XXL Nutrition

hulp met kleine thuis gym

Bezoekers in dit topic

Broekie101

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
426
Waardering
0
hey ik ben 16 jaar en ik doe minstens 3x perweek thaiboksen of kyokushin karate(meestal maandag & vrijdag kyokushin en woensdag thaiboksen).
Daarnaast doe ik (lichte) krachtraining thuis.

Ik heb helemaal niets bijzonders want ik bezit alleen 1 dumbbell van 15 kg.
Een barbell van 40 kg, en een barbell van 20 kg.
Die 2 lange halters zijn geen ''echte'' halters, dwz dat ze niet verstelbaar zijn maar gewoon een metale buis met 2 schijven en een dikke spijker:D
en benchen doe ik op een houten niet-solide bankje. Maar met dit gewicht ben ik al uitgespeeld. Als ik nu wil squatten dan moet ik het eerst optillen boven me hoofd ect. Daardoor zijn mijn krachtstats ook uit verhouding. Ik zou me max op 1 gewicht echt niet durven schatten maar ik kan huidig MAXIMAAL met die 40 kg:

(verwacht niets indrukwekkends , maar hé voor 3 maandjes is het een beginnetje)
40-50 x deadlift
30 x bench
40 x squat
10 x vanuit squat-begin stand zegmaar, achter me nek beginnend, boven me hoofd drukken
10-15 x staand van af schouder omhoog drukken
25-30 x bent-over row.
:o
Mijn doelen zijn vanwege vechtsport niet massa maar kracht. Ik maak tijdens een gemiddelde thuistraining eigenlijk veel te veel herhalingen voor mijn doelen. Het is gewoon nutteloos voor kracht-gains dat weet ik zelf ookwel , maar ik wil het wel enigsinds zwaar houden dus doe ik maar veel herhalingen.
Beter dan niets toch? Ik wil echt graag knallen
Vooral die bench en die deadlift en die squat wil ik graag omhoog!
----------------------------------------------------------------------
Alvast bedankt voor het lezen van deze lap tekst dan komt nu de kwestie:
WAT MOET IK DOEN???
-Naar een sportschool
-Zelf gewichten aanschaffen

Naar een sportschool
Nadelen:
-Er zijn hier vooral healthcenters waarbij je veel betaald voor prul dat ik nooit gebruik(machienes, sauna , swembad, trilplaat enzo). Ik ben geen echte bodybuilder ik houd het bij de compounds en heel afentoe misschien eens een bicep curltje of hier en daar een flytje maar verder alles met een barbell.
-Naast 3 of 4 keer vechttraining is het zinloos om te betalen voor een sportschool waarbij de prijzen zijn ingesteld op onbeperkt gebruik.
Want aan thaiboksen en karate samen ben ik ook al 40 eu per maand kwijt en mammie zal niet blij zijn met een sportschool wat MINSTENS nogeens 40 euro kost.
Voordelen
- Ik krijg de techniek beter onder de knie, mensen kunnen me op fouten wijzen. Maarja ik kan netzo goed een filmpje uploaden en jullie mening vragen toch?

Thuis gym'pje'
Voordelen
- Op denduur veel goedkoper + gewichten behouden waarde.
-Kan de laatste reps uitschreeuwen , en gewoon deadliften terwijl niemand je aanstaart, de gewichten terug smijten.
- Zit nergens aan vast, kan na (bijvoorbeeld) een wedstrijd 2 weken rust nemen zonder dat het ''zonde'' van de contributie is
Nadelen
- In eenkeer een klap geld kwijt, maar is nog geen echt probleem ? ik spaar dan gewoon nog ff en doe in de zomer rustig dan heb ik dat binnen 2-3 maanden wel bij elkaar.

Ik denk persoonlijk dat ik voor een beschaafde maar toch deftige thuisgym ga! Ik wou een barbell aanschaffen + 100 KG gewicht. ( of is dat te weinig, kan altijd bij-kopen toch?) Een bankje dat verstelbaar is vanwege bovenkant borst, en iets waaruit ik kan squatten anders kan ik nooit meer squatten dan ik kan neck-pressen en dat schiet natuurlijk niet op! Alleen zoals dat met veel is wordt er veel rotzooi aangeboden bv van die bankjes voor huisvrouwtjes daar heb ik echt niets aan, en zijn multi-fuctionele bankjes gewoon reclame-stunts waar alleen noobs in trappen?
ik ben totaal onbekend met fitniss/kracht apperatuur dus ik zou echt heel graag jullie hulp willen

Dus:
De eisen van me gym:
- Barbell + 100KG gewicht
- Iets om vanuit te squatten(rek ofzo)
- Iets om vanuit te banken(bank+ rek)
- max 300-400 euro om te beginnen

Zoals ik al zei ben ik echt een newbie met krachtapperatuur en ik wil niet in iets veelbelovends trappen á lá telsell-style, ik heb jullie hulp echt nodig. Daarmee bedoel ik dus bijvoorbeeld is dit multifuncite bankje nou wat? Marcy AX-697 Aanbieding of is het gewoon
troep? Ik ben nog scholier en heb een naar mijn mening zwaar onderbetaald baantje en kan (net als iedereen)elke eurie maar 1 keer uitgeven:P en wil echt geen prul kopen en de ervaring leert, hoe commercieler, spectaculairder en veel belovender hoe vaker het rotzooi is:P
Iemand sugesties, links,sites ect brand los! Liever vandaag dan morgen!

Alvast hardstikke bedankt!

Groeten broekie101
 
Je zult toch zelf voor je eigen moeten uitmaken of je thuis wilt trainen of in een gym, ik vind thuis wel relaxed...

Op helisports kun je tegen voordelige prijzen wel een goed rack en bankje kopen, gewichten kun je nog met en met bij aankopen
 
ow hehe als dat al te duur is moet je zelf wat gaan lassen denk ik :P

ik wil best 400 euro uitgeven maar er moeten OOK nog gewichten bij en OOK nog een bankje :P snapje:p
Me pa is lasser ik kan het vragen,of was het maar een geintje?
 
Als je die power rack hebt kun je pull ups dips squats en dan kun je volgende maand/2 maand later gelijk een bench eronder gooien+wat gewichten kopen en je bent grotendeels al klaar vor een beginner
 
Als je die power rack hebt kun je pull ups dips squats en dan kun je volgende maand/2 maand later gelijk een bench eronder gooien+wat gewichten kopen en je bent grotendeels al klaar vor een beginner

Voor pullups heb ik al wat. Ben ik vergeten te vermelden, Ja je hebt gelijk maar ik wil natuurlijk wel synchroon beginnen:P
 
ik wil best 400 euro uitgeven maar er moeten OOK nog gewichten bij en OOK nog een bankje :P snapje:p
Me pa is lasser ik kan het vragen,of was het maar een geintje?
rack kun je perfect zelf maken (als je vader een lasser is :p )
 
beginnetje kunnen makkelijk thuis trainen met wat dumbbelltjes en
en een barbell + drukbank.

wanneer je sterk genoieg bent, en je moet steeds meer gewichten kopen dan zou ik gaan twijfelen of je nu gaat uitbreiden of naar de sportschool zou gaan.
 
ik wil best 400 euro uitgeven maar er moeten OOK nog gewichten bij en OOK nog een bankje :P snapje:p
Me pa is lasser ik kan het vragen,of was het maar een geintje?

Je moet het zien als een investering. Je bent in het begin een smak geld kwijt, maar als je lidgeld moet betalen in een gym ben je op termijn meer kwijt.


Over dat zelf maken, dat is zeer goed mogelijk met wat creativiteit en handigheid. Je kan alles maken naar je eigen wensen en je kan het budget onder controle houden.
Kijk hier bv.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f106/home-made-160440/



Deze kerel heeft zelf een gym gebouwd in de bossen van Finland:
Tsampa.org: Toffe's gym: 1992-1998
Hier legt hij uit hoe hij zijn power rack en bench heeft gemaakt:
[Link niet meer beschikbaar]
http://tsampa.org/training/blog/archives/images/pakkotoisto_rack.jpg


Google gewoon op "home made gym" en je vindt een schat aan informatie.
 
volgens mij kan je voor 300-400 kg best een homegym inrichten.
1 halter erbij, bankje en losse steunen om te benchen en te squatten en dan paar gewichten voor op je stangen....voila!

d
 
Hey alvast bedankt voor de reacties ik zal ff kijken.
 
ik zou eerst eens goed rondkijken wat er voor jou budget te koop is (marktplaats ofzo ), koop niet het eerste beste en goedkoopste spul , want je gaat geheid spijt krijgen (had zelf ook een marcy bankje wat een klote ding ) voor goedkope oly halterstangen en schijven kun je bij helisports.nl kijken ,voor wat zwaardere racks en bankjes + oly dumbbells en stangen kun je bij sport -tiedje.nl en bij fitness-seller.nl kijken , daar heb je wel goede kwaliteit en een redelijke prijs .

veel succes met je spullen gr
 
Back
Naar boven