MuscleMeat

Hulp met het maken van een voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Karl Heinz

Novice
Lid geworden
18 mei 2011
Berichten
19
Waardering
0
Lengte
1m95
Het blijkt dat ik 2800 kcal per dag nodig heb volgens de "Harris-Benedict" formule. Ik train pas sinds een paar dagen en heb niet echt verstand om een goed schema te maken. Ik eet wel veel eiwitten en vezels.

Doel: Vetverlies en spier-opbouw.

Kan iemand mij op weg helpen?
 
Wat en hoeveel eet je nu? Misschien zijn er maar een paar kleine aanpassingen nodig, of misschien moet je hele schema omgegooid worden.
 
Ik heb nu niet echt een vast schema maar ik heb wel een aantal vaste dingen die ik eet.

Ochtend-eten:
Volkoren crackers of volkoren brood met kaas, pindakaas of eiersalade.
Centrum Multivitamine. Drinken: Melk en sinassap.

Tussendoor eet ik gewoon alles door elkaar. Tonijnsalade, bananen, cashew-noten, vis, pinda's, crackers, etc.

In de avond eet ik meestal: Gebakken kip, diepvries groenten, biefstuk, etc.

Later op de avond eet ik magere Franse kwark.
 
Sinaasappelsap zou ik sowieso laten als het niet zelf geperst is.
En voor de rest zal je toch eerst moeten berekenen hoeveel
gram e/kh/v je nodig hebt, en daarop je voeding afstemmen.
Het aantal kcal tellen zal je ook al veel helpen :)
 
nee is geen goed schema wat je nu hebt.
 
Ik zou beginnen met voedingswaardes opzoeken. Zodat je van elk product de E/K/V waardes weet. Reken eens uit hoeveel je op een dag nodig hebt en ga daar mee puzzelen. Hou niet vast aan wat je nu hebt maar begin op nieuw. Producten die je zou kunnen overwegen zijn: Havermout/brinta, Volkoren brood, Volkoren rijst, Zilvervliesrijst, Kip, Kalkoen, evt volkoren pasta, Melk, kwark, eieren, eiwit, whey, pinda's, goede vetten (vetten uit vis, olijfolie, ect), Zalm, Tonijn.

Probeer 's morgens het meeste koolhydraten naar binnen te werken, en naar mate de dag vordert minder. Maak 6 maaltijden waarbij ieder 30 gram eiwitten zitten. Denk ook aan je pre (dextrose, caffeïne, evt BCAA) en post (Whey, 0,4*kg lichaamsgewicht dextrose) voeding. Succes!
 
Thx Raynor.

_

Nog een vraagje, wat kan ik aan brinta/havermout toevoegen? Ik neem aan dat ik niet al te veel suiker moet innemen.
 
water, melk, kwark, karnemelk, whey, pindakaas, yoghurt, fruit...


bijna alles wel :)

en haal die eiersalade aub snel uit je schema :D
 
Back
Naar boven