AndroidHealthClinic

Hulp gezocht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

roxasza

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2009
Berichten
40
Waardering
0
De laatste tijd doe ik cardio maar om de dag doe ik er 3 min bij *Zit nu op 27 min* En ik doe om de elke 5 min gwoon een min pauze wat wandelen ofzo is dat goed? want ongestoord zonder rust rennen bij mij gaat moeilijk(Joggen niet rennen)
Dankje:o

en verbrand je ook veel kcal met rennen?


En kan je van bodyweight training afvallen?
 
Het is sowieso goed om te joggen als je wat vet wilt verliezen, je verbrandt daar inderdaad erg veel kcal mee. Ik zou als je rond de 30 minuten zit eens proberen wat minder pauze te nemen, bijvoorbeeld om de 10 minuten. Dit kun je op termijn uitbreiden tot je 30 minuten aan een stuk door kunt lopen, waarna je naar de 40-50 minuten toe kunt werken wat een ideale tijdsperiode is voor cardio.
Als je goed blijft eten, rustig opbouwt en ook rustdagen inlast dan zal dat je vrij makkelijk lukken.
 
De laatste tijd doe ik cardio maar om de dag doe ik er 3 min bij *Zit nu op 27 min* En ik doe om de elke 5 min gwoon een min pauze wat wandelen ofzo is dat goed? want ongestoord zonder rust rennen bij mij gaat moeilijk(Joggen niet rennen)
Dankje:o

en verbrand je ook veel kcal met rennen?


En kan je van bodyweight training afvallen?


Zoals hierboven al stond, probeer je loopsetjes steeds iets langer te maken. Dus probeer bijvoorbeeld elke week 1 minuut langer achterelkaar te lopen. Probeer in zijn totaliteit niet meer dan 10% van je totaal per week omhoog te gaan. Dat is een goede regel om blessures te voorkomen.
En ja, je verbrand veel kcal met hardlopen, maar dat hangt af van hoe hard je loopt en wat je gewicht is. Je kan deze (uitgebreide) calculator gebruiken, al is het wel in het engels en moet je even omrekenen van miles naar km/u.
LINK

Succes met trainen!
 
Dit zijn allemaal goede adviezen waar je zeker wat aan kunt hebben.

Ik kan nog wat toevoegen. Als ik jou was; zou ik niet 1 doel stellen maar gewoon kijken hoever je kan komen. Steeds langer hardlopen en tussendoor steeds minder rusten. Natuurlijk is lichaamsbeweging het belangrijkste om vet te verbranden. bodyweighted exercises zijn dus ook goed.

Wil je nou alleen voor vetverbranding gaan, kun je ook met gewichten gaan trainen: lage intensiteit ( laag gewicht ) en veel herhalingen. bijvoorbeeld 3 setjes van 25 of zelfs 30 herhalingen met bijvoorbeeld bankdrukken.
 
Back
Naar boven