikje...
 
heb je in real-life begeleiding? Ik denk dat dat toch echt nodig is want aan deze internetridders heb je weinig als er niemand is die sociale controle op je uitoefent. Als je wel begeleiding hebt in je leven om je levenswijze onder controle te krijgen dan scheelt dat voor dit moment al heel wat. Wat ik wel weet is dat je moet opletten dat je niet door schiet in je gedrag, in de doelen die je stelt. Keep it real, attendeer anders een vriend/vriendin/ familielid erop dat je van plan bent om je lichaam wat strakker te maken d.m.v. trainen en eten, zodat zij iig op in kunnen grijpen zodra het fout gaat.
succes en lees je goed in!
 
Denk niet dat het scheurbuik is:http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheurbuik

''Algemeen eiwit-tekort:bij extreme voedseltekorten en hongersnood wordt vaak een dieet gegeten dat te weinig eiwitten bevat. Hierdoor ontstaat op de lange termijn vaak een tekort aan alle eiwitten, wat leidt tot het typische opgeblazen hongerbuikje''
(bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Deficiëntie_(medisch))

alsjeblieft zeg ... Wikipedia als bron. Op hogescholen en universiteiten worden de werkstukken zo erg de grond in gestampt als je wikipedia gebruikt ;-)

maargoed, ik zei ook dat eiwit tekort een heersend probleem daar is ;-)
 
heb je in real-life begeleiding? Ik denk dat dat toch echt nodig is want aan deze internetridders heb je weinig als er niemand is die sociale controle op je uitoefent. Als je wel begeleiding hebt in je leven om je levenswijze onder controle te krijgen dan scheelt dat voor dit moment al heel wat. Wat ik wel weet is dat je moet opletten dat je niet door schiet in je gedrag, in de doelen die je stelt. Keep it real, attendeer anders een vriend/vriendin/ familielid erop dat je van plan bent om je lichaam wat strakker te maken d.m.v. trainen en eten, zodat zij iig op in kunnen grijpen zodra het fout gaat.
succes en lees je goed in!

of course, zeker mee eens. Een beetje extra informatie kan nooit kwaad. Begeleiding wat jezelf in de familie -of vriendenkring hebt, werkt het beste.
 
''het is gewoon zo dat je vet aanmaak groter wordt na 3 a 4 uur niets eten. (vandaar hongerbuikjes in Afrika)''.

De zin klopt volgens mij gewoon niet,zowel van de hongerbuikjes als dat je vet aanmaak groter wordt na 3 of 4 uur niets eten.

ja, maar literatuur geeft dat ook maar aan Ballon. Bijvoorbeeld: J. Meyer (Action hero body, staan onderzoeken in.)
hongerbuikjes had ik het globaal over, in de trant van niets of weinig eten. Als je weinig eet, dan krijg je ook weinig eiwitten binnen --> weinig eiwit --> opgeblazen gevoel (hongerbuik)..
 
Een hongerbuikje is in ontwikkelingslanden een van de symptomen van kwashiorkor. Het hongerbuikje is oedeem. Dit ontstaat inderdaad door een tekort aan eiwitten.

Kwashiorkor — Kwashiorkor is characterized by marked muscle atrophy with normal or increased body fat. It is caused by inadequate protein intake in the presence of fair to good energy intake. Anorexia is almost universal. Physical examination findings include:

* Normal or nearly normal weight and height for age
* Anasarca
* Rounded prominence of the cheeks ("moon-face")
* Pursed appearance of the mouth
* Pitting edema in the lower extremities and periorbitally
* Dry, atrophic, peeling skin with confluent areas of hyperkeratosis and hyperpigmentation
* Dry, dull, hypopigmented hair that falls out or is easily plucked
* Hepatomegaly (from fatty liver infiltrates)
* Distended abdomen with dilated intestinal loops.

Adequate protein intake restores hair color, resulting in alternating loss of hair color interspersed between bands of normal pigmentation (flag sign).
Bron: UpToDate, Copyright tevens daar.

In geval van TS is scheurbuik het sowieso niet en ook dit valt zeer te betwijfelen. De kans is een stuk groter dat TS erg mager is en haar buik dus in verhouding 'dik' lijkt. Tel daarbij op dat TS aan een eetstoornis lijdt en aan een vertekent zelfbeeld en je weet dat het niet een van deze twee is.
 
bedankt allemaal voor de tips...


ik heb alleen nog een vraagje.. wat snacken jullie zoal..? en mag je uberhaupt wel snacken om de zoveel dagen??
 
bedankt allemaal voor de tips...


ik heb alleen nog een vraagje.. wat snacken jullie zoal..? en mag je uberhaupt wel snacken om de zoveel dagen??

natuurlijk!
Ik heb 1x per week een avondje met alcohol en chips, dan let ik echt niet op hoeveel er naar binnen gaat...
Verder kan ik 'los' gaan op ProteinBlock choco (wel vrij duur), cashewnootjes, en eigenlijk kan alles wel - mits het 'past' in je voedingsschema.
 
alcohol, chocolade(puur), cola, burgers, mcchicken...enz enz!
 
bedankt allemaal voor de tips...


ik heb alleen nog een vraagje.. wat snacken jullie zoal..? en mag je uberhaupt wel snacken om de zoveel dagen??

Ja zeker! Meestal de zaterdag met alcoholische dranken en wat eten, zoals chips ofzo. Meestal houd ik mijzelf nog in.

Dwarvenwarrior zegt het eigenlijk al... noten als tussendoortje is ontzettend goed.. (30 gram ofzo --> handje vol)

succes :-)
 
Ik zou het bij cashewnoten houden af en toe. Inplaats een avond los gaan met alcohol en chips ???
 
Ik zou het bij cashewnoten houden af en toe. Inplaats een avond los gaan met alcohol en chips ???



wat voor noten..? haha daar heb k echt nog nooit van gehoord.. got to google that !


maar ja ik heb me zelf een free ticket ijs gegeven 1 x in de week...
ik blijf een meisje.. and girls like ice cream :)
 
Ik zou het bij cashewnoten houden af en toe. Inplaats een avond los gaan met alcohol en chips ???

Cashewnoten..Zelf neem ik er daar iets minder van, liever walnoten, hazelnoten en amandelen :D
 
Cashewnoten..Zelf neem ik er daar iets minder van, liever walnoten, hazelnoten en amandelen :D

Het gaat niet echt om wat voor soort noten. Het is belangrijk dat je ongezouten noten eet en 30 gram per dag is wel best gebruikelijk.

- Pinda's
- Cashewnoten
- Walnoten

Toch gebruiken meer mensen cashewnoten, omdat dat eiwitrijk is en erg weinig verkeerde vetten.
Walnoten zijn weer goed voor de hersenen zeggen ze :p ( ook eiwitrijk, maar minder lekker :p)

etc.
 
Back
Naar boven