AndroidHealthClinic

Hulp met Keto (CKD) dieet ratio's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bazaarduust

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 mei 2009
Berichten
28
Waardering
0
Hallo iedereen,

Nadat ik tal van artikels en forum threads heb gelezen over de CKD / Keto Dieet, ben ik een beetje in de war. En dan specifiek over de raio's en Kcal berekeningen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben 30, 171cm, 68kg, 24% vet. Fitness al 2j met ups and downs. Vorig jaar ben ik véél gaan eten (en gestopt met roken) dus nu heb ik een enorme buik. Als ik mijn buik inhou zie je enigszinds wel dat ik sport en fitness, maar door die buik is het echt belachelijk, bijna een complex.
Ook al heb ik een dikke buik, ik ga elke avond fitnessen en loop 2x per week. Ik heb wel een sedentaire job (zit een hele dag op een stoel).

Nu, over CKD, online word er gesproken over 65/30/5, 55/45/5, ...
Ook het aantal Kcal die ik zou verbruiken, en dus mijn dieet op moet baseren is niet duidelijk.

Ik ga jullie niet al het werk laten doen, maar dit is wat ik tot nu toe al heb berekend.
Is dit ongeveer correct?

LBM = 24% van 68kg = 51.68kg
x2.2 = 113.69gr Proteine
x4 = 454.78 Kcal
= 30%

Koolhydraten, max 20gr (=80Kcal, =5%)

vet = 65%
955Kcal = 106gr vet

Totaal: 1530Kcal

Vrijdag = refeed (train @ 17h)
2h voor training = 2 to 3 fruit
juist voor training = whey + oats
tot zaterdag avond
70% carb, 20% prot, 10% fat

Zoals jullie dus al kunnen merken, ook al klopt de percentage, en de hoeveelheid, de Kcal aantal is om zeep.
Hopelijk zullen jullie mij een beetje kunnen helpen waar ik de mist in gegaan ben en of het een beetje klopt wat ik wil doen.

Grtjs,
Ben
 
boek van lyle mcdonald al gelezen? the ketogenic diet?
 
Je moet het berekenen vanuit je dagelijkse caloriebehoefte vervolgens bij willen afvallen -250 calorie tot 500 calorie dat is dan je totaal. Stationair gewicht behouden is simpel de behoefte aanhouden. Koolhydraten max. 5 % van je totaal calorieën/dag, vetten 65% eiwit 30%. Uitkijken met je eiwitten, liever hoger in vet daar je uiteindelijk (geen) koolhydraten brandstof alsnog "koolhydraten" brandstof genereert vanuit je eiwitten. Refeed pas gaan inzetten na 2 maanden vol keto zodat je lichaam compleet keto overgeschakeld is en op ketonen brandt. En vergeet niet bij afvallen dus veranderen gewicht je schema daar op aan te passen. Je koolhydraten mag je eigelijk alleen vanuit je groentes halen al zijn er veel keto mensen die andere bronnen gebruiken. Tip schaf fatsecret aan of myfitnesspal, die berekent fijn alles voor jou wat je op een dag eet want valt niet mee om aan je vetten te komen en te snel te hoog in de eiwitten. En succes met je keto flu ;) Ik had em fijn bijna 4 weken lang pff..
 
Back
Naar boven