XXL Nutrition

Hulp met hiit

Bezoekers in dit topic

Tranzit

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
2
Waardering
0
Hallo iedereen ik ben nog nieuw dus als ik in de verkeerde rubriek heb gepost, excuses daarvoor.
Maar dan ga ik meteen over naar de probleem. Sinds een week of 2 doe ik aan HIIT (Hoge Intensiteit Interval Training), zeer effectief en resultaatgericht vooral voor mensen die zich concentreren op spieropbouw.
Vraagt veel van je lichaam want het bestaat uit korte momenten van 100% inspanningen (bv. roeien, steppen, sprinten) met langere rustperiodes tussenin. Maar is het effectief om dit te verrichten direct na het opstaan (op nuchtere maag) en nadat je een glaasje water hebt gedronken. En dan nadat je klaar bent met trainen meteen de benodigde voedingsstoffen innemen met je ontbijt.
Of kan het beter gedaan worden in de middag als je al hebt ontbeten.
Het gaat er vooral om of je na 8 a 9 uurtjes slapen nog de benodigde energie hebt.
Graag wat hulp

Groeten
 
paar BCAA's of een shake ervoor en je knalt zoals vanouds zonder je massa te beschadigen ;)

Voldoende gevoed kan je wel harder en langer doorgaan is mijn mening.
 
paar BCAA's of een shake ervoor en je knalt zoals vanouds zonder je massa te beschadigen ;)

Voldoende gevoed kan je wel harder en langer doorgaan is mijn mening.

Kan iemand mij ff kort uitleggen wat BCAA's zijn? A massive 4 karma points will come your way...

cheers
 
Aminozuren.
 
BCAA De afkorting BCAA staat voor Branched Chain Amino Acids, oftewel vertakte keten Aminozuren. Doordat deze aminozuren niet door ons lichaam zelf kunnen worden aangemaakt moeten wij deze middels onze voeding of supplementen binnenkrijgen. BCAA's verschillen van de andere aminozuren omdat ze onmiddellijk in de spieren opgenomen worden en niet in de lever worden opgeslagen. BCAA's zijn van uitzonderlijk belang aangezien ze als eerste worden aangesproken wanneer de koolhydraat reserves (glycogeen) dreigen op te raken, dus bij een zware training. Het lichaam is dan niet in staat om de gevraagde brandstof (koolhydraten) te leveren en zal daarvoor uw waardevolle spieren afbreken om aan aminozuren te komen. Er worden dan in het bijzonder drie aminozuren vrijgemaakt. Deze drie aminozuren worden samen de BCAA's genoemd. Door voor de training BCAA's in te nemen, voorkom je dat je lichaam tijdens de training spiermassa gaat aanspreken om aan deze aminozuren te komen. En ingenomen na de training zullen zij zorgen voor een maximale eiwitsynthese. Er zal dus geen spierafbraak meer plaatsvinden, alleen nog maar spieropbouw!
BCAA's werken dus zowel anti-katabool als anabool.

bron:www.xxlnutrition.nl
 
Back
Naar boven