Fitness Seller

Hulp met gerecht

Bezoekers in dit topic

MC H3aDsH0T

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 okt 2009
Berichten
1.699
Waardering
232
Lengte
1m68
Massa
75kg
Vetpercentage
20%
Yo,

Voor m'n eetschema eet ik dagelijks rond middagstijd en nog eens om 3 uur 150 g zilvervliesrijst & 100 g kipfilet.
Ik bereid het meestal als volgt:

1) Rijst koken
2) Groenten snijden (hangt ervan af, uien/brocolli/champignons/wortels/paprika; meestal een combinatie van 3 hieruit)
3) Kipfilet afwegen en in blokjes snijden (hangt standaard geen vet meer aan)
4) 2 & 3 in een pan gooien met olijfolie; braden tot gaar
5) Rijst erbij en eten maar (of in een potje en koelkast in voor op school)

Ik heb de laatste tijd geëxperimenteerd met het marineren van de kipfilet met sojasaus/olie & knoflookkruiden (laten intrekken) en/of het toevoegen van sojasaus/olie aan de pan voor een betere smaak maar ik krijg die smaak er gewoon niet door. Erger nog, de geur is wel lekker maar ik krijg de smaak gewoon niet in de kip/groenten.
Hebben jullie enige tips of tricks waardoor dit wel kan? En zijn er andere combinaties waardoor het vlees en de groenten wat sappiger worden doch niet aan voedingswaarden zullen verliezen?

Alvast bedankt! :)

P.S: Zal de volgende keer als ik kook eens een fotootje online gooien ;)
 
Hoelang heb je het kipfilet op het vuur? Ik bakte het vroeger altijd vrij snel, na een tip van een vriend ging ik het wat langzamer garen en daardoor bleef de kip een stuk malser.
 
Hoelang heb je het kipfilet op het vuur? Ik bakte het vroeger altijd vrij snel, na een tip van een vriend ging ik het wat langzamer garen en daardoor bleef de kip een stuk malser.
Ik bak het geheel ongeveer 10 minuten (eigenlijk gewoon tot ik zie dat het vlees goed door is (geen rauwe stukjes). Korter bakken gaat niet -> het is niet meer 100 % door :p
 
hoe lang laat je de kip in marinade staan voordat je het gaat bakken?
 
Hoelang heb je het gemarineerd?
Ik bak mijn kip altijd met sambal en giet het sap van ananas (uit blik) over mijn rijst
 
Ik versnipper mijn rode uien en knoflook. Dan gooi ik er wat kruiden bij en meng dit geheel met wat water. Daarna pak ik mijn kipfilet en smeer het erop. Vervolgens stop ik het in een boterham zakje en laat het in de koeling staan voor een tijdje. Als het etenstijd is doe ik hem in de oven en tadaa! Dit is zooo lekker, de ui en knoflook gaan soort van karameliseren.
 
probeer eens een andere ketjap. Ik ben zelf een groot fan van Kaki Tiga.

2ang5t.jpg


en voor de voedingswaarde: http://farm4.static.flickr.com/3118/2835839882_21406cbfd8_o.jpg
 
hoe lang laat je de kip in marinade staan voordat je het gaat bakken?

Een halfuurtje :p

Hoelang heb je het gemarineerd?
Ik bak mijn kip altijd met sambal en giet het sap van ananas (uit blik) over mijn rijst

Nice tip, I'll try :p Sambal eet ik niet, dus het zal de ananas worden :p

Ik versnipper mijn rode uien en knoflook. Dan gooi ik er wat kruiden bij en meng dit geheel met wat water. Daarna pak ik mijn kipfilet en smeer het erop. Vervolgens stop ik het in een boterham zakje en laat het in de koeling staan voor een tijdje. Als het etenstijd is doe ik hem in de oven en tadaa! Dit is zooo lekker, de ui en knoflook gaan soort van karameliseren.

Thx voor de tip, I'll try :)

probeer eens een andere ketjap. Ik ben zelf een groot fan van Kaki Tiga.

2ang5t.jpg


en voor de voedingswaarde: http://farm4.static.flickr.com/3118/2835839882_21406cbfd8_o.jpg

Wel een stomme vraag, maar die ketjap, kun je daar mee bakken/braden want ik heb het altijd gewoon gebruikt op rijst :p

De bedoeling is dat de groenten & het vlees sappiger worden zodat ik mijn rijst met de "saus" hiervan kan mixen terwijl ik het geheel op eet. (Zo zit ik niet gewoon droge rijst te vreten :p)
 
ik heb ooit eens gelezen dat je een saus van kwark en kerriepoeder kan maken. eventueel verdunnen met water of melk. ik heb zelf nog nooit geprobeerd
 
Gezonde Tsatsiki:
2 deciliter(s) yoghurt of kwark (mager)
4 eetlepel(s) komkommer (geraspt)
6 blaadje(s) munt (vers)
naar smaak peper
1 teentje(s) knoflook

Bereidingswijze
- Knip de blaadjes munt fijn.
- Roer de yoghurt uit met de geraspte komkommer, de munt en de vers gemalen peper.
- Pers het teentje knoflook uit boven het yoghurtmengsel en roer het er goed doorheen.
- Lekker met bruin stokbrood met sesamzaad.
 
a(d)vocaat nemen.
 
Gezonde Tsatsiki:
2 deciliter(s) yoghurt of kwark (mager)
4 eetlepel(s) komkommer (geraspt)
6 blaadje(s) munt (vers)
naar smaak peper
1 teentje(s) knoflook

Bereidingswijze
- Knip de blaadjes munt fijn.
- Roer de yoghurt uit met de geraspte komkommer, de munt en de vers gemalen peper.
- Pers het teentje knoflook uit boven het yoghurtmengsel en roer het er goed doorheen.
- Lekker met bruin stokbrood met sesamzaad.

Dit is zeker een aanrader!
 
Gooi er wat kokosmelk, garam masala en limoensap doorheen. Heb je direct een half Oosters gerecht met een stuk meer smaak dan die droge kip, groenten en rijst...
Exacte voedingswaarden zal je moeten uitrekenen, hou me daar niet mee bezig. :D

Als je gewoon meer smaak in je kip wil, haal je ze van de slager (niet uit de supermarkt) en rol je de stukjes even door een beetje bloem voor je ze bakt. Zo schroei je ze dicht en verlies je minder smaak.
 
marinade moet veel sterker van smaak zijn dan de uiteindelijke smaak die op het vlees wilt hebben eigenlijk moet de marinade te sterk zijn om normaal te eten .
 
Bedankt voor jullie tips jongens, ik zal eens allemaal proberen :) :p
 
Back
Naar boven