AndroidHealthClinic

Hulp met gewicht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hoi hoi hoi, ok mijn eerste dag dat ik geprobeerd heb om meer te eten, smorgens dus die all bran met melk en groene thee dan om 10 uur een sneetje brood met kipfilet, om 12 weer een sneetje brood met kipfilet en twee eitjes.
Na de middag rond 14 uur heb ik 250 gr kwark gegeten, en om 16 uur nog eens 150 gr magere yoghurt met vrij veel fruit tussen, dan als avond eten rond half 7 wist ik niet goed wat ik moest nemen. Na lang zoeken heb ik maar 100 gram zalm gegeten met 100 gram kabeljauw en 100 gram scampi's gegeten met currykruiden en 200 gram prei (met sausje: melk en maizena).

Voor ik aan het avond eten begon dacht ik, ik ben toch al heel de dag aan het eten en had ik het vermoeden dat ik ook al te veel had gegeten, dus kon het me ook niet meer schelen of ik savonds nu ook nog te veel at :).

Heb voor mijn ontbijt, dus op nuchtere maag een 40 tal minuten gefietst en savonds had ik tafeltennis training +- 2 uur.

Vandaag ging ik met veel schrik op die weegschaal staan, maar tot mijn grote verbazing was ik dus 500 gram afgevallen. Heb me heel de dag volgepropt met eten, weliswaar gezond eten maar toch, heb nooit het gevoel gehad dat ik honger had, misselijk werd, zwarte vlekken voor mijn ogen zoals vroeger toen ik wou dieeten en minder ging eten.
Ook op de avond training kon ik gewoon 2 uur voluit gaan zonder problemen.

Met andere woorden gewoon een geweldige dag, zonder slecht voelen.

Dus naomi je bent al heeeeel hard bedankt voor je raad om meer te eten, wordt echt geapprecieerd. Maar iemand die van 92 kg komt en wil afvallen en je vraagt hem om meer te eten dan hij normaal gewoon is, doet het wel even raar, gewoon uit schrik om nog meer bij te komen.

Gisteren heb ik dan nog wat gelezen hier en daar over koolhydraten en eiwitten enzovoort. Maar had daarover nog paar vraagjes dus als iemand me wat antwoorden zou kunnen geven zou wel interessant zijn.

Dus er werd gezegd dat je dus voor een krachttraining serieus moet eten (+- 1.5 tot 2 uur ervoor). Vooral koolhydraten maar ook eiwitten, dit omdat koolhydraten de spieren energie zouden geven om te kunnen werken, maar ook omdat je lichaam energie nodig heeft om te functioneren. De eiwitten zouden dienen voor het herstel van de spieren tijdens en na de training.

Dus nu komen mijn vragen: klopt dit een beetje wat ik kort heb samengevat wat ik heb gelezen.

Wat ik ook las was dat je lichaam de koolhydraten zou omzetten naar suikers, om zo energie overal te kunnen geven waar nodig is. Dan weer een vraagje hierover is dan: waarom moet je de koolhydraten innemen 1.5-2 uur voor de training? je lichaam zet ze om in suikers maar je wacht dan twee uur voor je aan de kracht training begint, zijn die suikers dan al niet opgeslagen als vet?

Dan mijn laatste vraag was nog hoeveel koolhydraten en eiwitten zou voor mij voldoende zijn op de dagen dat ik kracht training doe + cardio. Want heb geen flauw idee wat voldoende is. Vanmorgen heb ik dan mijn kom havermout gegeten met magere melk, smaak was niet echt schitterend dus nog een lepel honing bijgedaan met nog wat rozijnen, hmmmm nog nooit zo goed gegeten :) , die kom met melk, honing en rozijnen zouden die genoeg zijn om te gaan fitnessen: KT+cardio, wetende dat mijn KT een full body schema is met voor elke spiergroep 1 oefening die ik dan 3 reeksen van 12 uitvoer met zelfde gewicht. Of zal ik meer moeten eten dan?

En eerst wou ik niet echt voor de spieren gaan en meer voor afvallen, maar na lang nadenken heb ik besloten om toch maar wat meer voor de spieren te gaan, niet zo zeer super breed en alles maar een mooi gespierd lichaam functioneert toch nog altijd beter, dan een lichaam waar hier en daar wat vet hangt, ten eerste spieren zijn mooier dan vet en ten tweede het vet hangt er maar te hangen dus kan je evengoed wat spieren kweken, ook al is het maar voor tafeltennis.

Sorry voor de super lange tekst, ben ook nog maar een leek om dit gebied, maar nu ik al wat raad heb opgevolgd en de raad ook echt werkt wil ik er natuurlijk mee doorgaan.

En @naomi nog eens bedankt voor de raad!!

Grtz
 
Noem je dat eetschema wat daar staat 'veeeeeeel te veel'???????

zelfs veeeel te weinig voor MIJ!!! (meisje, 23, 1.68m)
 
Jah vind ik veel, zeker als je weet dat ik van 1 boterham smorgens met tomaat, 1 smiddags met komkommer en savonds vis met groenten kom. Dan is dit veel, en mijn doel is niet echt superveel in spieren winnen ofzo dus echt veel meer hoef ik niet te eten, minste dat ik wat eet, kom ik direct 1 kg bij per dag :( .

Anyway als er andere mensen zijn die wat antwoorden kunnen geven op de vragen in mijn vorige post zou ik heel positief vinden.
 
Back
Naar boven