Fitness Seller

Hulp met begin droogtrainen

Bezoekers in dit topic

cookiemon

Novice
Lid geworden
12 feb 2015
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m66
Massa
63kg
Vetpercentage
29%
Hoi,

Ik ben Esther, word morgen 35 jaar en wil graag beginnen met cutten / droogtrainen.
Maar heb geen idee hoe ik moet beginnen met een schema maken en welke supplementen ik moet nemen / bestellen.

ik ben 1.66 cm, weeg 63 kg, heb een vetmassa van 29%. Graag zou ik deze terug willen brengen naar 20%.

ik sport zelf 5 - 6 keer per week. Dwz : 3 keer per week (ma/don/zat) in mijn eigen gym waar ik het volgende tot m'n beschikking heb : Loopband, fiets, crosstrainer qua cardio. Dumbells van 2 kg, 2,5 kg en een verstelbare dumbell waar op dit moment 5 kg op zit. Kettlebell van 8 kg, matje, buikspierapparaat, bokszak, springtouw en een homegym (christopeit SP10). Daarbij doe ik nog 2 - 3 keer per week karatetraining (din en/of woens/vrij en soms zondag) van 1 1/2 uur training per keer.

Ik gebruik op dit moment een preworkout van BSN (no expode 2.0) op de dagen dat ik in mn gym zit. Deze pak ik een half uur van te voren met een halve liter water (2 schepjes). Probeer in de ochtend voor het ontbijt te trainen maar kan dit maar om de week (behalve de zaterdag).

Wie helpt me waar ik moet beginnen qua voeding en supplementen?!? zie door de bomen het bos niet meer.
Over 4 maanden ga ik op vakantie en zou dan graag wat strakker in mn vel zitten.
Op zich heb ik al spieren maar wil heel graag vet verbranden met behoud van spiermassa.

Bedankt alvast voor alle hulp.
 
Laatst bewerkt:
Eet minder (behalve groente, daar moet je veel meer van gaan eten IMO)
doe krachttraining !
vul aan met cardio

Supplementen zijn niet nodig IMO, maar zou je iets kunnen gebruiken om een (vermeend) tekort aan te vullen (eiwitpoeder of een visolie, misschien vitamine-D). Die afval-supplementen werken marginaal als ze überhaupt al iets doen in de praktijk, vind ze zelf het geld niet waard op iets met cafeïne na (dat zit trouwens ook al in je BSN).
 
Het lijkt erop dat je training e.d. prima. Het verschil/vooruitgang zal voornamelijk geboekt worden middels juiste voeding. Begin eens met het opstellen van een voedingsschema a.d.h.v. jou energiebehoefte. Dit laatste dient uiteraard ook eerst berekend te worden..

Afhankelijk van heel veel factoren kun je ongeveer 2% vet per maand verliezen.
 
heb het volgende uitgerekend :

BMI : 22,8
BMR 1395
VVM 44,5 kg
Behoefte 1742 kal

Hoe begin ik nu met een goed schema ?! en moet dit 7 dagen in de week of mag je ook skippen? Wil graag een maandje of 3-4 cutten. HELLUP !!! Vind het moeilijk een begin te maken.
 
Heb even zitten puzzelen in een schema. zie bijlage. is zoiets haalbaar en goed??
 

Bijlagen

  • voeding.xlsx
    79,1 KB · Weergaven: 134
Ziet er over het algemeen prima uit. Zou alleen de eiwitten van Body & Fit vervangen voor een ander merk. De aardappelen kun je beter vervangen voor complexe/goede koolhydraten zoals zoete aardappel.
 
Super...... welk merk whey is goed ?! Gebruik nu de preworkout van BSN maar als ik kijk bij Prozis.com zie ik zoveel verschillende staan dat ik het niet meer zie.

Zal de aardappel vervangen voor andere koolhydraten. zal nog eens speuren.

Bedankt weer...... ik kom nu wel een stap verder.
 
XXL Nutrition raden de meeste aan vanuit hier.
 
Als je aardappelen wil eten kan gewoon. Het gaat erom varieer. Aardappelen/rijst/zoete aardappel/quinoa etc.
 
Back
Naar boven