AndroidHealthClinic

Hulp met conditie!

richard2003

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb gemerkt dat mijn conditie zwaar acheruit is gegaan.
Heeft iemand een schema om mij te helpen...

Mijn vet% is erg laag en ik wil niet veel kwijt raken.

Help me aub

Begin eerst maar es met 2x per week half uurtje hardlopen. Als je conditie heel slecht is, doet dit al wonderen, en zul je niet al te veel vet kwijt raken.
Succes.

Eindelijk eens iets waar ik mee van dienst zou kunnen zijn! :p

Maar vertel eerst eens hoe slecht je conditie is en wat je er aan wil doen? (zwemmen? Hardlopen? Fietsen?)

Je kunt je conditie namelijk redelijk snel opbouwen met interval trainingen....

Maar interval is dan ook weer DE manier om vet te verbranden als ik met niet vergis :)

Moen zei:
Maar interval is dan ook weer DE manier om vet te verbranden als ik met niet vergis :)

True, true, maar ik denk ook dat het onmogelijk is om conditie op te bouwen zonder vet te verbranden.

Je zal gewoon wat je verbrand tijdens je conditietrainingen en er weer bij moeten eten! Dus meer eten is denk ik de sleutel! :)

Al twijfel ik op dit moement wel eraan of hardlopen met een constante hardslag tussen de 120 en 145 voor een halfuur niet meer resultaat voor vetverbranding oplevert dan een half uur intervallen waarbij je hartslag schommelt tussen de 100/110 en de 160/170....

Dus met die stelling ben ik het ook weer niet 100% mee eens.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Mijn conditie is heel erg slecht! Ik fitness a ruim 2 jaar, maar doe al ruim 2 jaar niet aan conditie training! Daarvoor fietsde ik 5x per week 12KM heen ern 12KM terug elke dag. Nu niks, vorige week 2 km rennen en ik was helemaal kapot. Zo erg dat ik het gevoel had dat ik moest overgeven. Vroeger ging ik in de zomer 1x per 2 weken 10km hardlopen.

Kortom conditie is ECHT ZWAAR SLECHT

worden bij jou op de sportschool spinninglessen gegeven? Dat is zeer goed om in het begin je conditie mee op te bouwen.

Ga gewoon dagelijks een kwartiertje joggen en eet evt wat extra eiwitten dan verbrand je normaal enkel vet.

Je kunt het ook met een soort interval opbouwen.

Ga eerst 2 minuten hardlopen en 2 minuten gewoon lopen en dat gewoon een rondje wat je in gedachte heb, en bouw dat elke week met een minuutje extra hardlopen op. Dus dan 3 minuten om 2 en dan 4 minuten om 2 enz.

En dan de 2 of 3 keer per week die je aangeeft, dit is een vrij makkelijk en een vrij goed vol te houden methode!

nou als jij 2 km aan een stuk door kunt rennen vind ik dat knap... ik ben al na 2 minuten rennen kapot, maarja ik heb dus ook een bagger conditie.

Voortaan 's morgens rennen denk ik :)

Dan is het mss tijd om wat conditietraining te gaan doen ja :)

Emizea zei:
Je kunt het ook met een soort interval opbouwen.

Ga eerst 2 minuten hardlopen en 2 minuten gewoon lopen en dat gewoon een rondje wat je in gedachte heb, en bouw dat elke week met een minuutje extra hardlopen op. Dus dan 3 minuten om 2 en dan 4 minuten om 2 enz.

En dan de 2 of 3 keer per week die je aangeeft, dit is een vrij makkelijk en een vrij goed vol te houden methode!

:thumb: dit is een goede methode ja.. alleen vind ik persoonlijk hardlopen een nare manier van cardio, met 110 kilo op me frame krijg ik al snel last van me knieen..

ik zou eigenlijk moeten gaan zwemmen, maarjah, de tijd is al spaarzaam..
fiets wel dagelijks 10-12 km heen naar me werk en 10-12 km terug.

Roeien op een ergometer :cool: Non-impact en je conditie schiet vooruit, enige is dat het nog al saai kan zijn als je langer dan 20 minuten op zo'n apparaat aan de slag gaat. Maar voordeel is dat je op je eigen niveau kan beginnen, wel een Concept2 gebruiken. Die heeft een instelbare weerstand, stand 3-4 is goed genoeg zelfs voor gevorderden.

Moet we die wel hebben op de gym :( dat roeiapp. van ons is nog van voor de oorlog heb ik het idee..

jaa een interval training is het beste hiervoor,

gewoon lekker gaan fietsen.

ik kon het ook goed merken toen ik een tijdje ging fietsen, gewoon buiten op de mountain bike, hartslag niet te hoog, kon na 3 weken al merkbaar langer fietsen en voelde me veel fitter.

dat je vet% al super laag is en dat je niet nog lager wilt, is een beetje ongeloofwaardig imo, tenzij je al rond 6% zit ofzo dan kan ik het wel begrijpen...

-edit-

Epic bump trouwens :D

3 maal 10m roeien op de concept 2 krijg je echt een sterke conditie van

Conditie opbouwen = cardio (en dan liefst interval)
Cardio en niet willen dat je VP daalt = cardio + meer/evenveel cals eten dan/als je verbrand.

Goed eetschema en weten wat je verbrand bij de intensiteit van je cardio.

Volgens mij geen rockerscience toch?

Terug
Naar boven