Fitness Seller

Hulp met voedingschem? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

treiko

Novice
Lid geworden
27 mei 2022
Berichten
4
Waardering
3
Lengte
1m89
Massa
94kg
Vetpercentage
20%
Hoi allemaal, mijn naam is Traiko en ben 25 jaar oud. Ik fitness al 2 jaar best serieus en ben ook wel “gegroeid” in spiermassa. Helaas loop ik gewoon vast, en denk dat het ook met mijn voedingschema te maken heeft.



Vroeger, voordat ik begon met werken, voetbalde ik, kon vreten wat ik wil, maar was altijd atletisch slank, sixpakje maar sinds ik 3 jaar met kantoor baan ben begonnen (fitnessde) ook toen niet heb ik naarmate nu toch wel veel vet % bij me buik/lovehandles.



Nou heb ik laatste 2 jaar heel erg gefocused op “eiwit inname” en aimde ik op de 200gr, want ben 1.90 en weeg 93kg nu. Was altijd rond de 1800/2000kcal dus snap het niet echt. Doe PPL 6 dagen per week.



Ik wil geen bodybuilder worden, lukt me ook niet, maar wil wel wat wat grotere armen/benen/borst en daarna alles defineren.



Ik weet dat zomer op de hoek is; dat maakt me niet zoveel uit, ik wil gewoon groeien maar ook dat me buik wat minder wordt.



Hierbij globaal hoe het dagelijks ging (nam meerendeels eiwit scoops/protein drankjes van hipro, en appie/dirk maaltijden) maar wil wel echt tijd/moeite insteken in eten.





Idee eetschema (2000kcal)



Maaltijd 1 (ontbijt):

HiPro Protein Skyr + Eiwit granola

112kcal, 18gr eiwit, 0.2gr vet, 8.8gr carbs, 2gr suiker + 170kcal, 3.2gr vet, 19gr carb, 12gr suiker, 15gr eiwit (totaal: 282 kcal)



Maaltijd 2 (pre-workout):

Omelet 3 eiren, 256 kcal, 19.35gr vet, 3gr carbs, 18gr eiwit + 2x Melkunie Protein Yoghurt 20gr eiwit, 150kcal, 11.2gr carbs, 1.6gr vet (totaal: 406kcal)



Maaltijd 3 (post-workout):

425 kcal, 41.6gr eiwit, 51.3gr carbs, 1.6gr suiker, 5.8gr vet (kip, broccoli, eiernoodles)



Maaltijd 4 (tussendoor):

2x scoop MyProtein TheWhey V2 5.8gr carb, 2.0gr vet, 2.4gr suiker, 50gr eiwit



Maaltijd 5 (avondeten):

Zalm, Zoete aardappelen en broccoli

310kcal, 29gr eiwit, 39gr carbs, 27gr suiker, 4.6gr vet



Maaltijd 6

Clear Whey Gainer

483kcal

7gr vet, 68gr carbs, 37gr eiwit



Maaltijd 7 (voor slapen):

hiPro Chocolade Mousse

156kcal, 5gr vet, 7.4gr carbs, 20.4gr eiwit

+ BodyenFit Amino direct 65 kcal, 3.7gr carbs, 11gr eiwit



Totaal hele dag:

2062



Ik ga in een andere post me huidige trainingschema zetten, alvast bedankt.
 
Waar bak je die eieren en die zalm in, water?

1800-2000 kcal lijkt wat weinig voor een volwassen man van 1.89.
 
Waar bak je die eieren en die zalm in, water?

1800-2000 kcal lijkt wat weinig voor een volwassen man van 1.89.
Sorry had er bij moeten zeggen, ik koop de maaltijden bij Prepthefood.

Zou ik het moeten verhogen naa 2500/3000kcal? Ik dacht door juist weinig vetten, suiker en kcal dat ik minder “buik” zou krijgen maar zoals ik zei geen verstand in dit daarom meningen van mensen op de forum
 
Ik wil geen bodybuilder worden, lukt me ook niet, maar wil wel wat wat grotere armen/benen/borst en daarna alles defineren
Ik wil geen wielrenner worden maar wel hard kunnen fietsen???.
Zou iig wat meer gaan eten en een wat concreter doel stellen. Nu lijkt het alsof je maar iets doet. Zie dan ook niet het nut in van zes dagen trainen per week.
 
Vind 48g vet voor iemand van 93kg ook wel wat weinig.
Tenminste zoveel kom ik op uit als ik even snel door je tekst heen scan.
 
Sorry had er bij moeten zeggen, ik koop de maaltijden bij Prepthefood.

Zou ik het moeten verhogen naa 2500/3000kcal? Ik dacht door juist weinig vetten, suiker en kcal dat ik minder “buik” zou krijgen maar zoals ik zei geen verstand in dit daarom meningen van mensen op de forum
Ga eens even de stickies lezen hier en stel daarna vragen, dan gaat het wel goed komen.
 
Ik wil geen wielrenner worden maar wel hard kunnen fietsen???.
Zou iig wat meer gaan eten en een wat concreter doel stellen. Nu lijkt het alsof je maar iets doet. Zie dan ook niet het nut in van zes dagen trainen per week.
Ja dat merk ik dus ook heel erg, dat ik wel train, maar voor wat. Lichaam heeft “brandstof” nodig. Weet je naar hoeveel kcal ik zou moeten gaan/denken? Dan ga ik de stickies even door.

Nogmaals bedankt!
 
Wat ben je dan als je traint voor grotere en gedefinieerde spieren?
Haha, true, je bouwt toch aan je lichaam. Maar ik bedoelde meer het extreme (echt op alles letten altijd). Mike Thurston vind ik een droom physique, zal ik never nooit halen
 
Zalm, Zoete aardappelen en broccoli

310kcal, 29gr eiwit, 39gr carbs, 27gr suiker, 4.6gr vet
Ik weet niet hoe je dit voor elkaar krijgt...
Maar 1 stukje zalm van 125 gram bevat al ca.250 kcal en 25. Met die hoeveelheid vet zou je 25 gram zalm in je maaltijd hebben.

Oké, met wilde zalm zou het kunnen maar dan nog... onsje zoete aardappel erbij en je zit al aan die kcal max.
Dat zijn dan wel hele kleine maaltijden.

Dat terzijde is dit wel extreem weinig eten en extreem weinig vetten in je maaltijden.

Je hebt echt betere voeding nodig om spieren te krijgen en ook voldoende.
Laag kcal wil niet altijd zeggen dat je op de plekken die je wilt vet kwijtraakt.
En soms moet je wel extreem laag gaan maar wel met de goede macros om resultaat te zien.

Lees je goed in in de stickys op het voedingsdeel. Je zal hier veel voordelen uit halen.
 
Haha, true, je bouwt toch aan je lichaam. Maar ik bedoelde meer het extreme (echt op alles letten altijd). Mike Thurston vind ik een droom physique, zal ik never nooit halen
Als je naturel blijft zal het nooit 'extreem' worden.
 
Hey man,

2000kcal voor een vent van jouw lengte en gewicht, vind ik extreem laag. Ik heb dames onder begeleiding die eten meer. Ik zou op minimaal 3000kcal (clean) starten. Hou dit 1 week strikt vol en monitor wat je gewicht doet. Op basis hiervan maak je week 2 aanpassingen.

Vraag is altijd, wil je 1 of 10 jaar over het behalen van je doel doen? Je zegt dat je geen bodybuilder wilt worden, wat ik volkomen begrijp. Maar besef dat “eten, trainen, leven, etc.” als een bodybuilder, jou het snelste een grotere spieren geeft. Doe een stapje terug qua intensiteit wanneer je tevreden bent/je resultaat behaald is.
 
In cut, je wilt van je buikvet af, moet je geen 3000kcals gaan eten als je een kantoorbaantje hebt.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Back
Naar boven