MuscleMeat

Hulp met samenstellen homegym

Bezoekers in dit topic

Maar dan kan je ook niet op de begane grond trainen, die vloeren hebben eenzelfde belastbaarheid.
Goed punt ik train in mn garage daar zit direct zand onder de tegels. Zou verwachten in sportscholen idd ook een kruipruimte eronder. Nou mss toch maar op zolder trainen dan! Zou het zelf iig niet doen.
 
Ik ben momenteel m'n homegym aan het uitbreiden en verhuis binnenkort van een slaapkamer op de 1e verdieping naar de zolder. Nu deadlift ik momenteel maar max 180kg en zo'n 1,5m van de draagmuur af, maar als ik alle toestellen en schijven bij elkaar optel kom ik toch op een flink totaalgewicht.

Nieuwbouw woning (2016), verdiepingsvloeren zijn van 20cm kanaalplaatvloer, sterkteklasse C45/55 en overspanning van 6m. Heb online al gezocht naar het draagvermogen bij statisch en piek, maar kan het niet vinden. Zitten er niet toevallig wat ripped ingenieurs op dit forum die misschien meer weten?
 
Als ik door het plafond heen ga schoon ik wel snel al m'n gym spullen door en bericht ik de verhuurder;
'Je moeder sprong gvd een keer op zolder en 't hele plafond stort in!!!11eeneen'
 
Ivm met deadlifts ik zat op mijn top op 270 en ik kan je vertellen dat je echt door het plafond kannstorten was jaren geleden ook op nieuws ergens

Doe al 8 a 9 jaar zwaardere deadlifts dan dat op onze zolder, gaat prima.

Als je de berekeningen erop naslaat van de woning dan zie je ook staan dat moderne woningen veel meer kunnen hebben.
 
Ik ben momenteel m'n homegym aan het uitbreiden en verhuis binnenkort van een slaapkamer op de 1e verdieping naar de zolder. Nu deadlift ik momenteel maar max 180kg en zo'n 1,5m van de draagmuur af, maar als ik alle toestellen en schijven bij elkaar optel kom ik toch op een flink totaalgewicht.

Nieuwbouw woning (2016), verdiepingsvloeren zijn van 20cm kanaalplaatvloer, sterkteklasse C45/55 en overspanning van 6m. Heb online al gezocht naar het draagvermogen bij statisch en piek, maar kan het niet vinden. Zitten er niet toevallig wat ripped ingenieurs op dit forum die misschien meer weten?

Ripped en ingenieur... maar wel op een ander vakgebied :)

Zie mijn vorige opmerking, geeft geen enkele probleem. Betreft een woning van 2010. Mocht dat je niet overtuigen, denk dan eens wat een waterbed weegt.

Mocht je nog niet overtuigd zijn, dan kun je de belastingberekeningen gratis inzien bij de gemeente. Daarin vindt je de belastbaarheid per m2, etc.

Gebruik zelf wel dubbele rubberen tegels onder mijn plates die eventuele klappen vertragen. Maar dat is ivm geluid voor het gezin, niet vanwege een beperkte belastbaarheid en sta zelf op houten platen om de hoogte van die tegels te compenseren om een volledig rom te houden.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven