Fitness Seller

Hulp met gewicht

Bezoekers in dit topic

kazanneke

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
68
Waardering
0
Hallo

Zal me ff voorstellen

Ben 22 jaar weeg op het moment 74 Kg en ben 1m85.
Ben al een tijdje bezig met op mijn voeding te letten en dergelijke (ongeveer al 3 maand ofzo) en ben +- 15 kg afgevallen. Mijn doel is om 70 Kg te wegen, maar die laatste kilootjes willen er echt niet af.
Ik had gehoopt of jullie me soms nog raad konden geven hoe het me zal lukken die laatste er ook nog af te krijgen.

zal ook even posten wat ik eet:

smorgens rond 8 uur gewoon ontbijtgranen met magere melk (kellogs zonder suiker of fitness ontbijtgranen), dan eet ik er nog een kommetje fruitsla bij en magere yoghurt.

10 uur stuk fruit, appelsien,appel,kiwi (1 van de drie neem ik)

12 uur 2 sneetjes bruin brood. 1 sneetje met 4 schijfjes komkommer en 2 schijfjes tomaat en het ander sneetje brood met gerookt vlees.

om 16 uur eet ik dan nog een kommetje fruitsla of soja magere yoghurt en meestal drink ik ook hierbij groene thee.

rond 18 uur / 18.30 is het meestal wat de pot schaft. Dit varieert van kipfilet met een slaatje (het slaatje wel met vinagraitesaus en olijfolie) of op andere dagen vis (zalm of kabeljauw of scampies met kruiden) ook altijd met een slaatje. Als afwisseling van het slaatje eet ik er meestal rode kool of andere groenten bij zoals prei,bloemkool,enzovoort.

Drink elke dag 2 Liter water per dag of meer.

Dit was zowat mijn voeding. Zal ook ff mijn fitness schema posten.

3 keer in de week doe ik kracht training, aangezien ik nog maar een maandje bezig ben met fitness ben ik nog bezig met een full body schema voor kracht.

Dit houdt in dat ik dus 1 borstoefening doen 3x12, 1 rugoefening 3x12, 1 triceps 3x12, 1 biceps 3x12, 1 beenoefening 3x12 en 1 schouderoefening 3x12
Dit alles met normaal gewicht, niet te licht niet te zwaar.

Cardio: Elke morgen voor ontbijt 30 minuten cardio (hometrainer), lage intensiteit.

Dan van maandag tot en met vrijdag doe ik elke dag cardio: meestal na de middag. Fiets dan minstens 1 uur/ 1.5 uur. soms roei ik nog 20 minuten na mijn 1/1.5 uur fietsen.

Op maandag, woensdag, vrijdag doe ik krachttraining en dan erna mijn cardio zoals hierboven beschreven.

Heb al verschillende formules op het forum zien staan ivm met de hoeveelheid kalorieën dat iemand mag innemen, hoe hoog de hartslag mag zijn enzovoort.

Ik zou rond de 2690 kalorieën mogen innemen denk ik dan, dus om wat gewicht te verliezen zou ik er beetje onder moeten gaan heb ik begrepen met wat ik al kon lezen in andere posts?

Dan ook de hartslag zou +- 125 mogen/moeten zijn, maar als ik aan cardio doe (fietsen in mijn geval) dan kan ik dus met redelijke intensiteit fietsen en komt mijn harslag niet boven de 110.

Maar hier zit dus een beetje mijn probleem, ik speel vrij intensief tafeltennis ook competitie (nationaal niveau), en aangezien ik nu al redelijk dikke(gespierde + natuurlijk ook vet) bovenbenen heb wil ik dus niet al te intensief gaan trainen, zodat mijn benen bovenbenen niet nog dikker gaan worden :s

Op dinsdag,woensdag en donderdag heb ik training tafeltennis, 2.5 uur per dag (van 19uur tot +- 23 uur) en zaterdag heb ik competitie.

Dus naar mijn mening: ik fiets elke dag minstens 1.5 uur + dinsdag,woensdag en donderdag nog tafeltennis training, zou ik toch wel genoeg beweging moeten hebben om gewicht te verliezen. Btw op zaterdag doe ik geen cardio aangezien ik dan competitie heb en op zondag plan ik mijn rustdag.

Ik hoop dat het beetje duidelijk is, dus mijn doel is om die laatste 4 kilootjes er ook nog af te krijgen aangezien het bij tafeltennis echt op neerkomt om snel te kunnen bewegen. Aan kracht hoef ik niet echt veel te doen omdat ik niet echt super gespierde armen ofzo moet hebben aangezien dat niet handig is met mijn sport.

hopelijk kunnen jullie me helpen en me raad geven.
Sorry voor de lange tekst :)
Grtz
 
waarom zou je 70 kg willen wegen bij 1.85 ???
 
70kg voor 1m85 is wat magertjes. Ik zou niet zozeer met de kilo's bezig zijn maar meer met wwat de samenstelling van je lichaam is. Je vetpercentage is belangrijker dan je gewicht.
 
Euhm heb klein beetje een buikje en zoals ik al zei men bovenbenen zijn ook redelijk dik, de buitenkant is redelijk gespierd maar de binnekant van mijn bovenbenen is het wel vet, ter hoogte van de lies zeg maar. En met het buikje bedoel ik dan, je ziet wel de bovenste buikspieren maar de onderste niet en daar zit een vetlaagje en dat wil ik zeker en vast weg hebben.
En aangezien plaatselijk vet verbranden niet gaat, blijf ik maar cardio doen tot het weg is en veel buikspier oefeningen doen. En de reden waarom ik 70 kg wil wegen is gewoon het laagste gewicht dat ik wil gaan en dan zou ik willen stoppen met vetverbranding in de hoop dat mijn bovenbenen dan toch al iets dunner zijn geworden en mijn vetlaagje van mijn buik ook weg is.

Dan blijf ik natuurlijk wel cardio doen om het te onderhouden maar dan ga ik meer aan kracht training doen om mijn spieren een beetje beter te laten uitkomen, maar zeker niet om massa, want massa heb ik niet echt nodig.

hopelijk snap je er iets van en zo niet, dan hoop ik dat er nog altijd iemand is die me zou kunnen helpen of raad kan geven om die laatste overtollige kilootjes weg te krijgen want ben echt ten einde raad.

Een oplossing zou kunnen zijn dat ik nog meer cardio kan doen, heb er genoeg tijd voor, of bepaalde voeding uit het schemal halen en verwisselen met iets anders maar minder eten hopelijk niet want dan zie ik helemaal scheel v/d honger.
 
En zou er iemand me kunnen zeggen wat mijn vetpercentage is, want in de sportschool waar ik ga doen ze niks moeite.
Heb al op internet sites gezien waar je gewicht en lengte enzo moet invullen en dan krijg je een percentage te zien maar dan komt het op 21 %, weet niet of het juist is...
 
valt moeilijk te zeggen zelfs niet op foto's.
veel van die berekeningen op internet kloppen ook voor geen ruk. want enkel uit je lengte en gewicht valt dat niet te bepalen.
 
je kan trouwens ook gewoon spieren opbouwen en vet verliezen, dat lijkt me handiger :rolleyes:
 
laat gewoon even een foto zien, kunnen we het beoordelen. denk dat de meesten hier redelijk kunnen schatten
 
Een vetpercentage van 21% bij 74kg en 1,85m? Ben je dan een vette ecto of een ongezond etende ondervoede meso?

Afgaande op dat gemeten vetpercentage wat niet heel duidelijk is is je vet-vrije-massa 58,46 kg. Als je vetpercentage 10% (laten we zeggen dat je dan je beoogde buikspierdoel wel hebt behaald) zou zijn bij die VVM, zou je 65 kilo wegen.

Aangezien je al 15 kilo bent afgevallen lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat je vetmeting klopt of je hebt erg weinig spieren.

In het laatste geval zou ik naar een goede basis cutten en dan keihard spieren bouwen.

Dikke benen bij het gewicht dat je aangeeft? Heb je geen bovenlijf dan? ;)
 
ja duidelijk dat dat geen goede meting / berekening is geweest.
 
damn kerel, ik ben iets kleiner dan jij, maar kon niet wachten van jouw huidige gewicht af te komen en mn BW omhoog te kunnen brengen na een blessure :D
ongelooflijk dat je het advies krijgt te gaan cutten...
 
Ik hoop dat het beetje duidelijk is, dus mijn doel is om die laatste 4 kilootjes er ook nog af te krijgen aangezien het bij tafeltennis echt op neerkomt om snel te kunnen bewegen. Aan kracht hoef ik niet echt veel te doen omdat ik niet echt super gespierde armen ofzo moet hebben aangezien dat niet handig is met mijn sport.

waarom train je dan?
 
Ik doe over het algemeen vooral cardio, maar had gelezen dat spieren meer vet/kcal verbranden dus beetje krachttraining zal geen kwaad kunnen dacht ik :s
Het is eigelijk meer om mijn bovenbenen en buikje weg te krijgen en de krachttraining doe ik om gewoon een beetje algemeen spierversterking, mijn probleem is een beetje dat ik zo van die benen heb zoals die sprint schaatsers, dikke bovenbenen en redelijk dunne onderbenen, daarom wil ik gewoon het vet weg krijgen in mijn bovenbenen dat ze in vergelijking met mijn onderbenen beetje normaal zijn (i know plaatselijk vet verbranden gaat niet), daarom had ik jullie raad nodig, misschien dat jullie me konden helpen, misschien dat mijn voeding niet goed is of dat ik andere cardio oefeningen moet doen of iets dergelijk

En dan de reden waarom ik niet al te veel kracht training wil doen voor mijn bovenlichaam is omdat ik schrik heb dat ik helemaal stijf zal zijn of mijn spieren niet genoeg ontspannen zullen zijn om competitie te spelen of te kunnen trainen
 
ah oké dat is idd waar ja.

ik kan niet veel vreemds bespeuren in je schema. je cardio't veel en je voeding is ook wel in orde.
je moet gewoon je onderhoud berekenen en daar 500 kcal onder gaan zitten. val je dan nog niet af dan eet je altijd nog meer dan je verbruikt. eventueel kun je je kcal inname dan nog meer verlagen maar let wel op dat je genoeg groenten en fruit blijft eten.
en bedenk wel, dat laatste vet op de buik is het allermoeilijkste om eraf te krijgen.
 
Aangezien hij al aan het dieten was, zou ik niet de calorie-inname nogmaals verlagen, metabolisme moet ook blijven werken. Gewoon meer eten per dag tot je 6 keer eet en dan intervalcardio. Tenzij je al 6 keer eet per dag. Dan gaat het heel lastig worden. Voor je vetpercentage bestaan er weegschalen die je zo in de winkel kan kopen, zijn ook niet echt accuraat. Het beste is zo een caliper, die je wel op internetsites en dergelijke kan bestellen. Post eens een foto want een mening van een ander kan zoveel wonderen doen. Jij vind mss dat je een buikje en dikke benen hebt maar is dat zo als je naar je buik kijkt of in de spiegel?
 
Heb momenteel geen foto maar bijvoorbeeld bij mijn buik kan ik zo onderaan toch wel beetje vel vastnemen, niet erg veel maar toch wel iets, ik weet dat het normaal is, maar zou het wel graag weg hebben, zelfde met mijn benen, het is niet dat ik het er supersnel af wil hebben, heb tijd genoeg, alleszins tot volgende zomer.

De tussendoortjes die ik eet zijn meestal fruitsla ( paar dagen op voorhand gemaakt meestal, gewoon maar uit de koelkast te nemen), hierin zitten stukjes banaan,appel,meloen,kiwi,appelsien. Misschien dat hier te veel suikers inzitten?? :s

zal wel eens proberen om echt kleine maaltijden te eten maar meerdere keren op een dag.

Misschien een reden waarom ik het vet of gewicht moeilijk weg krijg is omdat ik vroeg echt ongezond at? ( smorgens niet eten, smiddags 3-4 boterhammen meestal wit brood, dan tussendoortjes zoals chocolade zoveel ik zelf wou en zeker 4 tot 5 keer frieten met curryworst en mayonaise per week en op de andere dagen was het wel gezonder maar ook niet om te zeggen dat het gezond genoeg was om af te vallen. Daarom woog ik vroeger ook 92 kg en kon ik totaal niet meer in mijn kleren.

Heb nog wat verder gezocht op de site hier en zag een schema staan dat iemand had opgesteld voor iemand die ook wou dieeten + cardio:

Zag er zo uit: 08.00 uur havermout met 5 eieren waarvan 1 met dooier, groene thee, eetlepel lijnzaadolie

11 uur: 1 volkoren boterham met kalkoen/kipfilet

13.30: 1 volkoren boterham met sla en tonijn uit blik op waterbasis.

half uur of uurtje voor de training nog een banaantje (15.30 uur cardio training)

17.30: avondeten, bonen, brocoli, 200 gram kipfilet

20.30: 250 gram magere kwark

23.00: schaaltje magere yoghurt

Als ik dit dan lees dan denk ik toch dat als iemand dit eet en gewicht/vet wil kwijt raken, dat dit toch veeeeel te veel eten is voor 1 dag? Persoonlijk zou ik het niet eens binnekrijgen zoveel. Ik weet dat andere mensen hier meer eten maar dat is om spieren te krijgen of iets dergelijks maar voor een dieet?

Dus zal nu proberen om meerdere maaltijden op een dag te eten (6-7), zullen er dan wel super kleine zijn.
 
nou dat is helemaal niet te veel hoor vooral niet voor een man:eek:
eerder veel te weinig
je moet je motertje draaiende houden dus je stofwisseling daar val je van af te weinig eten werkt averechts....
mits je wel iets onder je behoefte zit.....
dat schema lijkt eerder een schema voor een vrouw
reken even je onderhoud uit met sporttoeslag en werk enzo en daar 500 kcal onder gaan zitten en natuurlijk trainen ook kracht dan komt het wel goed en zul je wel je doel bereiken;)
let er wel op dat als je krachttraining gaat doen dat je ook aankomt in kg want spieren wegen zwaarder als vet....zoals we allemaal weten hier:D en houdt je vetperc. in de gaten ;)
succes
 
Ok na 2 dagen wat uit testen van eten ben ik 2 Kg aangekomen...zucht, 2 dagen 2 kg!!!! dus op het moment 1 m 85 en 75 kg. Wil rond de 70-71 komen, mijn eten is bijna hetzelfde gebleven, zie eerste post, het enige dat ik heb gedaan is maar 30 min cardio per dag + dan mijn 2 uur tafeltennistraining, wat er nog veranderd is, heb mijn 4 uurtje verwisseld, dus geen fruitsla of magere yoghurt, maar vanillepudding 125 gr van soja ( kan er echt niet afblijven :s ). Het kan toch niet zijn dat ik door die twee dagen geen fruitsla te eten maar vanillepudding dat ik 2 kg ben aangekomen?

Heb wat geprobeerd om een schema te maken voor mijn eerste dag, enige opmerkingen en commentaar zijn altijd welkom, mijn doel is dus om af te vallen en niet zo zeer om super breed te worden.

Dag1:

8 uur: 50 gram All bran + 125 ml magere melk + groene thee
10 uur: 1 sneetje bruin brood met kipfilet
12 uur: 1 sneetje bruin brood met kipfilet en 2 eitjes
14 uur: 250 magere kwark
16 uur: 1 schaaltje magere yoghurt
avondeten rond 18/18.30 uur: weet ik nog niet goed

Dit is de eerste dag van mijn dieet, graag opmerkingen zodat ik het kan verbeteren en suggesties voor mijn avondeten zijn ook welkom.

Thx
 
ik denk echt dat je te weinig eet voor het geen wat je allemaal doet aan sport
je vertraagd je stofwisseling probeer rustig aan meer te gaan eten en wt brood vervangen voor havermout en brinta of rijst de beter kh bronnen

en maak je niet druk over die 2 kg dat kan nooit vet zijn misschien vocht door zout ofzo....smorgens zou ik iets meer eiwitten nemen bijv kwark ipv yoghurt en iets meer kh dus iets van 75 gr havermout....
 
Back
Naar boven