AndroidHealthClinic

Hulp met squats

Bezoekers in dit topic

Broseidon91

Novice
Lid geworden
3 jan 2018
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m70

Beste leden
Dit is mijm squat, ik doe lowbar squat vond dit toen gemakelijker voor mij
Ik wil echter checken als mijn vorm goed is, ik zit juist aam 80kg en het was een zware sessie maar ja voornaamste is dst mijn vorm zou goed zijn. Wat vinden jullie hiervan?
Ik gebruik ook adipower schoenen vond dit ook gemakelijker zeker met front squats. Ik zit in deficit voor vet te verliezen en heb een riem maar met 80kg (mijn lichaamsgewicht ongeveer voor de moment) weet ik niet als het al waard is om die aan te doen al, wat vinden jullie hiervan?
Het was ook de laatste set

Thanks alvast!
Ps; vroeger deed ik 100kg maar ging niet diep dus het is een challenge voor mij om bij 80kg al te zitten en nog diep kunnen gaan
 
Het is wat lastig te beoordelen als je niet het complete plaatje ziet, maar op de laatste rep na (toen leek je wat in te kakken) zag het er wel OK uit. Is vooral gewoon een kwestie van meer squaten en sterker worden.
Wil je met een riem gaan squaten? Gewoon doen. Probeer al je opwarmsets gewoon zoveel mogelijk zonder te doen en de riem te bewaren voor je werksets.
 
Thanks voor je reactie
Zal keer volgende week de vriendin is laten opnemen hoe ik een set doe maar deftiger dat je kan zien hoe ik heel de oefening doe. Kan geloven dat het beetje lastig is hoe het nu opgenomen is
Zal volgende week is de test doen, 85kg 1 dag zonder riem dan een met en het opnemen en dan posten en zien als er veeñ verschil is dan :-)
 
Filmpje hebben we nodig idd. Foto zegt niets als je zo staat al helemaal niet! Je zou eens wat videos van mark bell kunnen bekijken over squats. Zo heb ik het geleerd (veel squat technische analyse filmpjes kijken en luisteren naar het commentaar). Als je wat gaat verbeteren dan 1 tip per keer oppakken.
 
Het is een film van youtube maar vanuit de decline ab toestel genomen die er naast zat.
Zal zeker eens checken dat van Mark Bell, nog bedankt voor de tip :-)
 
Filmpje hebben we nodig idd. Foto zegt niets als je zo staat al helemaal niet! Je zou eens wat videos van mark bell kunnen bekijken over squats. Zo heb ik het geleerd (veel squat technische analyse filmpjes kijken en luisteren naar het commentaar). Als je wat gaat verbeteren dan 1 tip per keer oppakken.
In het midden van de "foto" staat een pijlpunt druk daar maar op :lol:
 
Kan niks zien op deze manier. Probeer zodanig te filmen dat je gehele lichaam er in ieder geval op staat ivm voetpositie etc.
 
Wat ik denk te zien is dat je jouw abs harder moet pushen. Je gooit er goed lucht in maar daarna moet je die lucht als het ware weer naar binnen duwen. Brian Alsruhe heeft een goede video over het bracen, ik vind het zelf ook een lastig iets.
 
In het midden van de "foto" staat een pijlpunt druk daar maar op :lol:
Oh toen ik eerder keek verscheen die niet. Ot squats zien er best goed uit. Mss zie ik het verkeerd maar het lijkt alsof je rug wat overarched bij uitpakken en of je een klein beetje buttwink hebt.
 
Ik weet het is niet de deftigste video. Squat pas volg week weer maandag en vrijdag dus zal maandag laten opnemen door mijn vriendin zonder riem dan posten en vrijdag met riem om het vershil te zien

Hoe bedoel je met mijn abs hardee pushen? Als ik naar omhoog duw op het einde harder uitademen met buikspieren samentrekken?

Thanks alvasy iedereen voor de feedback ook al nogmaals dat het niet van de beste filmpje is.
 
Thanks voor dat filmpje
Heb het juist uitgekeken, dus als ik het goed begrijp: ik neem de squat bar, 1 stap naar achter, goed inademen en je abs / buik met lucht vullen dan alles strak doen, de squat doen, uitademen. Rustig in en uit ademen en herhaal.
Klopt dit? Zal die op de grond oefening ook is testen
 
Thanks voor dat filmpje
Heb het juist uitgekeken, dus als ik het goed begrijp: ik neem de squat bar, 1 stap naar achter, goed inademen en je abs / buik met lucht vullen dan alles strak doen, de squat doen, uitademen. Rustig in en uit ademen en herhaal.
Klopt dit? Zal die op de grond oefening ook is testen

Ja inderdaad. Zelf blaas ik soms op het laatste gedeelte van een squat of deadlift ook al iets uit. Tussen de reps door kun je ook even extra ademen als je extra zuurstof nodig hebt. Zijn vast wel pro's hier op het forum die er dieper op in kunnen gaan.
 
Beste zoals beloofd een nieuwe vid opgenomen door de gf.


Hopelijk is hem beter nu het filmtje
Het is ook de eerste set, de andere 2 gingen wat moeilijker misschien extra minuut rust invoeren.
 
Niet slecht hoor. Je linkerknie lijkt wat naar binnen te willen knakken, je knieën actief naar buiten blijven duwen.
 
Thanks voor de reactie.

Heb het juist ook gezien, zal er proberen op focussen.

Qua been plaatsing, is dit goed of best wat wijder?
 
Thanks voor de reactie.

Heb het juist ook gezien, zal er proberen op focussen.

Qua been plaatsing, is dit goed of best wat wijder?
Doe wat voor jou goed aan voelt, ieder lichaam is anders.
 
Je heb een flinke buttwink, onder in de squat is je onderrug bol. Is er een rede dat je zo breed vast pakt? Op die manier is het vrij moeilijk om spanning in je bovenrug te houden.
 
Back
Naar boven