XXL Nutrition

Hulp met afvallen

Bezoekers in dit topic

JelleO

Cool Novice
Lid geworden
22 dec 2016
Berichten
39
Waardering
5
Lengte
1m87
Massa
95kg
Vetpercentage
22%
Hallo,

Begin November werd bij mij vastgesteld dat mijn testosteron te laag staat. In afwachting van een behandeling met Sustanon (dat inmiddels werd goedgekeurd), gebruik ik Testim gel 50mg. In het begin kreeg ik de energie die ik nodig had, na een tweetal weken had ik toch 2 tot 3 tubes per dag nodig.
Door het te laag testosteron en de verkeerde levensstijl, ben ik met 1m87 toch 97,5kg zwaar, inclusief bierbuikje en vet op de borst (valt wel mee).
Begin december dan begonnen met krachttraining en gezonde voeding (veel groenten, mager vlees, weinig koolhydraten en weinig vet). Eigenlijk eet ik meestal wel gezond, behalve in het weekend.
Gezien dat dit weinig tot geen resultaat opleverde, ben ik twee weken geleden begonnen met calorieën tellen en eet ik een 1900Ckal per dag met uitzondering van trainingsdagen waarop ik extra eet. Ik gebruik een app die bijhoudt wat ik eet en een andere die bijhoudt wat ik verbrand in de sportschool. Beiden communiceren met elkaar. Bovendien heb ik alcohol volledig verbannen uit mijn dieet (voordien dronk ik toch wel meer dan de eenheden die je wekelijks zou mogen drinken)
Resultaat na 2 weken ernstig diëten, testosteron al een maand verhoogd met Testim, lever ontgiften met mariadistel, artisjok en zwarte radijs, alsook op zen minst 3 stevige trainingssessies per week waarin ik 40min krachttraining doe en 40min cardio is..... slechts....1,5kg.
Deze week ben ik zelfs van 94.8kg naar 95.6 gegaan.

Vragen zijn dan ook de volgende:

- is mijn lichaam nog steeds bezig met herstellen na lange periodes als een bourgondiër geleefd te hebben (veel restaurants, wijn, bier)? En wat kan ik hieraan doen om dit proces te versnellen?
- bouw ik sneller spieren op dan ik vet verlies (gewichtstoename terwijl ik harder train en dieet dan ooit)?
- is mijn voeding correct als ik 1900 calorieën per dag eet waarvan 50% proteïne, 25% vetten en 25% koolhydraten?
- buikomvang is van 100cm naar 97cm gegaan, als lichtpunt

Naar mijn bescheiden mening had ik gehoopt dat het iets sneller zou verlopen.

Ik zet in ieder geval door.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
- is mijn lichaam nog steeds bezig met herstellen na lange periodes als een bourgondiër geleefd te hebben (veel restaurants, wijn, bier)? En wat kan ik hieraan doen om dit proces te versnellen?
Naar mijn bescheiden mening bestaat dit niet
 
Langer volhouden, over een maand of 2 zal je zeker wel wat moeten gaan zien.
De tijd is nu nog zo kort.
 
Om antwoord te geven op je vragen

is mijn lichaam nog steeds bezig met herstellen na lange periodes als een bourgondiër geleefd te hebben (veel restaurants, wijn, bier)? En wat kan ik hieraan doen om dit proces te versnellen?
Hier heb ik ook nooit van gehoord. Ook naar mijn bescheiden mening is dit trijf (Lubach, 2016).

bouw ik sneller spieren op dan ik vet verlies (gewichtstoename terwijl ik harder train en dieet dan ooit)?
Dat geluk kan je hebben als je net bent begonnen met krachttraining.

is mijn voeding correct als ik 1900 calorieën per dag eet waarvan 50% proteïne, 25% vetten en 25% koolhydraten?
Lees de vetverlies- en voedingssticky's eens door op dit forum. Stel je plan van aanpak samen en post je eetschema eens op het voedingsforum voor feedback! (1900 lijkt mij wat weinig en ook aan je macroverhoudingen valt nog te sleutelen)

buikomvang is van 100cm naar 97cm gegaan, als lichtpunt
Kijk eens aan, dat is toch top! Laat je niet al te veel opjagen door het nummertje op de weegschaal. Niets kan zo schommelen als het lichaamsgewicht (weeg je bijvoorbeeld iedere dag op een vast moment en kijk naar de weekgemiddelden).
Je bent nog maar even bezig, en houd in je hoofd dat het eeecht niet zo snel gaat. Dan was denk ik iedereen ripped af :o.
 
Alvast bedankt voor de reacties!

Wat betreft voeding zal ik eens verder kijken, doch kan dit niet echt slecht zijn momenteel. Voor lunch had ik bijvoorbeeld linzen, blikje tonijn en twee hardgekookte eitjes. Etc.
 
Waarschijnlijk houd je nu wat meer vocht vast en is je gewicht daardoor wat toegenomen. Dat is normaal.

3cm buikomtrek in twee weken is helemaal niet verkeerd. Dat is gewoon heel goed. Voor mij gold destijds 1 kilo afvallen = ~1cm buikomtrek verliezen. Dat kan voor jou anders zijn natuurlijk.
 
Back
Naar boven