Fitness Seller

Hulp home gym gevraagd

Bezoekers in dit topic

Big Gerard

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
992
Waardering
67
Hi all,

Op dit moment ben ik druk met het uitzoeken van alle mogelijkheden inzake een homegym.
Ik heb niet de grootste ruimte beschikbaar, zeker niet als ik dat vergelijk met wat ik allemaal zie in het 'toon my gym' topic, echter zijn er waarschijnlijk ook mensen met een soortgelijke ruimte.

Ik heb niet heel veel nodig in mijn homegym, maar minimaal het volgende:
- Halfrack (inclusive monkeybar/pullupbar)
- Platform (homemade)
- Barbels (diverse)
- Dumbels
- Verstelbaar bankje
- Dip

Eventueel later nog een GHR/Romain Chair/Seated calf/Hyperextention, maar waarschijnlijk komt dat pas als ik wat groter woon.

Nu komt de vraag, ik zit met een ruimte van:
- 2,34 breed
- 2,82 lang
- 2,25 hoog (mogelijk kan ik dit nog wat hoger maken, door de vloer, wat te laten zakken).

Het liefst zet ik het halfrack op de kant die 2,34 breed is, echter is een barbel 220 cm en vraag ik mij is speling van 7 cm aan beide kanten voldoende is, dat lijkt mij eigenlijk wel, maar misschien zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Tevens heb je ook barbels van 200 cm, maar daar heb ik geen ervaring mee, is dat wat?
Daarnaast is bijvoorbeeld een SSB ook niet in 200 cm, maar enkel in 220 cm beschikbaar, dus mijn voorkeur gaat uit naar 220 cm.

Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zou ik natuurlijk ook het halfrack kunnen plaatsen op de kant van 2,82 meter, echter beperkt dit de ruimte om bijvoorbeeld het bankje op te bergen en in de toekomst nog een GHR bijvoorbeeld.

Hebben jullie misschien nog andere ideeen, waar ik niet aan heb gedacht.

Alvast bedankt.
 
Halfrack neerzetten op de 2,35 meter kant lijkt me niet praktisch. Al helemaal niet met het racken van het gewicht aan een stang van 2,2 meter met maar 7cm speling aan beide kanten en dan heb ik het nog niet eens over de ruimte die je over hebt tijdens de oefening. Dat gaat hem niet worden ben ik bang. Heb mijn halfrack ook een tijdje op een plek gehad met maar weinig ruimte en ik kan het je niet aanbevelen.

Barbell van 2 meter kan alleen als het past in het halfrack dat je aan gaat schaffen, meestal niet.
 
Halfrack neerzetten op de 2,35 meter kant lijkt me niet praktisch. Al helemaal niet met het racken van het gewicht aan een stang van 2,2 meter met maar 7cm speling aan beide kanten en dan heb ik het nog niet eens over de ruimte die je over hebt tijdens de oefening. Dat gaat hem niet worden ben ik bang. Heb mijn halfrack ook een tijdje op een plek gehad met maar weinig ruimte en ik kan het je niet aanbevelen.

Barbell van 2 meter kan alleen als het past in het halfrack dat je aan gaat schaffen, meestal niet.

Thanks voor je reactie!

Tegen beter weten in toch nog even gevraagd, dan zal ik het halfrack op de kant van 2,82 zetten.
Opzich zou ik dan ook voldoende plek moeten hebben.

Andere mensen nog ervaringen?
 
Ik heb 4x5 tegels van 50x50cm liggen en in de breedte (250cm dus) en dan heb ik nog 20cm over per kant dus totaal 290cm breed. Daar kan ik wel makkelijk plates op en af halen aan beide kanten met een 220cm barbell, moet lukken.
 
Zou idd de halfrack op de 2.82 kant zetten. 7cm per kant is echt weinig ivm op en afladen en uitvoeren van de oefening.
 
Back
Naar boven